Skip to main content

Gua isytihar perang kepada Ketua Pemuda PAS.

Lu masuk blog mangkok pondan ni, dan baca artikel halus dia pasal Ibrahim Ali. Inikah taraf ulama? Inikah taraf Ketua Pemuda PAS yang ditawarkan kepada gua? Gua tak sebodoh ahli PAS ma.

Gua dah jawab artikel halus, jahat dari seorang yang bergelar pemimpin PAS. Si ulama muda bangsat ni meletakkan dirinya taraf blogger berakhlak jahat macam gua. Maka, gua isytihar perang terhadap ulama mangkuk produk Mesir + Ganu nih. Cantet la. Akhlak jahat bertumbuk dengan akhlak jahat.
  • Si ulama bangsat itu bodoh untuk tidak tahu bahawa TGNA sudah cabar Ibrahim Ali letak jawatan atau memang berniat jahat?
  • Patutkah artikel halus macam tu dikeluarkan dari Ketua Pemuda? Dia nak jadi blogger bebas atau blogger Ketua Pemuda?
Barua punya ulama. Mentang Al-Quran lu tulis, lu ingat lu boleh tegakkan hujah2 palsu tanpa fight dari orang awam? Lu ingat lu ulama semua orang takut dan bacul? Lu ingat lu guna title Tantawi, gua goyang?

Ewah2..... era Salahudin dan Mahfuz pun tak seberani macam ni.

Gua isytihar perang kepada ulama2 bangsat tanah air!

Kurang kerosakan yang dilakukan oleh 1000 Mat Rempit dari kerosakan yang dilakukan oleh seekor ulama bangsat.

Comments

  1. barua punya aduka taruna..
    minta tolong cek sat ..dia nie ahli pas ker atau barua umno..aku ingat dia barua umno..
    yakarabait..abuka ummuka ..

    ReplyDelete
  2. barua punya aduka taruna..
    minta tolong cek sat ..dia nie ahli pas ker atau barua umno..aku ingat dia barua umno..
    yakarabait..abuka ummuka ..

    ReplyDelete
  3. salam buat aduka teruna ....

    ana lama udah baca blog ente tapi ari ni ana nak perbetulkan sikit n3 tuan bahawa bukan ulamak yang tulis alquran .... ade ngerti .... bahasa yang tuan gunakan kepada ulama ini bagi ana adalah terlalu kasau dan tidak manis untuk di baca .... walaupun ente marah kat sorang jangan celupar sangat nak maki ulama .. tulisan tuan seperti marahkan nyamuk kelambu dibakar ... beristigfarlah banyak2 mudah-mudahan ALLAH berikan hidayat pada tuan ... salam

    ReplyDelete
  4. Aku dah baca apa yang Nasaruddin Tantawi tulis.

    Jika kalian mengambil untuk memilih dengan hanya mengambil tersurat anda silap.
    Anda zalim sebenarnya dalam menyampaikan apa yang anda baca.
    Perhatikan apa yang Ibrahim Ali buat akhir2 ini.
    Perhatikan.

    Ibrahim ALi menyokong UG dengan nada UBN .
    Ibrahim Ali menghentam pimpinan PAS kelantan.
    Ibrahim Ali Menghina TGNA.

    Jika anda adil ketika membaca ulasan KP ini. Anda tidak akan membuat ulasan sebegitu.
    Anda cetek tanpa mengambil kira kronologi dan pelbagai sudut.

    Ustaz Hassan tantawi juga adalah hasil pondok di kelantan. pernah bertalaqqi secara tak formal dengan
    TGNA.
    Menuduh sebegini berat seperti Ustaz Nasharuddin bertindak halus ke atas TGNA tidak betul.
    Anda tidak pasti tujuan Penulisan Ini.

    Kesimpulan senang dibuat. tapi adilkah kita?

    Sebab itu, walau sebijak manapun kita, jika kita masih insan beriman dan ISLAM. Amal ISLAM jgn ditinggal.

    Kerana walau benar sekalipun Perjuangan anda, tapi disipilin ISLAM anda tinggal, Anda tetap digolongkan zalim.

    Seperti mana, ungkapan, If you fail to plan, U plan to fail..

    Perjuangan anda akan sia2 jika disiplin ISLAM tidak dipraktikan.

    Kerana anda bukan menyeru golongan Kuffar. ANda menyeru golongan Mukmin.

    fikir-fikirkanlah..

    ReplyDelete
  5. lawak pulak wa baca comment atas2.Ahli PAS lurus bendul?

    wakakaka..

    AT, KP PAS tak jahat.Die bendul n pak turut jek.N for sure die "turut" geng die jek.Wa tak rase die ade pemikiran sendiri utk wat tektik jahat.

    ReplyDelete
  6. SFH..

    Org lain simbah api pkai air, yg tantawi plak pi simbah pkai petrol. Tk psl2, marak pulak api. Bkn ke tk cerdik org panggil tu?
    Ape nk ksh sgt psl Brahim Ali? Dia bknnya tim pres PAS. Segala kata2 dia hy menjd bhn lawak di parlimen. Bknnya PAS Kelantan membiarkan sj Brahim ALi. Dh byk desakan di buat.

    Tp nk buat cmne, hang desak cmne pn bknnya MP tu blh tumbang camtu aje. So, tggu PRU13 aje la. Tk tergugat pn PAS dgn Brahim Ali ni.

    Drpd dok sbk psl Brahim Ali n dok hentam PAS Kelantan, nape Tantawi tk buat plan sbgai ketua pemuda utk menawan negeri2 lain lg. Ni dok pi sibuk kt negeri yg dh kuat. Cerdik la skit. Dh jd KP, bknnya penyokong murahan mcm wa ni. Wa tkpela nk hentam sape2 pn. Bknnya org pdulli.

    -pendekar laut-

    ReplyDelete
  7. Salam,
    aku punya pendirian pun cam AT gak, wala' biar le bertempat. Lagi satu kalu pimpinan tak le tegur, apa nak jadi, korang kata aku tak maksum, tp hangpa dan pimpinan maksum ke? so kalu sume tak maksum terima je le teguran, nak layan hg boleh layan, kalu tak nak, hg pi duk senyap2. Hujah lawan hujah baru betul. Lg satu, TGNA dia pimpinan, caranye tentulah lain dari ahli, dia boleh maaf kat TP tapi aku tak. Coz aku rasa TP dan SUA dan KP PAS nie suma nak menjahanamkan apa yg telah lama diusahakan oleh semua org. Terutamanya org bawah cam kami. Apa pun aku sebagai ahli nie rasa chance utk juak2 UG ni merangkak dalam gelap masih ada, coz mereka nie ketagih sgt kat umno.
    Apa2 pun teruskan perjuangan ADUKA TARUNA, coz dalam dunia nie kalu tak de yg cam kita nanti byk yg tertipu ngan serban cam KP tu.

    ReplyDelete
  8. Bukan itu maksud aku;
    Aku menyeru supaya kita adil dalam pertimbangan.
    Jika sudah memandang serong,
    Jika sudah menetapkan ini sebenarnya perangai mereka yang berbeza pendapat dengan kita, kita zalim dalam berpersatuan.

    Seperti mana anda konsisten dengan pendapat anda, orang lain juga konsisten dengan pendapat mereka.
    CUMA ISUNYA: Siapa yang boleh bertolak ansur demi kesatuan UMMAH?

    Bukan soal wala' dan thiqah..
    WALA' dan THIQAH akan terbatal sekiranya salah di sisi syara' dan ijma' ulama memutuskan ia mudarat.

    Kalian juga salah faham komen aku dalam isu ini.

    kalau kita memandang penulisan tantawi dari sudut AT, seperti Tantawi bertindak halus menyerang TGNA.

    Kalau kita dari sudut Tersurat Isi,
    TANTAWI menyeru supaya IBrahim Ali tidak terus menyanggah PAS. Dan ini menjurus supaya menghormati TGNA yang memberi peluang kepadanya.

    Anda memilih yang pertama, yang mana putih hitam pendapat itu tiada jelas seperti mana jelasnya contrack dlm perniagaan.

    ReplyDelete
  9. orang baru jadi ketua mula la cari isu..... bagi wa ni pun ala² isu UG gak ni.... tak tau kepala ekor citer nak tunjuk pandai..... desak kerajaan negeri pecat berahim ali???.... hahaha.... cuba tanya dia apasal TGNA restu berahim ali bertanding....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  10. krisis kepercayaan kepada pimpinan masih lagi ada.

    sama ada beri tak beri peluang untuk melihat prestasi itu, tengoklaa perwakilan nanti..

    kalau dah pandang jelik, jelik la yang dituduh..

    Ada ketika, kita menjadi pendesak,
    Ada ketika perlu jadi pemujuk,
    ada ketika perlu berdiam diri,
    ada ketika Condong sebelah kiri,
    Ada ketika condong sebelah kanan,

    agak-agak dalam menuduh supaya tiada kita menzalimi orang yg dituduh...

    Apa yang ditakuti ialah kita menzalimi orang lain.

    yang membezakan muslim dan non MUSLIM sekarang adalah IMAN dan amalan ISLAM.

    Sifat terbuka itu adalah jalan terbaik.

    kadang2 kita tutup jalan yang memudaratkan,
    kita buka jalan yang boleh mendatangkan kebaikan.

    Perjuangan ISLAM perjuangan Berhikmah.
    Perjuangan ISLAM juga byk rintangan dan dugaan.
    Senang berjuang untuk bebas dari kekejaman.
    Tapi payah berjuang untuk Ketinggian ISLAM kecuali orang2 yang sabar dan tawaduk kepada ALLAH.

    Begitu juga solat.
    Mudah bagi yang Khusyuk dan sabar.
    tapi payah bagi yang taqwa dalam hatinya.

    ReplyDelete
  11. ops... mistake ayat last..

    tapi payah bagi yang tiada taqwa dalam hati...

    karang jadi fitnah pla sbb typo error

    ReplyDelete
  12. Bro SFH,

    Lu baca balik la..jgn la poyo sgt.Nak backing pon pada2 bro.Kang nampak bodo.Bukan wa ckp lu bodo..wa takut org lain ckp lu bodo jer.

    "TANTAWI menyeru supaya IBrahim Ali tidak terus menyanggah PAS."

    kiddin me?

    Yang tersurat:-
    Tantawi tgh komplen naper ibrahim ali dibiarkan berleluasa.Baca la statement ni

    "Ibrahim Ali bukan sahaja diberi peluang tetapi dimanjakan oleh PAS"

    pernyataan 7,8 ialah percubaan membodokan PAS Kelantan yg berketuakan TGNA.
    Mcm TGNA tak penah sound Ibrahim Ali. Mcm TGNA lembik tengkok ngn Ibrahim Ali.

    Budak sek baca pon leh paham pertanyaan no 8 :-
    "8. Tapi , apakah nasib Ibrahim Ali lebih baik dari yang lain ?"

    wa naik boring plak ngn org ignorant.

    ReplyDelete
  13. salam..pasal maksum tak maksum tu,bukannya isu boleh tegur @ takleh/marah tegur..tp,biarla berakhlak..terimala sijil akhlak yg ditandatangan oleh tok guru banyak mana pun,tak beramal tak guna..

    ReplyDelete
  14. wa baca..

    apa yang diboldkan dalam tulisan tantawi tu..

    Wa baca keseluruhannya..

    wa baca ayat last no 8 tu..


    8. Tapi , apakah nasib Ibrahim Ali lebih baik dari yang lain ?

    ayat ini memang sceptical dan mengundang persepsi dan andaian dari siapa yang membaca dalam pelbagai sudut..

    Obvious perception: mempersoalkan tindakan PAS kelantan dan ini mungkin tujuan sebenar artikel ini.

    Sebab itu kita perlu berlapang dada,

    Di sana ada kelemahan, di sini juga ada kelemahan,
    Di sana ada kekuatan, di sini juga ada kekuatan.

    Obvious, tantawi lebih memihak kepada Isu yang dibawa TGHH dan kurang menyokong tindakan TGNA dlm beberapa perkara.

    Dan ini jelas sebelum pelantikan KP lagi.

    sebab wa mengajak utk fokus pada isu tersurat supaya tidak timbul krisis kepercayaan dalam pimpinan yang sekarang semakin membukit.

    Jika seperti angin badai, takpe, kalau ribut taufan, boleh tumbang.

    wa ngaku, wa ignorant dalam beberapa perkara tetapi apa yang perjuangkan ialah kesatuan dalam menyelesaikan masalah.
    Masalah akan tetap ada.
    Krisis kepimpinan akan tetap berlaku.

    yang penting kita kembali kepada penyelesaian cara sunnah.

    Jemaah akan nampak cantik bila masalah timbul, perbezaaan pendapat timbul, pendekatan ISLAM di amalkan.

    barulah timbul manisnya perjuangan.
    Kejayaan dirasai sebelum kemenangan dimiliki.

    adeh.. abih pecah rahsia taktik wa dlm penulisan ni..

    ReplyDelete
  15. haha... memang btol...

    AT ni budak lone renjer. bangang tahap biawak. x yakin dgn jemaah. bleh blah la lu dgn lone renjer kepala hotak lu.... mcm bagus saja. mcm lu sorang saja bijak atas muka bumi neh...

    ReplyDelete
  16. pandai-pandai je ckp camtu lu ade bukti ke yg ulama' tu bangsat.
    ke lu yg bgst?

    ReplyDelete
  17. mare tul sahabat wa, ni...hehe
    wa belum riki statement
    blog tantawi lg...
    tp bila wa tgk statement dia kat husam
    wa leh agak2 skit
    gaya nya...hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.