Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 16, 2009

Bodoh melantun punya puak ulama.


KOTA BHARU 15 Jun - Dewan Pemuda Pas negeri memberi ingatan kepada sesetengah pemimpin Pas supaya menghormati pandangan Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menentang cadangan penubuhan kerajaan perpaduan.

Naib Ketuanya, Hisham Fauzi berkata, idea tersebut tidak dibincangkan dalam kalangan ahli Pas dan menganggapnya sebagai 'masih tidak masak, tetapi telah dihidangkan'.

1. Tipu. Penipu punya ulama. Cakap DAP dan PKR setuju. Then mengakui tak bincang dengan detail. Tak bincang detail mana boleh dakwa setuju. Apa punya bangsat ulama la yang PAS tawarkan untuk pengundi Malaysia.

2. Nak selesaikan masalah kerumitan politik negara, tapi hasilnya? Masalah pokok tak selesai, timbul pulak masalah perpecahan jemaah sendiri. Kerajaan Perpaduan kepala serban dia kalau jemaah sendiri berpecah. Bangang punya ulama. Nak kencing ahli PAS boleh la... beb. Wal' wala'.

3. Dah la hidang benda tak masak, kemudian lari pulak lepas hidang. Tak pasal2 budak Roslan sms jawab pasal UG. Apa punya bangsat puak ulama akhir zaman ni? Belajar sampai Mesir, bodoh sampai Marikh.

19 comments:

Anonymous said...

Anwar lari dari menjawab hal 16sept dulu ko xclaim.TGHH xjawab pasal UG ko claim..lahabau punya aduka anjing!

sekarang ni dah ada ulamak yang tuduh sape2 yang sokong UG adalah boneka umno.tapi dia xsedar yang dialah boneka kepada PKR dan DAP.2 parti bedebah tu dah mula cucuk hidung Tuan Guru Al dato' Nik abdul aziz supaya berjaya menggengam kuasa diMalaysia ni ko xsedar.

aku menyeru kepada ulama yang sudah tiada harga diri dan menjual agama dengan harga yang murah supaya meletakkan iman dan takwa mengatasi segala2nya.jika tidak berupaya menjalankan tugas dan amanah tuhan dengan baik sila letak jawatan anda dengan segera.ramai lagi didalam pas ulama2 yang ikhlas xakan jual agama dengan harga yang murah.


-jundullah

Anonymous said...

mak ai, sedap ayat.. At least Anwar tu ade hasrat n niat nk hancurkan UMNO. Bkn mcm Hadi yg niat nk selamatkan UMNO. Ngko la yg melantun2. Aku tahu, ko mesti org UMNO. Sbb kerana hadi, parti ko dpt talian hayat yg lebih..

Kepala Merah Berjambol said...

Adukataruna pernah belasah DSAI pasal 16 September tu sebab tipu rakyat.
Ko tu je yang tak prihatin.
Ke ko baca separuh tak abis?
Ke ko malas nak baca entry-entry lepas?
Ko baca yang asal TGHH kena maki je ko terus belasah.
Ko serupa Umno la Jundullah.

Jundullah, aku setuju dengan ko.
Seru TGHH dan Mustapa Ali letak jawatan.
Mereka gagal tadbir Terengganu 1999-2004.
Mereka khianat dengan amanah pengundi dan rakyat. Mereka bersetubuh dengan Umno.

Hoi TGHH dan Mustapa Ali, dengar kata-kata Jundullah ni.....

'jika tidak berupaya menjalankan tugas dan amanah tuhan dengan baik sila letak jawatan anda dengan segera.ramai lagi didalam pas ulama2 yang ikhlas xakan jual agama dengan harga yang murah'

Dengar la seruan Jundullah tu walaupun dia Umno wahai TGHH dan Mustapa Ali.

مَعهَدين الُمعلمْ said...

Salam..
tolong jaga skit penulisan..
Ulama adalah pewaris nabi..
Klau ko nk sembang pasal haji hadi ko sembang la..

tp klau mengunakan perkataan ULAMA tu dah umum tu.. jangan membawa kecelakaan kepada diri ko dengan penulisan ko..

