Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 19, 2009

Dey.. ulama bodoh. Dengar sini.

Jemaah PAS wajar mengakui bahawa wujud sedikit keributan dalam parti berpunca dari hadirnya dua aliran pemikiran strategik (isu ranting, bukan isu pokok), iaitu, sama ada PAS harus kekal dalam Pakatan Rakyat (PR) dan terus memperkasakan gabungan itu (Pro-Pakatan) atau menyertai parti yang memerintah melalui konsep "kerajaan perpaduan" (Pro-Kerajaan Perpaduan).


Isinya ialah bertembungan 2 jalan strategi.
  1. Satu kepala otak TGNA
  2. Satu kelapa otak Hadi
Sama ada lu jeles atau tidak, dalam pembolehubah politik Malaysia, papan catur, bidak2, pengadil2, cuaca dan sebagainya; semuanya sama. Sebab ulama2 ni jenis bodoh, gua jelaskan lagi.
  • TGNA hadapan UMNO yang sama, TGHA hadapai UMNO yang sama.
  • TGNA hadapi media yang sama, TGHA hadapai media yang sama.
  • TGNA hadapi polis yang sama, TGHA hadapi polis yang sama.
  • TGNA hadapi SPR yang sama, TGHA hadapi SPR yang sama.
Semua sama ma. Ok. Skang jelas dah wahai ulama2 bodoh?

Jadi, kita rujuk track rekord dan bukti hasil la. Hasil kepala otak TGNA bagaimana? Hasil kepala otak Hadi macamana? Tak payah nafi la Terengganu guna polis USA plak.

Apa yang lu nak tumbangkan lagi? Orang bangang ker pilih kepala otak orang gagal kalau ada kepala otak orang berjaya depan mata. Lu memang tak boleh nafi walau segala isi Al-Quran lu cungkil. Yang ada hanya cemburu. Lu hanya boleh tuduh Kelantan bongkak sahaja.

Kesimpulannya, hanya manusia bangang guna kepala otak Hadi dalam bidang strategi.

Stupid punya ulama.


Semasa Perang Dunia Pertama, kerajaan perpaduan dibentuk di Kanada. Kerajaan Konservatif pimpinan Sir Robert Borden telah mengajak Parti Liberal (parti pembangkang) pimpinan Sir Wilfrid Laurier untuk menyertai kerajaan tetapi ditolak.
Tu pasal gua cakap. Ulama Melayu ni penghafal jer. Kalau jawab atas kertas pekse memang caya. A++++. Tapi nak suaikan dengan realiti dan pembolehubah, memang kompom gagal punya. Kerat jari xenan la beb.

Dia hafal sejarah dunia la, bla, bla bla. Tapi pembolehubah nak guna pada realiti, hancur ma. UG di kemukakan ketika BN-UMNO sangat jahat. Tak ke bangang tu. Dah la bangang, sekali ganda lagi bangang bila UG ketika UMNO-BN jahat tidak disertakan dengan homework. Dengan plan2 backup seandainya dimanipulasi.

Ulama memang stupid beb. Wa takda hal punya kehilangan kawan cakap pasal ni. Gua tulis dan rakam benda ni untuk masa depan. Gua sampai dulu, baru lu orang sampai. Dulu gua sensorang jer maki Hadi dan puak Ganu ni.

Ulama Melayu ma. Hafal, atas kertas pekse memang A+++ punya. Cuba buat tengok. Benda yang elok2 bagus, kompom jadi jahanam punya. UG yang dihafal, yang dijawab cemerlang atas kertas pekse, skang dah jadi apa?

PAS sendiri perpecah, BN sendiri tak hingin UG. Hanya macam kucing main2 dengan tikus. Yang puak2 bodoh plak sibuk bagi dalil betapa HALAL nya UG. Tapi, realitynya UG adalah idea yang mendatangkan celelakaan!

Puak ulama hidup dalam ilusi hafalan. UG menang bagus, memang halal, hadis sekian2. Tapi yang berlaku UG telah menjadi idea bangsat lagi celaka.














2 comments:

lebai-mangkuk said...

KERAJAAN PERPADUAN WADAH UTAMA MENYATU-PADUKAN MELAYU/ISLAM

Dalam 10 orang wakil PAS itu sebenar nya separuh daripada nya berjiwa PKR.

Mereka tahu bahawa PKR akan musnah jika 'Kerajaan Perpaduan' benar2 dapat diujudkan. Begitu juga dengan DAP. DAP akan kembali lemah seperti dahulu.

Jika DAP lemah, dengan sendirinya kaum cina dan india terpaksa mengikut menyokong 'Kerajaan Perpaduan yang berteraskan politik melayu/Islam sepenuh nya.

Orang melayu/Islam harus sedar, kuasa memerintah oleh melayu/Islam akan musnah jika berpecah dalam politik. Contohnya apa yang sedang berlaku sekarang.

Kaum cina dan india sudah bersatu dalam DAP, kaum melayu/Islam berpecah dan sudah menampak kan kelemahannya dari segi kuasa memerintah.

Suara kaum cina dan india semakin lantang untuk menghapuskan hak2 kaum melayu. Mereka juga sudah berani menuntut perkara2 yang akan merugikan kaum melayu/islam.

Sedarlah sebelum terlambat.
Pemimpin2 UMNO mungkin sudah sedar segala kesilapan nya dan sudah berubah.
Mengapa kita tidak berani mencuba 'Kerajaan Perpaduan' ?

Naruto sensei said...

Si mangkuk hayun

UMNO akan pupus selepas ini apabila Isu ini akan reda.. sebabnya perbezaan pandangan dalam PAS adalah perkara biasa dan itulah yang memantangkan PAS dan menguatkan Parti ...

PAS belajar dari pengalaman nya tak seperti UMNO semua keburukan nya disimpan sehingga menjadi bernanah dan membengkak dan takkan dapat tertahan lagi ianya akan meletus juga...

Jadi Isu perpaduan dan perkauman ini adalah senjata yang akan memakan diri UMNO sendiri kerana rakyat tak sebodoh UMNO sekarang dalam menentukan hala tuju politik Malaysia akan datang...

Rakyat dah tahu mereka boleh hidup dengan aman damai jika UMNO pupus tidak lama lagi..Rakyat juga dah sedar bukan UMNO sahaja yang boleh memberikan kesejahteraan kepada mereka kerana apa yang UMNO laungkan hanyalah retorik politik mereka sahaja... yang ada....

Lihat selepas 8 julai ni berbagai Isu2 besar akan melanda UMNO bermula dengan Najib sendiri ha ha ha.....

Yang menjadi pencacai seperti kamu takkan mendapat keberkatan kerana bersikap memecahbelahkan Parti Islam PAS dan bersifat perkauman yang dilarang Islam sendiri.. Demi politik sempit parti UMNO penyesat Umat Melayu Islam di Malaysia ini.

MCA lambang bintang.. sama macam kominis kurang dua je bintang

Gerakan lambang dia tiga segi.. macam sama je jugak dengan maksud tiga bintang...

Dua2 Parti dalam BN dan UMNO sendiri kawan karib diaorang.. Gerakan dan MCA satu masa dulu suka nak bawa Chin Peng pulang...

Nampak tak siapa boneka kominis.. Dua parti cina terbesar mengapit UMNO.. lagi bahaya tu.. ha ha

Patutlah main Isu kominis rupanya dalam BN lah kominis bersembunyi dan tukar lambangnya... rosak2 UMNO..

Nak bersatu dengan UMNO yang mafia MCA dan kominis Gerakan mastermind dia..? boleh blah le..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya...