Skip to main content

Khairy licik vs Tantawi bendul.

Khairy: Mulakan semula muzakarah Umno-PAS
Jun 8, 09 5:49pm
Pemuda Umno mencadangkan muzakarah Umno-PAS dimulakan semula memandangkan proses pemilihan pucuk pimpinan pusat bagi kedua-dua parti tersebut telahpun selesai.

"Bagi Pemuda Umno, inilah ruang dan peluang terbaik bagi kedua-dua parti terbesar di Malaysia ini untuk duduk semeja berbincang - bukan hanya demi perpaduan Melayu dan ummah namun berdasarkan nawaitu atau niat bagi agenda nasional yang mencakupi kepentingan semua," tulis Ketuanya, Khairy Jamaluddin dalam blognya hari ini.


Lu ingat Khairy ni ikhlas ke? Dia nak damagekan sokongan pengundi bukan ahli PAS je. Yang ulama IQ bendul macam Hadi, Tantawi dan Nasha guna pembolehubah ahli PAS.

Padahal yang penentu bukan ahli PAS. Nak harap ahli PAS 800 000 jer. Bila kalah sok, kata kita rela kalah, asal Islam tak kalah.

Wak lu! Bila PAS kalah, maka UMNO terlalu berkuasa. Jangan harap lu dapat guna masjid dan stadium untuk Islam. Yang boleh guna Nasha sorang jer.

Ulama genetik Melayu memang stupid!

Guna dalil Musa jumpa Firaun, Nabi jumpa kafir. Sedangkan pembolehubahnya di sini ialah genetik Melayu termasuk ulama adalah spesis bangang.

Genetik Melayu berotak kecil. PAS tidak berjuang secara tulen ikut nabi. PAS guna demokrasi. Kalau PAS berjuang ikut cara Nabi, demokrasi ada, perang ada, baru boleh cedok semua hadis dan dalil. Itu pembolehubahnya.

Ini berjuang guna 100% demokrasi. Memerlukan undi. Undi terbesar dan undi penentu pula ialah datangnya dari bukan ahli. Yang pergi promosi plan bangang UG tu buat apa?

Guna dalil Nabi jumpa kafir? PAS berjuang 100% ikut Nabi ke?

Ulama genetik Melayu memang stupid!

Semua gua akan ulas 12 pm ni.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.