Nk menulis tulis la tp tolog jadi blogger ISLAM..
Bukan blogger yg boleh membawa fitnah pada ISLAM.

Teruskan menulis...

Anonymous said...

kenapa nak ikut sangat nasihat mursyidul am?dia bukan maksum.jawatan diapun pemimpin pas yang lantik.bukan melalui pertandingan.sebenarnya ramai lagi ulama2 yang lebih baik dapat menggantikan jawatan tu.setakat aku perhatikan, nikaziz banyak mengelirukan umat islam dengan pandangan2 peribadi.paling besar sekali ialah penggunaan nama tuhan dibolehkan untuk digunakan oleh penganut agama lain.baik2la skit beri kenyataan tu.dah rujuk semua kitab ke belum?dah tengok ke pandangan ulama2 muktabar dulu2 apa pandangan mereka darisegi ni?dah buat perbandingan belum berkenaan dengan kes yang hampir serupa dengannya.kalau belum,jangan nak pandai2 beri pandangan peribadi.nanti ada orang sanggah,marah plak.jika nak memenangi hati orang bukan islam,bukan ini caranya.kuasa politik duk no 2.islam kene duk didepan.jangan jual islam ni dengan harga murah.

aku menyarankan supaya nikaziz meletakkan jawatan dengan segera.

-jundullah-

Kepala Merah Berjambol said...

Jundullah, Presiden pun bukan maksum.
Jawatan dia pun ahli yang lantik.
Sebenarnya ramai lagi ulamak yang lebih warak, alim dan hebat mentadbir berbanding dia.

TGHH lagi banyak mengelirukan umat Islam dan rakyat.
Dulu dia menafikan muqabalah dengan Umno.
Tapi Pak Lah dedahkan memang ada.
TGHH pun mengaku YA..!
Sekali dia bohong.
Sekarang dia kata PKR dan DAP setuju.
Tapi dua-dua parti tu menafikan.
TGHH pun mengaku baru nak berbincang.
Dua kali dia bohong.
Ko sedar tak wahai makhluk bergelar Jundullah?
TGHH ialah ulamak pertama yang aku nampak jelas menipu dan berbohong.

Dewan Harian, pemimpin dan ahli Pas yakin dengan ilmu, warak dan bijaksana TGNA.
Nampaknya ko lebih alim agama dari dia.
Cuba ko ulas bab fiqh aulauwiyat..?
Nak jugak aku baca tulisan ko yang nampak gayanya macam lebih alim dari TGNA.
Kalau betul ko hebat, aku nak saran nama ko sebagai Jawatankuasa Dewan Ulamak Pas pada pemilihan akan datang.
Silakan wahai makhluk bergelar Jundullah, bentangkan…………

Ko berani mengkritik, ko juga kena berani mengulas dan bagi penyelesaian.
Walaupun Adukataruna ni rajin kutuk ulamak tapi satu perkara aku respect dia.
Dia ada hujah dan penyelesaian.
Dan pengkritik-pengkritik dia takde hujah dan penyelesaian.
Hanya pandai kutuk balik.
Takde boleh sape patahkan hujah dia.

TGNA kata nama Allah boleh digunakan agama lain.
Ko tak setuju.
Aku juga tak setuju nama Allah digunakan oleh makhluk seperti ko.
Ko selitkan nama Allah dalam nickname ko.
Sedangkan sikap, kelakuan dan tuturkata ko tak menunjukkan ko layak bergelar Jundullah.
Ko mendatangkan fitnah kepada pejuang agama sejati.
Ko mencemarkan maruah mereka.
Ko mengelirukan umat Islam.
Aku tak makan la gelaran-gelaran bertujuan yang nak menaikkan diri sendiri.
Tentera Allah konon, hhaaahhhaaahhaaa………..

Betul kata ko. Kuasa politik no.2, Islam no.1.
Sebab tu TGHH, Ust Nasha dan Mustapa Ali kena utamakan sifat amanah yang diajar Islam.
Dan jauhi sifat menipu, khianat dan mungkir janji yang ditegah Islam.
Jangan jual Islam sebab nak jadi menteri.

Mursyidul Am dilantik secara syura.
Setakat penjilat Umno bernama Jundullah menyalak mencecet dalam blog ni suruh letak jawatan, takde sape yang peduli.
Aku cabar ko masuk Pas sebagai ejen Umno seperti Ust Nasha.
Hasut dari dalam.
Sampai masa ko jadi pimpinan, ko buat la sepertimana ejen-ejen ni buat.
Itu lebih berkesan dari ko menyalak sampai meleleh-leleh lendir kahak dan air liur dalam blog ni.
Atau Ust Nasha lebih jantan daripada ko?

Anonymous said...

woi kepala merah jambul.setakat tulisan panjang,isi xsampai sejengkal boleh blahla woi.

Dewan Harian, pemimpin dan ahli Pas yakin dengan ilmu, warak dan bijaksana TGNA.

itu bagi engko.bagi aku x macam tu pun.ko jangan justice berdasarkan sifat taksub emosi ko tu.ko kene justify orang berdasarkan pandangan dan gerak geri mereka.kalau betul hebat,kenapa perwakilan xpilih supaya lawan presiden?kenapa xsampai 2 pencalonan untuk jwtn presiden?aku xkata presiden pas hebat sangat tapi beliau menang tanpa bertanding.apa case?beliau dibaiah oleh majoriti akar umbi.sedangkan nik aziz?siapa yang baiah dia.akar umbi mana baiah dia?orang macam ko je yang baiah dia kot.itu pun ko xleh nak pikir?nak suruh aku baiah dia ke?

tu la,jangan sombong sangat.20tahun berjaya diperintah tapi pengisian kosong,ko xyah hujahlah.xpayah nak angkuh.bila2 masa boleh jatuh.soviet union 600tahun berkuasa lagikan boleh jatuh.


TGNA kata nama Allah boleh digunakan agama lain.
Ko tak setuju.
Aku juga tak setuju nama Allah digunakan oleh makhluk seperti ko.


haha,ini satu lagi cara untuk tidak menerangkan penyataan aku sebelum ni.kalau ko ada hujah,ko jawabla.ko xleh jawab ke bagi pihak tok guru ko tu?balik kg nanti,kene belajar balik tu.jangan biarkan tergantung camtu.

Mursyidul Am dilantik secara syura.

taupun ko yer.kalau dah tau dilantik,buat cara dilantik.jaga tuturkata bicara dan pandangan2 yang selari dengan islam supaya sentiasa didepan.islam mesti mendahului perkara.xyah nak jaga hati bukan islamlah secara total.secara beransur2 mungkin boleh.strategi apakebendanya,kalau islam boleh tertonggeng pada masa akan datang,terpaksa cucuk hidung.nabi xajar camtu wahai kepala jambul woi.islam mesti didepan,politik dan kekuasaan letak kat belakang.nabi SAW dulu,pernah kafir quraisy nak bagi jadi raja,kenapa dia xnak? padahal dengan kuasa raja,dia boleh merubah seluruh sistem pentadbiran dimekah supaya selari kehendak Allah.kenapa dia xnak?.kenapa jiwa rela terseksa,menanggung?.aku nak tengok ko jawab??


-Jundullah-

Anonymous said...

ala.. jundullah. lu debat dengan AT jer la kalau nak tahu sejauh mana kebenaran lu. tp AT ni ego sket dan ayat dia tak bersih.

kalau lu berani, lu ajak la aduka teruna debat.

Anonymous said...

korg ingt AT tu nak lyn komen mcm ni?...bkn standard dia nak jwb hujah sampah mcm tu....ngabis beras je lyn org mcm tu....takde paedah...lama2 senyap la dia....

