Skip to main content

Mari menilai ulama Hadi Awang.



Oleh : AdukaTaruna


UG hanya lontaran idea, bukan bersungguh nak gabung dengan UMNO.

Pembolehubah bukan terletak kepada ulama atau mana-mana kasta. Tetapi pada genetik. Tidak kira berapa ijazah pun dia miliki, tetapi genetik membuatkan ulama Melayu kekal boodoh untuk satu fasa tertentu.

Serahkan sesuatu bidang itu kepada ahlinya. Kalau ulama bidang dakwah, jangan nak memandai2 jadi ulama bidang politik dan bidang perang.

* Di mana cerdiknya lontaran idea UG selepas amuk pengundi berkenaan skandal gelap dengan UMNO?

* Di mana cerdiknya idea UG tanpa penjelasan dan homework? Membiarkan pengundi dikelirukan? Pelbagai versi dan teori dari penyokong totok, sedangkan Hadi sendiri kabur dengan idea sendiri.

Bukan sekali ulama ini mendamagekan PAS melalui media konvensional. Malah setiap kali PRU, si ulama ini wajib mendatangkan peluru kepada UMNO.


Nabi Musa pun jumpa Firuan.

Pembolehubah bukan terletak kepada ulama atau mana-mana kasta. Tetapi pada genetik. Tidak kira berapa ijazah pun dia miliki, tetapi genetik membuatkan ulama Melayu kekal boodoh untuk satu fasa tertentu.

* Musa jumpa Firuan bukan nak buat UG. Dia suruh Firaun bubar BN.

* PAS bukan berjuang 100% setulen Nabi. Maka, tidak semua dalil dan hadis perjuangan Nabi boleh diguna. PAS guna demokrasi total. Ini pembolehubah.

Jika mencedok borong dalil, hadis dan sunnah Nabi, untuk dilaksanakan dengan demokrasi total, ianya seumpama mengguna apa sahaja peralatan di kedai hardware secara rambang hanya untuk membuka tayar.

Ulama Melayu MUSTAHIL untuk sampai ke tahap tahu ini. Guwa sebagai antara perakam peristiwa untuk tatapan masa hadapan merakamkan Hadi adalah satu lagi ulama boodoh Melayu.

Kebodohan seorang ulama / pemimpin menjahanamkan umat Islam lebih besar dari kerosakan / kebinasaan seorang kaki rogol. Semoga Allah balas kelemahan Hadi dalam bersungguh juga nak pimpin umat Islam, walau fakta membuktikan diri itu jenis boodoh dan lemah.

Apa yang menjadi masalah adalah jika seseorang jahil atau tidak mahir pentadbiran dan siyasah tetapi ingin memerintah. Sekalipun dia memakai gelaran ‘ulama’ ataupun professional. Justeru itu, Nabi s.a.w bersabda kepada sahabat baginda yang soleh dan warak Abu Zar al-Ghifari :

Quote:
“Wahai Abu Zar, Sesungguhnya engkau ini lemah, sedangkan jawatan itu adalah amanah. Ia pada hari akhirat nanti adalah kerugian dan penyesalan, kecuali sesiapa yang mengambilnya dengan kelayakan dan menunaikan apa yang menjadi tuntutannya.” (Riwayat Muslim).



Apa dalil UG haram di sisi syarak?

Pembolehubah bukan terletak kepada ulama atau mana-mana kasta. Tetapi pada genetik. Tidak kira berapa ijazah pun dia miliki, tetapi genetik membuatkan ulama Melayu kekal boodoh untuk satu fasa tertentu.

Memang UG tidak haram, tetapi tidak UG juga tidak haram. Antara UG yang tidak haram, dengan tidak UG yang juga tidak haram, mana lebih utama pada satu-satu waktu semasa?

Ibarat mahu menangkap si perompak.

1. Gempur perompak.
2. Hantar rundingan dengan perompak. Tetapi mendatangkan kekeliruan kepada masyarakat malah kepada anggota polis yang bertugas itu sendiri.

Kaedah 1 tidak haram, kaedah 2 juga tidak haram. Tapi boodoh kalau guna kaedah 2. Jangan kata masyarakat, polis yang bertugas dalam kes itu sendiri keliru dan mati.

So, ulama genetik Melayu akan bertanya:

"Apa dalil UG haram? UG ada dalam Islam. Khalid Al-Walid, bala bla bla. Musa as bla bla bla."

Semoga Allah balas akan kelemahan, kesesatan, ketamakan, kerosakan mengenai amanah dia di akhirat kelak.

Hadi adalah antara ulama genetik Melayu telah mengkucar-kacirkan umat Islam dan menjauhkan peluang pertambahan mualaf. Ulama tiada kelayakan seni perang diberi tugas memimpin perang.




