Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 23, 2009

Gua isytihar perang kepada Ketua Pemuda PAS.

Lu masuk blog mangkok pondan ni, dan baca artikel halus dia pasal Ibrahim Ali. Inikah taraf ulama? Inikah taraf Ketua Pemuda PAS yang ditawarkan kepada gua? Gua tak sebodoh ahli PAS ma.

Gua dah jawab artikel halus, jahat dari seorang yang bergelar pemimpin PAS. Si ulama muda bangsat ni meletakkan dirinya taraf blogger berakhlak jahat macam gua. Maka, gua isytihar perang terhadap ulama mangkuk produk Mesir + Ganu nih. Cantet la. Akhlak jahat bertumbuk dengan akhlak jahat.
  • Si ulama bangsat itu bodoh untuk tidak tahu bahawa TGNA sudah cabar Ibrahim Ali letak jawatan atau memang berniat jahat?
  • Patutkah artikel halus macam tu dikeluarkan dari Ketua Pemuda? Dia nak jadi blogger bebas atau blogger Ketua Pemuda?
Barua punya ulama. Mentang Al-Quran lu tulis, lu ingat lu boleh tegakkan hujah2 palsu tanpa fight dari orang awam? Lu ingat lu ulama semua orang takut dan bacul? Lu ingat lu guna title Tantawi, gua goyang?

Ewah2..... era Salahudin dan Mahfuz pun tak seberani macam ni.

Gua isytihar perang kepada ulama2 bangsat tanah air!

Kurang kerosakan yang dilakukan oleh 1000 Mat Rempit dari kerosakan yang dilakukan oleh seekor ulama bangsat.

18 comments:

Anonymous said...

barua punya aduka taruna..
minta tolong cek sat ..dia nie ahli pas ker atau barua umno..aku ingat dia barua umno..
yakarabait..abuka ummuka ..

Anonymous said...

barua punya aduka taruna..
minta tolong cek sat ..dia nie ahli pas ker atau barua umno..aku ingat dia barua umno..
yakarabait..abuka ummuka ..

Anonymous said...

salam buat aduka teruna ....

ana lama udah baca blog ente tapi ari ni ana nak perbetulkan sikit n3 tuan bahawa bukan ulamak yang tulis alquran .... ade ngerti .... bahasa yang tuan gunakan kepada ulama ini bagi ana adalah terlalu kasau dan tidak manis untuk di baca .... walaupun ente marah kat sorang jangan celupar sangat nak maki ulama .. tulisan tuan seperti marahkan nyamuk kelambu dibakar ... beristigfarlah banyak2 mudah-mudahan ALLAH berikan hidayat pada tuan ... salam

SearchForHeaven said...

Aku dah baca apa yang Nasaruddin Tantawi tulis.

Jika kalian mengambil untuk memilih dengan hanya mengambil tersurat anda silap.
Anda zalim sebenarnya dalam menyampaikan apa yang anda baca.
Perhatikan apa yang Ibrahim Ali buat akhir2 ini.
Perhatikan.

Ibrahim ALi menyokong UG dengan nada UBN .
Ibrahim Ali menghentam pimpinan PAS kelantan.
Ibrahim Ali Menghina TGNA.

Jika anda adil ketika membaca ulasan KP ini. Anda tidak akan membuat ulasan sebegitu.
Anda cetek tanpa mengambil kira kronologi dan pelbagai sudut.

Ustaz Hassan tantawi juga adalah hasil pondok di kelantan. pernah bertalaqqi secara tak formal dengan
TGNA.
Menuduh sebegini berat seperti Ustaz Nasharuddin bertindak halus ke atas TGNA tidak betul.
Anda tidak pasti tujuan Penulisan Ini.

Kesimpulan senang dibuat. tapi adilkah kita?

Sebab itu, walau sebijak manapun kita, jika kita masih insan beriman dan ISLAM. Amal ISLAM jgn ditinggal.

Kerana walau benar sekalipun Perjuangan anda, tapi disipilin ISLAM anda tinggal, Anda tetap digolongkan zalim.

Seperti mana, ungkapan, If you fail to plan, U plan to fail..

Perjuangan anda akan sia2 jika disiplin ISLAM tidak dipraktikan.

Kerana anda bukan menyeru golongan Kuffar. ANda menyeru golongan Mukmin.

fikir-fikirkanlah..

Xenan said...

lawak pulak wa baca comment atas2.Ahli PAS lurus bendul?

wakakaka..

AT, KP PAS tak jahat.Die bendul n pak turut jek.N for sure die "turut" geng die jek.Wa tak rase die ade pemikiran sendiri utk wat tektik jahat.

Anonymous said...

SFH..

Org lain simbah api pkai air, yg tantawi plak pi simbah pkai petrol. Tk psl2, marak pulak api. Bkn ke tk cerdik org panggil tu?
Ape nk ksh sgt psl Brahim Ali? Dia bknnya tim pres PAS. Segala kata2 dia hy menjd bhn lawak di parlimen. Bknnya PAS Kelantan membiarkan sj Brahim ALi. Dh byk desakan di buat.

Tp nk buat cmne, hang desak cmne pn bknnya MP tu blh tumbang camtu aje. So, tggu PRU13 aje la. Tk tergugat pn PAS dgn Brahim Ali ni.

Drpd dok sbk psl Brahim Ali n dok hentam PAS Kelantan, nape Tantawi tk buat plan sbgai ketua pemuda utk menawan negeri2 lain lg. Ni dok pi sibuk kt negeri yg dh kuat. Cerdik la skit. Dh jd KP, bknnya penyokong murahan mcm wa ni. Wa tkpela nk hentam sape2 pn. Bknnya org pdulli.

-pendekar laut-

evolusi cicit sagor said...

Salam,
aku punya pendirian pun cam AT gak, wala' biar le bertempat. Lagi satu kalu pimpinan tak le tegur, apa nak jadi, korang kata aku tak maksum, tp hangpa dan pimpinan maksum ke? so kalu sume tak maksum terima je le teguran, nak layan hg boleh layan, kalu tak nak, hg pi duk senyap2. Hujah lawan hujah baru betul. Lg satu, TGNA dia pimpinan, caranye tentulah lain dari ahli, dia boleh maaf kat TP tapi aku tak. Coz aku rasa TP dan SUA dan KP PAS nie suma nak menjahanamkan apa yg telah lama diusahakan oleh semua org. Terutamanya org bawah cam kami. Apa pun aku sebagai ahli nie rasa chance utk juak2 UG ni merangkak dalam gelap masih ada, coz mereka nie ketagih sgt kat umno.
Apa2 pun teruskan perjuangan ADUKA TARUNA, coz dalam dunia nie kalu tak de yg cam kita nanti byk yg tertipu ngan serban cam KP tu.

SearchForHeaven said...

Bukan itu maksud aku;
Aku menyeru supaya kita adil dalam pertimbangan.
Jika sudah memandang serong,
Jika sudah menetapkan ini sebenarnya perangai mereka yang berbeza pendapat dengan kita, kita zalim dalam berpersatuan.

Seperti mana anda konsisten dengan pendapat anda, orang lain juga konsisten dengan pendapat mereka.
CUMA ISUNYA: Siapa yang boleh bertolak ansur demi kesatuan UMMAH?

Bukan soal wala' dan thiqah..
WALA' dan THIQAH akan terbatal sekiranya salah di sisi syara' dan ijma' ulama memutuskan ia mudarat.

Kalian juga salah faham komen aku dalam isu ini.

kalau kita memandang penulisan tantawi dari sudut AT, seperti Tantawi bertindak halus menyerang TGNA.

Kalau kita dari sudut Tersurat Isi,
TANTAWI menyeru supaya IBrahim Ali tidak terus menyanggah PAS. Dan ini menjurus supaya menghormati TGNA yang memberi peluang kepadanya.

Anda memilih yang pertama, yang mana putih hitam pendapat itu tiada jelas seperti mana jelasnya contrack dlm perniagaan.

Anonymous said...

orang baru jadi ketua mula la cari isu..... bagi wa ni pun ala² isu UG gak ni.... tak tau kepala ekor citer nak tunjuk pandai..... desak kerajaan negeri pecat berahim ali???.... hahaha.... cuba tanya dia apasal TGNA restu berahim ali bertanding....

-abanghensem

SearchForHeaven said...

krisis kepercayaan kepada pimpinan masih lagi ada.

sama ada beri tak beri peluang untuk melihat prestasi itu, tengoklaa perwakilan nanti..

kalau dah pandang jelik, jelik la yang dituduh..

Ada ketika, kita menjadi pendesak,
Ada ketika perlu jadi pemujuk,
ada ketika perlu berdiam diri,
ada ketika Condong sebelah kiri,
Ada ketika condong sebelah kanan,

agak-agak dalam menuduh supaya tiada kita menzalimi orang yg dituduh...

Apa yang ditakuti ialah kita menzalimi orang lain.

yang membezakan muslim dan non MUSLIM sekarang adalah IMAN dan amalan ISLAM.

Sifat terbuka itu adalah jalan terbaik.

kadang2 kita tutup jalan yang memudaratkan,
kita buka jalan yang boleh mendatangkan kebaikan.

Perjuangan ISLAM perjuangan Berhikmah.
Perjuangan ISLAM juga byk rintangan dan dugaan.
Senang berjuang untuk bebas dari kekejaman.
Tapi payah berjuang untuk Ketinggian ISLAM kecuali orang2 yang sabar dan tawaduk kepada ALLAH.

Begitu juga solat.
Mudah bagi yang Khusyuk dan sabar.
tapi payah bagi yang taqwa dalam hatinya.

SearchForHeaven said...

ops... mistake ayat last..

tapi payah bagi yang tiada taqwa dalam hati...

karang jadi fitnah pla sbb typo error

Xenan said...

Bro SFH,

Lu baca balik la..jgn la poyo sgt.Nak backing pon pada2 bro.Kang nampak bodo.Bukan wa ckp lu bodo..wa takut org lain ckp lu bodo jer.

"TANTAWI menyeru supaya IBrahim Ali tidak terus menyanggah PAS."

kiddin me?

Yang tersurat:-
Tantawi tgh komplen naper ibrahim ali dibiarkan berleluasa.Baca la statement ni

"Ibrahim Ali bukan sahaja diberi peluang tetapi dimanjakan oleh PAS"

pernyataan 7,8 ialah percubaan membodokan PAS Kelantan yg berketuakan TGNA.
Mcm TGNA tak penah sound Ibrahim Ali. Mcm TGNA lembik tengkok ngn Ibrahim Ali.

Budak sek baca pon leh paham pertanyaan no 8 :-
"8. Tapi , apakah nasib Ibrahim Ali lebih baik dari yang lain ?"

wa naik boring plak ngn org ignorant.

Anonymous said...

salam..pasal maksum tak maksum tu,bukannya isu boleh tegur @ takleh/marah tegur..tp,biarla berakhlak..terimala sijil akhlak yg ditandatangan oleh tok guru banyak mana pun,tak beramal tak guna..

SearchForHeaven said...

wa baca..

apa yang diboldkan dalam tulisan tantawi tu..

Wa baca keseluruhannya..

wa baca ayat last no 8 tu..


8. Tapi , apakah nasib Ibrahim Ali lebih baik dari yang lain ?

ayat ini memang sceptical dan mengundang persepsi dan andaian dari siapa yang membaca dalam pelbagai sudut..

Obvious perception: mempersoalkan tindakan PAS kelantan dan ini mungkin tujuan sebenar artikel ini.

Sebab itu kita perlu berlapang dada,

Di sana ada kelemahan, di sini juga ada kelemahan,
Di sana ada kekuatan, di sini juga ada kekuatan.

Obvious, tantawi lebih memihak kepada Isu yang dibawa TGHH dan kurang menyokong tindakan TGNA dlm beberapa perkara.

Dan ini jelas sebelum pelantikan KP lagi.

sebab wa mengajak utk fokus pada isu tersurat supaya tidak timbul krisis kepercayaan dalam pimpinan yang sekarang semakin membukit.

Jika seperti angin badai, takpe, kalau ribut taufan, boleh tumbang.

wa ngaku, wa ignorant dalam beberapa perkara tetapi apa yang perjuangkan ialah kesatuan dalam menyelesaikan masalah.
Masalah akan tetap ada.
Krisis kepimpinan akan tetap berlaku.

yang penting kita kembali kepada penyelesaian cara sunnah.

Jemaah akan nampak cantik bila masalah timbul, perbezaaan pendapat timbul, pendekatan ISLAM di amalkan.

barulah timbul manisnya perjuangan.
Kejayaan dirasai sebelum kemenangan dimiliki.

adeh.. abih pecah rahsia taktik wa dlm penulisan ni..

ludin said...

haha... memang btol...

AT ni budak lone renjer. bangang tahap biawak. x yakin dgn jemaah. bleh blah la lu dgn lone renjer kepala hotak lu.... mcm bagus saja. mcm lu sorang saja bijak atas muka bumi neh...

Anonymous said...

pandai-pandai je ckp camtu lu ade bukti ke yg ulama' tu bangsat.
ke lu yg bgst?

Anonymous said...

bughit mak hang AT

uma said...

mare tul sahabat wa, ni...hehe
wa belum riki statement
blog tantawi lg...
tp bila wa tgk statement dia kat husam
wa leh agak2 skit
gaya nya...hehe