Kepala Merah Berjambol said...

woi kepala merah jambul.setakat tulisan panjang,isi xsampai sejengkal boleh blahla woi

Hhaaahhaaa….
Aku baru cuit sikit dah melenting.
Awal komen dah menunjukkan emosi yang mengawal akal.
Dasar penjilat Umno guna nama Allah.
Tentera Allah ke ni? Hhaaahhaaaa…..

itu bagi engko.bagi aku x macam tu pun

Wahai penjilat Umno bertopengkan nama Allah….
Ko lembab rupanye, peksa Tadika Kemas dapat berape?
Ko baca ayat aku betol-betol.
Aku cakap bagi pihak pemimpin dan ahli Pas, bukan diri aku.
Tu satu point.
Yang menariknya, ko mengaku bercakap bagi diri ko seorang.
Maknanya ko seorang je yang bermasalah.
Tu second point.
Dah 2-0. Senang je layan penjilat standard macam ko ni.

kalau betul hebat,kenapa perwakilan xpilih supaya lawan presiden?

Expectable statement.
Penjilat Umno bertopengkan nama Allah tak faham hierarki Pas tapi tetap nak menyalak.
Wahai penjilat, sebab TGNA hebat la dia jadi Mursyidul Am.
Dia bebas menasihati semua pemimpin hatta Presiden.
Akar umbi melihat ketinggian kelayakan dia sebagai Mursyidul Am.
Bukan Presiden yang paling tinggi.
Semua duduk bawah Majlis Syura.
Ketuanya Mursyidul Am.
So siapa yang hebat? Presiden atau Mursyidul Am?
Tak dicalonkan Presiden maknanya dia tak hebat?
Hhahhaa penjilat penjilat…

Oh ye, ko faham tak maksud Mursyidul Am tu?
Tak faham better ko ke Jaafar Rawas, cari kamus BA-BM.
Tak mahal mana pun, rokok lagi mahal bang. Hhahaa..

tu la,jangan sombong sangat.20tahun berjaya diperintah tapi pengisian kosong,ko xyah hujahlah.xpayah nak angkuh.bila2 masa boleh jatuh.soviet union 600tahun berkuasa lagikan boleh jatuh

Siapa yang sombong penjilat? Tunjukkan kesombongan tu.
Pengisian kosong? Tunjukkan pengisian yang kosong selama 20 tahun tu.
Kalau nak tambah pengisian kosong 4 tahun kerajaan Pas Terengganu pun boleh.
Dialu-alukan.. hhaahaaa…

kalau dah tau dilantik,buat cara dilantik.jaga tuturkata bicara dan pandangan2 yang selari dengan islam supaya sentiasa didepan.islam mesti mendahului perkara

Nasihat yang amat baik untuk makhluk-makhluk berikut :
1. TGHH
2. Ust Nasha
3. Mustapa Ali
4. Hasan Ali

islam mesti didepan,politik dan kekuasaan letak kat belakang.nabi SAW dulu,pernah kafir quraisy nak bagi jadi raja,kenapa dia xnak? padahal dengan kuasa raja,dia boleh merubah seluruh sistem pentadbiran dimekah supaya selari kehendak Allah.kenapa dia xnak?.kenapa jiwa rela terseksa,menanggung?.aku nak tengok ko jawab??

Sebab tu la TGNA menentang Kerajaan Perpaduan.
Sanggup berjuang berpuluh tahun.
Sanggup menempuh perjalanan yang jauh dan lama.
Tolak tawaran RM di Kelantan demi Islam.
Tolak tawaran kerajaan campuran Umno-Pas di Perak.

Bukan seperti puak Kerajaan Perpaduan.
Cilok sikit dah tertipu dan terpedaya.
Kemenangan bakal menjelma tapi masih nak pilih short-cut.
Sanggup khianat undi rakyat.
Sanggup tipu intelek pengundi.
Sanggup mungkir janji sebelum pilihanraya.

Dulu kata Umno taghut dan kafir.
Sembelihan Umno adalah haram.
Kenduri Umno ditolak.
Sekarang boleh berpeluk cium pulak.
Dah menang, rakyat tolak tepi.
Dasar penjilat Umno bertopengkan Pas.
Sama seperti penjilat Umno bertopengkan nama Allah.

