Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 11, 2009

Budak tiga tahun lemas dalam MPV


KUANTAN: Seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun mati dipercayai lemas ketika bermain seorang diri dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) bapanya di Kampung Batu 9, Jalan Keretapi di Kuala Lipis, petang kelmarin.

Mak aih. Takan kenderaan kedap udara kot? Sapa2 jurutera macam Zaki kasi teori sket. Udara boleh masuk, tapi oksigen tak cukup gamaknya. Ke lagu mano?

2 comments:

Evelyn said...

1. kdg2 bila dok lama2 dlm keta pasang aircon, CO (carbon monoxide) bleh leaking dr ekzos masuk aircnd. simptomnya, kita raso ngantok banget. mengantok sbb CO dah meresap dlm darah menggantikan oksigen, menjadikan darah kita toksik dats y, jgn suka sgt dok bersejuk2 dlm aircond bila keta tak jalan terutamanya keta2 lama.

2. keta tu mungkin tak kedap udara, tp rasanya mungkin panas sgt kat luar. bila panas, humidity jd low, oksigen concentration pun jd low. sbb dlm news tu dia kata lemas, jd merujuk pd kurang oksigen la tu.

yg ada anak kecik, kena la prihatin pada anak2. polis klasifikasikan ini sbg kes mati mengejut? ha ha. kalau kat australia atau us atau eropah, dah sah sah bapak budak tu kena dakwa atas kecuaian menyebabkan kematian budak tu.

dah bnyk kes mcm nih kat us. nak2 time musim panas. mmg kena dakwa la sapa2 mak bapak bg kes2 kecuaian mcm nih. kat mesia je boleh klasifikasi mati mengejut, mak bapak lepas la. sbb ada faktor kasihan disitu. lgpun, budak kecik mati masuk syurga so apa nak kesah kan..

stupid malaysian.

Anonymous said...

sebab tu wa kalau nak tinggal anak dalam kete wa bukak skit tingkap tu.... biar uadara luar masuk....

-abanghensem