Skip to main content

Mulianya hati pemimpin UMNO


AHMAD Maslan menoreh getah di kebun Ibrahim Omar (kiri) ketika meluangkan masa beberapa hari bersama penduduk DUN Manek Urai, di Kampung Bukit Budu Lata Rek, Kuala Krai, semalam.

Comments

  1. kalau setakat toreh getah sekejap jer..... tido umah rakyat musim pilihanraya jer tak payah la.... rakyat sekarang dah cerdik dah.... kalau betul² ikhlas buang trus la cara idoap korporat tu.... pakai kete kancil jer... dok umah teres kecik jer.... dak pun dok kawasan kampung.... idop ngan cara idop orang kampung.... baru la rakyat respek.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. Alamak.Lawak lagi.Dulu masa PRU 12,
    bekas ADUN amno yang kalah di DUN Bukit Lada dalam Parlimen Pokok Sena,pernah tolong orang kampung toreh getah.Bukan orang PAS saja yang gelak,orang amno pun bantai gelak.Last kalah juga.Kepada Ariffin Man,bekas ADUN Bukit Lada,
    tolong nasihat Ahmad Maslan tu.Nampak sangat nak bodohkan orang kampung.

    ReplyDelete
  3. Tiada apa lagi yang wa ingin katakan kecuali style kempen begini dah terlampau basi.
    Rakyat jemu & menyampah lihat bende alah ni.
    Apa ke bodoh benar mangkuk hayun sekor ni? UMNO memang bodoh selamanya..
    Bodoh!..Bodohhh!! BOdohhhhhhh!!!!
    BOOODOOOOOHHHHHH!!!..arGHHH

    ReplyDelete
  4. Ini cara kempen zaman Tun Razak, sekarang zaman anak Tun Razak.Outdated. Kempen masa PKM masih berjuang dalam hutan.

    Zaman anak Tun Razak ni bukan saja cara kempen ni digelakkan orang, anak Tun Razak sendiripun digelakkan orang.

    ReplyDelete
  5. orang bkn nak tgk YB tlg toreh getah...org nk tgk YB tlg penoreh getah utk dptkan harga yg tinggi utk jual getah..bknnya penoreh wat keje kuat2 dan kenmudiannya yb yg mkn duet org tgh jual getah....

    ReplyDelete
  6. sapa2 yg pokok getah belom toreh, bolehlah menalipon Tn HJ Ahmad Maslan di no....sementara PRK masih ada..

    ReplyDelete
  7. Manek Urai kg aku woi.. Hahahaha.. Bgs gak ade PRK ni.. Boleh kutip duit.. Ntah2 nti dpt jmbtn br kt kg aku.. Ayuh BN, taburkan duit byk2.. Hahahaha.. Bila ngundi, gua pangkah PAS.. Cayalah..

    ReplyDelete
  8. alamak...skrip sama macam dulu-dulu jer....org tua ada kata....
    "KALAU TAK BERADA-ADA,MASAKAN TEMPUA BERSARANG RENDAH"
    bukan nak kondem tapi relitinya selalu tak macam tu...tak leh mentein macam yg dok buat la ni...

    ReplyDelete
  9. Ahmad maslan ni memang bingai betul. Potong stim betul! Buat malu kat orang "amno" je..Buat le kerja-kerja ada faedah sikit. Ini nak "bermesra" dengan orang kampung, joint toreh getah. Wahai orang-orang manik Urai, Tak payah sokong lagilah amno tu. Aku pun 'kompom' dah tah akan pangkah lagi kat amno.
    bodoh maslan..kah..kah..kah..
    toreh getah...kah..kah...kah..
    ahli pilitik bebal...
    buat kerja tak pakai akal...
    ku cerita kat nenek aku pun...dia bantai gelak...
    Wahai orang politik..(PAS dan AMNO), lain kali jangan kempen macam tu...aku malu tengok...

    ReplyDelete
  10. saya sbg Pemuda UMNO Perak berasa amat bangga dengan 'pengorbanan' & 'kemesraan' Ahmad Maslan..Dato' ker dia? Oh kalo belum dapat gelaran Dato' saya suka nak cadangkan kpd Dato' Seri Najib yg 'kucintai'.

    Begitulah sepatutnya pemimpin UMNO 'menunjukkan' kepimpinan melalui teladan..Bersih, Cekap & Amanah..selain 'Cepat, Cekap, Mesra & Betul' dan lain-lain cogankata kalimah agung tak lupa yg terkini lagi sensasi '1Malaysia'.

    Biarlah ahli & pemimpin "Partai Ajaran Sesat" yg 'dengki dan tamak kuasa' tu mengata, mengutuk tuan Ahmad Maslan dgn pelbagai label spt. bodoh, barua, a*****, g*****, b***, apa saja lah yg mereka mau. Pedulikan AT dgn blognya entah apa-apa tu. Allah bersama orang-2 yg 'benar', 'soleh' lagi 'takwa' serta 'bersyukur'.

    hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.