Aku tak lari dari menjawab soalan.
Cuma aku nak ingatkan ko hutang banyak soalan.
Kecuali la ko takde telur, atau telur ko memang separuh.
Kalau betul, nampaknya Ust Nasha lebih jantan daripada ko.
Puas hati Adukataruna guna nama sendiri kutuk ulamak.
Dari ko bertopengkan nama Allah tapi menjilat Umno.

Sluurrpp.. Sluurrpp..
Akulah Tentera Allah!
Slurrpp.. Slurrpp...

Anonymous said...

mslhnya berani ke jundullah tu debat dgn aduka teruna?dgn kepala merah pun tak mampu.hi3x

Xenan said...

uihh..president fan club aduka ke ni??.wakakaka.

Anonymous said...

jg sikit bahasa lu bro. mandai tuduh puak ulama'bodoh.kerajaan prpaduan tu sbrnanye strategik politik je. x kn tu pn x tau.x kn hj. hadi nk jual maruah pas pd umno.

Anonymous said...

"x kn hj. hadi nk jual maruah pas pd umno"

lu baru kenal politik ke bro?demi politik dan kuase,serban pun melayang.islam jadi topeng dan alat je.Pas ada sejarahnya tersendiri la.

Kepala Merah Berjambol said...

Anon 8:47 pm,

Aku mohon penjelasan dari ko.
Sila terangkan dakwaan ko yang UG ni strategi politik.
Kita sama-sama bahaskan.

Anonymous said...

Ko baca ayat aku betol-betol.
Aku cakap bagi pihak pemimpin dan ahli Pas, bukan diri aku.
Tu satu point.
Yang menariknya, ko mengaku bercakap bagi diri ko seorang.
Maknanya ko seorang je yang bermasalah.
Tu second point.
Dah 2-0. Senang je layan penjilat standard macam ko ni.


Ni ke jawapan ko?Jawapan orang bengap ni.benda yang sepatutnya jawab,xjawab.

Expectable statement.
Penjilat Umno bertopengkan nama Allah tak faham hierarki Pas tapi tetap nak menyalak.
Wahai penjilat, sebab TGNA hebat la dia jadi Mursyidul Am.
Dia bebas menasihati semua pemimpin hatta Presiden.
Akar umbi melihat ketinggian kelayakan dia sebagai Mursyidul Am.
Bukan Presiden yang paling tinggi.
Semua duduk bawah Majlis Syura.
Ketuanya Mursyidul Am.
So siapa yang hebat? Presiden atau Mursyidul Am?
Tak dicalonkan Presiden maknanya dia tak hebat?
Hhahhaa penjilat penjilat…


aku rasa ko tu lembap.samdul lagi.
hairarki pas pun xfaham.dalam pas,ada 2 badan yang menjadi tunjang carta organisasi pas.

1.Badan eksekutif
2.Majlis Syura

diperingkat eksekutif,presiden adalah ketua kepada hairarki pas di keseluruhan organisasi.presiden adalah ketua kepada pemimpin pas kesemuanya.semua dewan terletak dalam tu,cth dewan harian,pemuda,ulama.mereka ini dipilih melalui perwakilan(akar umbi)dalam pertandingan jwtn melalui muktamar.

adapun majlis syura ialah badan yang hanya menjaga dasar pas sahaja.hanya memandu supaya dasar pas tidak lari dari perjuangan asal dan sentiasa selari dengan perlembagaan.arahan tidak boleh dikeluarkan oleh majlis syura ni.presidenlah yang mempunyai kuasa untuk mengarah kesemua untuk kelancaran pentadbiran pas.mursyidul am pula ialah orang yang mempengerusikan majlis syura.mereka ni dilantik oleh badan eksekutif.

jadi apa maknanya?maknanya disini presiden lebih berkuasa dari mursyidul am.sebabnya,mursyidul am tidak akan ada jika sekiranya badan eksekutif tidak melantik beliau.oleh itu beliau tiada kuasa sbg cth;untuk melantik sape2 calon prk K.Trg,Bukit Gtg,etc. 1 cth; saranan beliau untuk lantik mat sabu boleh diketepikan presiden dalam prk k.trg.
dah faham ker samdul?? penat aku nak terang dengan orang macam ko ni.oleh sebab itu presiden berkuasa lebih dari mursyidul am.clear?.

