Skip to main content

Emergency Call to YB Nizar n TG Nik Aziz to Help Kamunting People


The racial attacks in Kamunting on June 8, 2009 and the ongoing unrelated, unprovoked attacks on innocent Malaysian Indians in Kamunting are being perpetrated by outsiders in gangs of superbikes believed to be members of the underworld Malay “3 Line and Mat Rempit” gangs.

Over the last 2 days Indians in groups (in Kamunting) of more than 3 are told to disperse by the police or face arrest but they seem to deliberately ignore the large groups of the underworld superbikers who are patrolling and intimidating the Malaysian Indian folks in Kamunting.


Oleh : xenan

1. Kenyataan Hindraf dalam isu yg di panggil "Racial Clash" di kamunting sgt tidak adil.Ia langsung tidak mencerminkan keadaan sebenar di Kamunting. Sebelum dari peristiwa ini berlaku lagi, penduduk kamunting telah dikejutkan oleh beberapa peristiwa rompakan bersenjata oleh gangster kaum India. Penduduk Kamunting yang berbilang kaum berasa bimbang kerana rompakan2 ini amat merbahaya dan mampu meragut nyawa tanpa mengira kaum.

3. Sila perhatikan juga kebanyakan mangsa2 melayu pd kejadian di kamunting tempoh hari adalah remaja biasa tanpa hubungan langsung dengan "3 line" atau "pekida".

4. Tidak dinafikan juga "3 line" atau "pekida" yg tentunya agak racist telah mengambil peluang kononnya untuk membela melayu dengan melakukan jenayah perkauman pd kaum india.Kejadian2 ini dikutuk sekeras2nya oleh kaum melayu setempat dan pekida langsung tidak mewakili suara kami.

5. Harapan kami pada pihak polis untuk menyelesaikan masalah ini makin tipis, setipis harapan kami pada pihak polis untuk menyelesaikan dan mencegah kes2 rompakan bersenjata di sini.Kami juga langsung tidak yakin YB Zahir(Adun BN Kamuting) dan UMNO mampu menyelesaikan masalah ini kerana mereka sendiri terdiri dari golongan yang racist.

6. Kepada YB Nizar dan Tok Guru Nik Aziz, kami yakin anda adalah org yang paling sesuai untuk membantu kami, penduduk kamunting bagi mencegah kejadian yang lebih buruk dari berlaku.Imej anda berdua sebagai seorang yang baik, dipercayai dan tidak perkauman sgt diperlukan bagi mendamaikan keadaan di Kamunting.Kami yakin nasihat anda berdua akan didengari oleh kedua2 belah pihak dan kaum.

7. Kami memohon YB Nizar dan Tok Guru Nik Aziz untuk turun melawat kamunting dan ke rumah2 mangsa tak kira melayu dan India.Kami sgt2 merayu jasa baik anda berdua untuk mententeramkan Kamunting dan mengelak dari kejadian ini merebak.

Comments

  1. Memang patut panggil mereka berdua ini sebab merekalah pencetus huru-hara di negara ini terutamanya di Perak.Yang bergaduh ni ahli PAS dan Hindraf,dan kedua-duanya disanjung tinggi oleh Nik Aziz dan Nizar.

    ReplyDelete
  2. kebodohan taraf tinggi.what ur prob mr anon.Komen tulis nama la..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.