Hadi disahkan menipu.

Quote:
Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, kerajaan perpaduan belum lagi menjadi satu cadangan Pakatan Rakyat dan juga belum lagi dibincangkan semasak-masaknya dalam PAS.


1. Jadi dakwaan PKR dan DAP sudah bersetuju diakui dusta oleh Hadi sendiri.

2. Sejarah merakam bagaimana boodohnya seorang ulama dalam seni perang apabila publish benda mentah ke media. Kemudiannya membiarkan polemik tanpa homework dan penjelasan lanjut.

Dosa guwa hanya memaki seorang muslim, tetapi dosa ulama yang mendatangkan kerosakan masyarakat lebih dasyat dari itu.

Akulah Presiden.
Akulah PJ.
Akulah ADUN.
Akulah Ahli Parlimen.
Akulah Ketua Pembangkang.
Akulah Ketua Rusila.
Akulah Ketua Poligami.

Word sepenting Trinity tidak dicatat dalam Bible.

Word sepenting Kepimpinan Ulama tidak dicatat dalam Al-Quran.


Kedua-duanya hanya ciptaan manusia.

Comments

  1. Den sokong bro Hj Hadi, Nasa and the penipu nih termasuk Tapa memang gelojoh dan kurang akal.

    Dah tau kurang akal tak mau pulak bertanya nak meminta nasihat orang yang lebih baik akalnya, dasar tak tau konang budi...

    ReplyDelete
  2. Ouch bro,

    tajam2.tapi wa expect makian2 balik yg lu akan dpt jap gi.depa bukan nak baca pon point lu.Baca pon takleh nak digest kot.IQ tak sampai...wakakaka.

    Wa ingat sikit..rupernyer ramai penyokong pas camtuh.Senjak2 msk tko balik ni wa baru terperasan spesis malas berpk ala UMNO ni.

    ReplyDelete
  3. Kawe minta dgn penuh keikhlasan agar bro AT tidak lagi guna perkataan celaka,bodoh dsb...tanpa perkataan tu maksud yang bro AT nakk sampaikan tu tetap sampai pada pembaca.

    ReplyDelete
  4. kawe juga menyatakan pendirian berstuju dgn pandangan AT dalam isu kepimpinan TGHH...cuma makian tidak perlu ...tambah dosa je tu bro..

    mat79

    ReplyDelete
  5. teguran yang di berikan perlulah dalam bentuk yg paling hikmah.kena hormat juga ilmu TGHH.orang yang berilmu ni tinggi darjat di sisi Allah swt

    mat79

    ReplyDelete
  6. kat ganu kalau nak PR menang tak boleh harap dkt PAS, ramai pemimpin utama PAS kat ganu problem..rakyat ramai tak suka....tak payah pakai serban melilit la kalau otak 2x5 mcm umno

    ReplyDelete
  7. dulu wa selalu terpk..... kalau Malaysia dapat kat PR selain sabah sarawak mungkin satu negeri di semenanjung jer masih dibawah BN/UMNO.... johor.... tapi sekarang lain dah.... mungkin Terengganu satu²nya akan jadi negeri BN....

    ReplyDelete
  8. Tuan Guru Ust Aduka, sila amati amanat disini : http://nikhassanazmi.blogspot.com/2009/06/amanat-dato-tuan-ibrahim-naib-presiden.html

    ReplyDelete
  9. aduhai kesian.... mudah benar kamu semua menaburkan fitnah... mana adabmu saudara.?? mana akhlakmu saudara?? Ingatlah mereka telah lama dalam perjuangan ini.. mereka lebih kenal UMNO/BN drp kamu.. sungguh celaka kalau kamu berterusan begini.. sungguh celaka.

    ReplyDelete
  10. aduh... celakalah kamu Aduka... Ulama itu Pewaris para Nabi

    ReplyDelete
  11. Hadi disahkan menipu.

    Quote:
    Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, kerajaan perpaduan belum lagi menjadi satu cadangan Pakatan Rakyat dan juga belum lagi dibincangkan semasak-masaknya dalam PAS.


    sebelum ni pun mana ada PR yang cadang?TGHH je yang cadang,bukan PR.lagipun masa tu PR belum lagi mendepat penjelasan dari TGHH dengan detail.mana satu yang menipu?tiada yang tipu sape2 sebenarnya.idea tu cuma lontaran je.xtau lagi jadi ke x.harap kita teliti dan renung betul2 isu ni.jangan kita terlampau panik.

    ReplyDelete
  12. Bhai..

    gua senang... mana-mana pemimpin yang rasa dah jauh dari fitrah PAS tue.. baik la kasi laluan kat orang lain.... sebelum dosa menimbun..

    nanti kerana mangkuk-mangkuk tue la PAS jahanam.... bungkus...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.