Skip to main content

Lu ingat Nik Aziz jenis cikai ke?

Oleh : AdukaTaruna

Beb. Orang tua ni mendahuli masa ma. Sama ada lu jenis jeles atau tidak, dengan bantuan Allah, track rekord membuktikannya begitu.

Lu ingat sesenang ke orang tua ni nak suruh Nasha letak jawatan. Selama ni, punyalah aman PAS, tapi kenapa plak Nik Aziz boleh tegas macam tu?

Setakat lu ahli PAS yang bersumberkan Harakah, TKO, memang lu takan tahu punya.
  • Apa itu Task Force 2010?
  • Siapa Wan Abu Bakar

Masalah UG ni terbahagi kepada 2 ma.
  1. Kebodohan promosi UG tanpa homework
  2. Agen UMNO dalam PAS
Kebodohan UG tanpa homework gua dah berbuih mulut jelaskan. Ulama siap menipu yang tak tahan tuh.

"PKR dan DAP pun setuju."

"Kita tak bincang detail lagi dengan PKR dan DAP. UG idea tidak masak."

Kita pergi ke agent UMNO. Gua tak tahu dan masih samar siapa. Tapi siapakah yang Ustaz Ahmah Awang dedahkan, pemimpin tinggi PAS yang menyuruh PAS Perak bergabung dengan UMNO.

Adakah ulama Ahmad Awang pun menipu macam ulama Hadi juga?

Agen UMNO dalam pimpinan tertinggi PAS menggunakan UG. Dan UG pulak menggunakan perpaduan dengan semua parti (bukan UMNO sahaja) sebagai talian hayat akibat kerja2 bodoh tanpa homework, dan akibat sikap menipu ulama tentang persetujuan PKR dan DAP.

Mana ada ahli PAS yang faham sampai level ni? Setakat bagi dalil dan hadis tentang halalnya UG buat apa? Tak kena langsung dengan masalah. Ulama Melayu terlalu stupid pada pengenalan masalah, dan penentuan pembolehubah.

Lu ingat Nik Aziz jenis cikai ke tak tahu benda2 ni. Dia genius ma. Ini bukan masalah halal atau haram UG. Ini masalah bodoh tanpa homework dan lebih dasyat lagi, ada musang dalam kapal PAS.

Yang puak ulama bodoh PAS sibuk sediakan hadis dan dalil UG. Macam la Nik Aziz pun tak reti. Bangang yang tak terkata ma.

Comments

  1. wa setuju... TGNA ni mendahului masa..... Sekolaha Tahfiz Sains.... bakal mengatasi masalah profesional VS ulama dalam PAs..... hanya golongan yang gelojoh jer tak sabar² nak jadi menetri..... pasal Dinar pun sama.... kalau ada yang kata tu idea madey wa setuju.... tapi idea jer... mana perlaksanaan..... TGNA jugak yang mendahului masa..... laksanakan trus.... insyaAllah penggunaan Dinar akan terus berkembang.... pasal Takaful Kifaalah..... benda ni dah lama dah dalam kepala wa tapi sekadar dalam kepala jer..... tapi TGNA dah laksanakan dah.... hancus idea wa..... lantik bukan melayu jadi pemimpin PAS a.k.a calon PAS.... TGNA memula buat ngan lantik Dato Annuar Tan..... BN tak bleh buat isu dah..... banyak lagi....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. semua aku stuju...aduka taruna aku stuju...komen kat atas pon aku stuju...

    abang taruna...lu kan power ngan ayat2 berbaur kebangsatan...leh tak lu ulas sikit artikel MSO tinta merah...wa nak tau pandangan lu!!

    ReplyDelete
  3. Salam ... semoga rahmat Allah bersama anda sekeluarga..

    Saya mohon maaf sekiranya anda terkilan dengan kenyataan saya di Blog Aduka Teruna..

    Saya tidak bermaksud nak membelakangi ataupun menghina Tuan Guru Haji Hadi dan Ust Nasha..
    Saya menyatakan sedemikian kerana saya tak mahu perjuangan ini nanti terkubur begitu sahaja..

    Atas sebab itulah saya mahu sekiranya kita ada niat bersama dengan UMNO kita perlulah kembali kepada perjuangan asal kita..

    Setelah lama kita berjihad menentang kemungkaran UMNOBN tiba2 apabila mereka dalam keadaan lemah kita berikan pula talian hayat bagi mereka..
    Lupakah kita setiap prenindasan yang mereka kenakan terhadap kita..Saya tak mahu perjuangan kita sia2 hanya nak memberikan peluang kepada sebuah Parti munafik yang kita dah berikan peluang untuk berubah berpuluh tahun lamanya.

    Apakah UMNO mengambil iktibar dari kekalahannya dalam PRU yang lalu..? Sudah tentu tidak saudara..malah mereka masih bersikap menindas kita serta merampas pula kuasa kita di Perak dengan jijik sekali..

    Bukankah kita sering dimomokkan UMNO musuh Islam yang sudah nyata oleh pimpinan kita hatta Tuan Guru Haji Hadi sendiri.. Jadi kenapa perlu kita bergabung pula dengan mereka..?

    Saya sayangkan Perjuangan kita dan Pakatan Rakyat..kerana dalam masa inilah kita dapat melihat betapa semangat dan ramainya rakyat menyokong kita menentang UMNOBN jadi jangan kita hancurkan harapan rakyat yang sememangnya menyokong perjuangan kita dengan kita bergabung pula dengan UMNO .

    Jika salah dan silap harap dimaafkan.. kita manusia tak lepas dari salah dan silap yang penting mahu mengakui dan berubah..

    Jangan seperti UMNO tak mahu mengambil iktibar malah semakin sombong pula sekarang ini...

    Wassalam..

    ReplyDelete
  4. Jundullah mane? Bangsat tu bukan main anti Nik Aziz. Lu menyelit bawah ketiak Hadi ke?

    ReplyDelete
  5. gua x pandang serban nik aziz tapi apa yg ada kat dlm tu

    ReplyDelete
  6. hantam je bro..... kedah punya PAS lg bingai......kata masa dpt kedah ibarat dpt janda, tapi bila janda tu byk kurap, dia pi kata kurap tu datang dari umno, bodo punya org, dah tau ada kurap pi le beli ubat dan mekap dia cantik2, ni asyik nak ceramah je, pi le buat keje. Hentikanlah retorik. Nasa dan SUA baru tu buang je, selemat PAS.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.