Skip to main content

Gua menanti Penarik Beca tangkap barua.

Saya juga akan berusaha mencari identiti sebenar jalang politik barua Umno itu dan mendedahkan namanya dalam blog ini

1. Pak Bakaq tak terlibat langsung dengan fikrah dan corak tulisan gua. Tapi gua memandai2 nak tunggu Pak Bakaq sahkan siapa barua tersebut.

Sah jer, memang gua keliling hampir semua forum yang gua kenal. Sebelum ni, gua maki PAS kat forum ahli PAS jer (TKO, UO, DD). Forum lain wa tak masuk. Nak jaga imej PAS gak.

2. Gua risau kalau Pak Bakaq dedahkan, alihan fokus menghala kepada Mat Sabu. Mat Sabu akan dituduh pemberi maklumat. So, gua harap Pak Bakaq ada team lulit. Kasi MSK dedahkan ke.



Ahmad Awang enggan dedah nama celaka penagih Umno

Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Ahmad Awang enggan mendedahkan nama pengkhianat mandat rakyat yang menghasut beliau supaya merelakan PAS membentuk kerajaan bersama-sama Umno di Perak.

"Hanya beberapa orang pemimpin lain dan saya sendiri yang tahu siapa beliau," kata beliau yang hanya tersenyum apabila didesak oleh wartawan yang mahu tahu adakah si celaka penagih Umno itu dari kalangan mereka yang terpilih sebagai pemimpin PAS baru-baru ini.

Sebelum itu, ketika menyampaikan ucapan penangguhan dalam Muktamar ke-55 PAS, Ustaz Ahmad mendedahkan seorang pemimpin PAS menelefon beliau dan menghasut beliau supaya bersetuju dengan pembentukan kerajaan bersama-sama Umno di Perak.

Beliau juga memberitahu, jalang politik barua Umno itu menghubungi beliau sehari atau dua hari selepas PAS Perak mengumumkan ia akan membentuk kerajaan bersama-sama DAP dan PKR.

Pesuruhjaya PAS Perak itu juga memberitahu pemberita bahawa Mufti Perak menjadi barua Umno untuk memujuk PAS supaya membentuk kerajaan bersama-sama parti peneraju Barisan Nasional (BN) itu di Perak.

Menurut Ustaz Ahmad, Mufti Perak itu juga cuba memperdayakannya supaya mempersetujui pembentukan kerajaan apabila beliau menipu Ustaz Ahmad kononnya Mursyidul Am PAS, Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang mempersetujui pembentukan kerajaan dengan Umno itu.

Tetapi, Ustaz Ahmad yang lebih mengenali Mursyidul Am PAS berbanding mufti pembohong itu menyatakan beliau tahu bahawa Tok Guru Nik Abdul Aziz tidak mungkin bersetuju dengan pembentukan kerajaan sedemikian.

(Nota penting, perkataan-perkataan "pengkhianat mandat rakyat", "si celaka penagih Umno", "jalang politik" dan "barua" adalah perkataan saya sendiri dan tidak pernah diucapkan oleh Ustaz Ahmad. Saya juga akan berusaha mencari identiti sebenar jalang politik barua Umno itu dan mendedahkan namanya dalam blog ini)

Sumber berita:
Perak commissioner reveals attempt for tie-up with Umno
The Edge (8/6/09): Perak PAS Commissioner Ahmad Awang revealed that a party leader wanted to form a coalition with Umno to rule the state after the March 8 general election last year.

In his winding-up speech at the 55th PAS muktamar, Ahmad, who did not seek re-election as vice-president, told the delegates that he received a call from the official who is part of the party's national leadership asking him to band with Umno, which he refused.

He said the leader contacted him a day or two after PAS had announced that it would be forming the government with PKR and DAP.

"I refused because even before the 12th general election, we in PAS had made a decision that we will not form any government with Umno and Barisan Nasional," said Ahmad when approached by reporters.

However, he refused to name the leader who made the call. "Only a few other leaders and myself know who he is," said Ahmad, who smiled when pressed if the said leader is still in the new elected line-up of PAS leadership.

He said PAS was offered the menteri besar, state assembly speaker and exco positions in the effort to form the first Malay-dominated Perak state government.

"(Ousted Perak Menteri Besar) Datuk Seri Nizar Jamaluddin was one of the first who was asked to cooperate with Umno," he added.

Ahmad also claimed that Umno had used Perak mufti Datuk Hurussani Zakaria as a go-between for former Perak menteri besar Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali and PAS spiritual leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

He alleged that Harussani attempted to trick him into agreeing to a partnership with Umno by telling him that Kelantan Menteri Besar Nik Aziz Nik Mat and PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang had agreed to the cooperation between the parties.

"But I know Niz Aziz well and he would never agree to something like this," said Ahmad, adding that Umno leaders were desperate to get PAS to change its mind to the point of sending another go-between to intercept him at the Iskandariah palace just before the swearing-in ceremony of the menteri besar.

"I just ignored them and walked off," he said (Comments
here)

Comments

  1. Tunggu apa lagi bro..
    Sudah terang lagi bersuluh..
    Cacing dah naik ke mata..
    Dah tak sabar nak jadi menteri la tu.. Baghal..

    ReplyDelete
  2. nasha ke tu bro? ko dedahkan jer la

    ReplyDelete
  3. Saya memberi mandat sepenuhnya kepada saudara untuk menyiasat siapa jalang tersebut.Bebulu betul gua

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.