Sebab tu la TGNA menentang Kerajaan Perpaduan.
Sanggup berjuang berpuluh tahun.
Sanggup menempuh perjalanan yang jauh dan lama.


ko ingat nikaziz sorang je berjuang?orang lain duk lepak je ker main dam aji?orang lain xrasa sakit ke berjuang dalam pas?cuba ko bagi cth konkrit dalam perhimpunan mana mursyidul am sertai.BERSIH?DEMO ISA?perhimpunan yg jadi pertempuran antara penyokong ngan polis,ada ker mursyidul am pergi? x termasuk peristiwa dulu2 lagi tu.dulupun xde juga.hanya kenyataan umum je mursyidul am bagi.stakat buat kenyataan umum,driver lori pun boleh bagila.dahlah buat kenyataan umum,tersasar jauh pulak!

aku nak tanya ko,berapa kali mursyidul am datang mempengerusikan majlis syura?cuba siasat.stakat yang aku tau,kalau 10 meeting 1kali je dia datang.dah tu,ko nak kata mursyidul am menjalankan tugas dengan baik??


Sluurrpp.. Sluurrpp..
Akulah Tentera Allah!
Slurrpp.. Slurrpp...


anak murid Tok guru Nikaziz ke ni?kakakah.bagusnya nikaziz.telah melahirkan insan kamil macam kepala merah jambol.tarbiyah yang baik dari mursyidul am pas.

-Jundullah-

Anonymous said...

jundullah & kpla merah brjambol adlh org yg sm.IP mrk sm.lakonan yg mnjadi,teruskn.nmpknya mkin rmi yg nak sabotaj ruangn komen blog ni.bila ruang komen pnjg,blog akn berat.lama2 blh stuck.trafik yg access blog ni akn slow.padan muke tuan blog,hina la ulamak lg.amik blsn kau.wakakak

-karem buang-

Anonymous said...

mana ada sama woi.aku tengah tunggu kepala merah jambol ni.dari tadi x dtg2 jawab soalan aku.kalau karem buang nak backup bagi pihak kepala merah jambol pun boleh.aku xde hal.janji nik aziz,mesti letak jawatan.sebab dia sudah tidak layak lagi untuk menjalankan tugas sebagai mursidul am.

malam tadi seluruh malaysia dikejutkan dengan suara sumbang yang keluar dari nikaziz suruh nasha letak jawatan dan masuk umno.apa punya cerita,main suruh2 letak jawatan.UG tu baru nak bincang,dah jadi kelam kabut tu apasal.ust nasha tu dah dipilih peringkat akar umbi.apa case nak letak jawatan?husam kalah,buat cara kalah.janganlah dendam semacam.taula anak didik.kalau dah anak didik,biar bersopanlah dalam pertandingan.kalah kene terimalah.

nik aziz claim kata,ada orang menangis terisak2 xmau UG tu,saper hah? aku rasa husam.kahkahkah. ok2,dah2,nik aziz memang xlayak.cara bercakap penuh beremosi menampakkan ketidakmatangan beliau handle political presure tentang satu2 isu.ingat handle kedai kopi ke?main hentam dan marah2 camtu.kalah disebabkan step dam aji silap,bolehlah nak marah2 camtu.ni msalah negara,masalah massa.buat je lawak aku tengok.

-Jundullah-

Anonymous said...

bubuh lg jundu,bubuh lg.biaq stuck blog budak ni.tu le blsn hina ulamak,wakaka.

ape brg stakat debat sesama sndiri.sndiri tny sndiri jwb.klu brani debat dgn tuan blog la.dia pun dah bukak gelanggang tu.wa jamin lu msti takutnye sahut cbrn tuan blog.

-karem buang-