Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 23, 2009

Ini baru gua respek.

Nik Aziz tarik balik minta Nasha keluar PAS:manek urai manohara

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat petang ini mengumumkan menarik balik kenyataannya menggesa Timbalan Presiden, Nasharuddin Mat Isa meninggalkan PAS dan meletakkan jawatan ahli parlimen Bachok jika menyokong cadangan kerajaan perpaduan dengan Umno.

Gua dah cakap dah. Ini ulama takda ego punya. Taktikalnya halus. Gua respek Ostad Fadhil n TGNA jer. Tapi TGNA belum mati lagi, tak kompom dia lurus. Semoga Allah luruskan dia hingga hujung nyawa.

Lu tgk beb. Genius ma. UG damagekan PAS dengan besar. Orang tua ni pilih untuk sekat damage peringkat negara dulu. Dan membiarkan damage sebilangan dari 800 000 ahli PAS. Meh gua huraikan lagi.

Bila Nasha sambut pelawaan Najib, PAS rosak peringkat negara, peringkat luar Kelantan dan luar Terengganu. Jadi, TGNA beri amaran keras kepada Nasha. 10 AP PAS sign sokong TGNA. Damage peringkat negara dikawal.

Kemudian, keadaan memaksa pro UG membuat kenyataan tolak UG bersama rakan pakatan. Dah settle tajuk damage peringkat negara. Skang ni, pulihkan balik damage peringkat sebilangan dari 800 000. TGNA tarik balik amaran kepada Nasha.

Selamba beb. Takda ego punya. Takda rasa besar diri, besar status. Ni kalau TGNA sendiri jumpa Nasha, salam dan mohon maaf pun gua percaya nih.

TGNA tawadduk ma. Bukan macam Hadi atau Anwar yang ego nak mohon maaf. Pusing sampai mampos pun la, takan mohon maaf punya. Wa pemerhati bebas ma. Gua rakam semua. Takda bias2 punya. TGNA pun gua pernah kritik gak dulu.

Itu TGNA. Kalau gua tak sampai stendet tu la. Gua masih mencari siapa yang Ostad Ahmad Awang dedahkan sebagai pendorong PAS Perak bergabung dengan UMNO. Gua takda bukti nak sebut siapa.

Ini kenyataan TGNA dari KBO.


nik aziz nik mat special meeting











Berikut adalah kenyataan penuh Nik Aziz:

"Setelah berbincang dari awal hingga akhir dalam perjumpaan khas yang diadakan di pejabat agung (PAS) dalam semangat kekeluargaan bagi menangani permasalahan dalam beberapa isu politik semasa, yang dibesar-besarkan oleh media perdana, kami akhirnya bersetuju sebulat suara melupakan prihal salah tanggapan antara pimpinan atasan parti akibat daripada permainan politik parti Umno.

"Kami bersama-sama dalam satu saf yang padu, untuk terus bersama-sama memperjuangkan keazaman PAS bagi mendaulat Islam di persada tanahair.

"Kami juga bersetuju sebulat suara bahawa kerajaan perpaduan diberhentikan serta merta seperti yang telah diputuskan oleh Presiden PAS bersama Pakatan Rakyat dalam satu kenyataan bersama di bangunan Parlimen jam 2.30 tadi yang menolak sepenuhnya idea kerajaan perpaduan.

"Oleh yang demikian, selaras dengan itu, saya selaku Mursyidul Am PAS menarik balik segala kenyataan saya terhadap YB Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS dan dengan itu, ianya tidak berbangkit lagi."

Perjumpaan khas itu turut dihadiri oleh Nasharuddin, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Timbalan Mursyidul Am, Datuk Dr Haron Din; Naib Presiden - Tuan Ibrahim Tuan Man, Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar - Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, bekas naib presiden, Ahmad Awang, Ketua Dewan Pemuda, Nasruddin Hassan dan Ketua Muslimat Nurida Salleh.

Lu nampak tak betapa lajunya orang tua nih membaca gelombang, menetapkan punca masalah dan membuat keputusan penyelesaian. Dulu masa zaman Ostad Fadhil lagi best dari nih.

TGNA jarang terpaksa 'turun level' sampai camni sekali. Semua Ostad Fadhil settlekan. Laju gile. TGNA 100% fokus kat Kelantan jer.

Apa kes yang tak berlaku dalam keadaan hebat dan zalim zaman Mahathir? Semuanya laju disettle Ostad Fadhil.

Tapi zaman skang ni? Lu kira la berapa kali TGNA terpaksa campur tangan. Pedap ma gua....

9 comments:

Anonymous said...

Mmg btl bro.. Wa dh ckp blm ni, org yg dekat dgn Allah n istiqamah dlm perjuangan sentiasa di buka jalan oleh Allah SWT. Ms TGNA sound keras kt Nasha, ramai yg cb berlagak pndai n jd krg ajr dok kutuk n kritik TGNA. Wa dh blh bc sbnrnya strategi TGNA.
Skrg tgk, skali fire suma setel. Bkn ke bijak n genius. Tk pyh dok berjela2 brlwn mcm Pak Lah lwn Mahathir.
Bl dh setel, tarik blk, hbs trs citer UG. 3 in 1 bro.. UG tk jd trs, yg skg UG pn dh insaf, UMNO pulak tmbah meroyan.. Serampang 3 mata.. heheheh.. Cayalah..
-pendekar laut-

pria malaya said...

umno kecewa habis..kompem..haha..

babai umno0oo...;D

Anonymous said...

jundullah = ludin sila komen.

kapt_shiqaqi sila komen.

dalam tempoh 48 JAM takde komen lu 2 ekor, teloq potong 3 kasi anjing ngan babi makan. lg 1 bahagian lu simpan buat kenangan. SOHAI PUNYE BUDAK!!!!!!

Anonymous said...

rasa lega tu memang aku xnafi masa ni,selepas keputusan semalam.selepas pertemuan bersejarah malam tadi antara presiden dan mursyidul am.tapi jika dikaji dari segi kronologi isu ini berlarutan,ahli pas dah nampak saper yang berpegang pada ideologi pas yang asal,sape yang menjadi anai2,saper yang terburu2 membuat tohmahan,saper yang cuba tikam belakang,saper yang memberikan tekanan supaya tunduk pada kuasa yang belum tentu lagi islam atau tidak.dan sape2 lagi.

pada hari ini,aku bersedia berundur untuk menghentam nikaziz dan apa yang aku hentam baru ni adalah kesan dari pergolakan yang dikotorkan oleh tangan2 belakang yang terdiri dari husam musa,geng 10 (yang menandatangani sokongan pada nikaziz),erdogen gang etc yang berdiri dibelakang nikaziz. manakala pengarah filem ialah dato seri al sahibul samahah al fadil al sheikh al kepala hotak hang al Anuar Ibrahim.beliaulah memainkan peranan ini.ahli pas,sudah lihat terang2 wayang yang dipaparkan dalam kronologi ini.semua ahli pas diminta berhati2 dengan permainan ini.wajib membuat kajian terhadap kronologi yang akan berlaku pada masa akan datang.selagi islam tidak ditegakkan dalam malaysia ini,ahli pas yang mempunyai jatidiri harus teliti perjalanan perjuangan yang sedang bergerak.

oleh itu buat masa ini aku bersedia menerima gencatan senjata yang ditangani presiden pas dengan nikaziz semalam menandakan satu muafakat baru supaya peluru yang lebih kuat akan dihalakan kepada musuh no satu negara iaitu UMNO.

semak samun yang menghalang ke jalan yang baik,haruslah dibersih dahulu!

-Jundullah-

Anonymous said...

tapi sayang..... tak ramai pemimpin tertinggi PAS di kalangan anak didik TGNA.......

-abanghensem

SearchForHeaven said...

TGNA punyai peribadi dan ketokohan yang tiada bandingya.
TGHH juga ada keistimewaan dan kelebihan sendiri.

Jika kita taksub tanpa uslub iman yang kukuh kita tergelincir.

pengkhianat tidak muncul Ketika ISLAM sedikit.
Pengkhianat Muncul ketika ISLAM kuat dan ramai.

Lihat contoh di negara timur tengah..

MUSLIM ramai, tapi tidak bersatu.
MUSLIM ramai tapi banyak fitnah di tengah2 dunia ISLAM..

orang2 seperti abdullah bin Ubai tidak muncul ketika sbelum Hijrah..
orang2 seperti ABdullah Ubai muncul setelah ramai muslim dan mukmin bersatu...

Fikir-fikirkanlah isu ini.

Ramai yang sayang PAS sebab itu ramai yang mengkritik.
Dan ramai juga mengambil kesempatan untuk memecahbelahkan keadaan.

Yang penting, Bermunajatlah kepada ALLAH supaya perjuangan PAS dipelihara oleh ALLAH.

ALLAHUAKBAR.

Hanz_Azdi said...

Alhamdulillah TGHA & TGNA bersatu hati dlm hal selesaikan kemelut polemik UG nih. Tak salah TGHA lontar idea tu...cuma timing & cara geng dia 'berpakat' jer ada masalah teknikal & taktikal...TGHA kena lebih berhati dgn idea UG yg sebenarnya bagus gak...not for now i must say...mungkin bila dah darurat atau UMNO mengamuk bila kalah PRU13 nanti...tu boleh ler kita offer balik kat UMNO. TGNA mmg lebih berat sokong TGNA (& wa sokong gak 10 pemimpin yg tolak UG tu) sbb wa dah kenal kehebatan dia... jd wa mintak maaf ler sama penyokong TGHA sbb wa x sangka TGHA & co. dlm hal UG nih. Ternyata benar PAS ada pemimpin berhati mulia (TGHA & TGNA dgn sifat-2 tawaduk, istiqomah, dll). Ternyata gak kita mampu selesai hal nih kalo pemimpin-2 bijak bacaan politik & cepat bertindak (saling bermesyuarat & saling mengadap TGNA & TGHA)untuk merungkai permasalahan. Ternyata bila dah berjumpa berhimpun semua pemimpin PAS, masalah besar hanya a storm in a cup..like a hiccup but nothing dangerous...cam tak da masalah jer..settle senang jer.
Sekarang wa nak us.Nasha mintak maaf pulak atas kesilapan dia..Lembap sungguh dia nih gerak!It's obvious he's part of this mishap!
Sekali lg diulang...kita semua mau Islam ditegakkan walau beza pendapat & idea, kita boleh bersatu hati & tolak tepi perselisihan dgn semangat harmoni & rendah diri. OK? settle!

shark said...

aljundullah....aljundullah...
kalau yg ko ckp tu sumer salah, boleh jatuh fitnah beb! jgn dengar org cakap, lu pun nk cakap jugak. lain kali selidik la dulu berita tu sahih ke tidak. jangan main cakap jer. nampak bodoh la bro. gua tahu la pasal pas kelantan ni. puak yg dengki ngan husam sebenarnye yg buat2 citer ni. takut hilang jawatan sebab husam kerja bagus...

Anonymous said...

husam keje bagus?lawak..lawakk..
bagus apabendenya..abad ini merakamkan husam adalah anai2 yang akan menghancurkan pas.