Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 5, 2009

Bacaan UMNO PAS : Sejarah merakam, ulama Hadi jenis bangang.


iaitu Dato' Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk berundur bagi menumpukan tugas sepenuh masa sebagai Menteri Besar Kelantan

Lu tengok. Bukan wa nak melagakan, malah kalau lu tuduh sedemikian pun, gua peduli apa. Apa yang wa nak catit ialah, bagaimana sejarah itu akan terakam dengan sendirinya.

Dalam N3 kali ini, mengulangi apa yang wa kata puluh kali, sejarah merakam untuk sekian kalinya, ulama Hadi jenis bangang. Tak boleh nafi beb.

PAS menang 1999 bukan pasal Hadi, malah bukan pasal PAS kuat pun. Tapi Hadi bangang nak mampos. Gua tulis ni untuk rujukan anak cucu. Tak payah sebut Barisan Alternatif dimusnahkan pemikir Terengganu, cuma wa nak tulis yang ini.

Kebengapan Hadi untuk mengenalpasti kekuatan diri dan pembolehubah semasa. Sebab kepala otak ulama ni jenis bodoh, dia rasa dia hebat. Berbanding ulama genius TGNA, dia kenalpasti kekuatan dan kelemahan semasa.

So, Hadi bolot 'semua' ketua yang ada. Perasan hebat. Inilah bangangnya seorang ulama genetik Melayu. Gila kuasa.
  • MB Terengganu
  • PJ Terengganu
  • ADUN Terengganu
  • AP Terengganu
  • Presiden PAS
  • Ketua Pembangkang
  • Ketua Rusila
  • Ketua poligami
Lu tengok. Bukannya tak boleh tolak macam TGNA. Bukan tak boleh tawaduk macam Ahmad Awang. Tapi bodoh, bebal dan tamak. Perasan hebat. Kena zaman gua, sorry la. Memang gua maki jer. Tak main bertapis2, berlapik2 ala2 kesusasteraan Melayu ni.

Bila lu bolot tanggungjawab banyak macam lu Nabi Sulaiman, maka, fokus lu banyak. Padahal lu menang bukan sebab lu kuat. Lu mengurus kemenangan. Fokus kena kurang. Agih2kan tanggungjawab. Lagi pun lu ulama, bukan seterer nabi. Hadis pewaris nabi, bukan bermakna lu seterer nabi.

Dia ingat Allah takut dengan title jubah ulama dia agaknya. Sekali menjelang 2004, hancuss kemenangan hasil gerakan Ostad Fadhil. Terengganu terkubur terus. Dah 2 penggal beb.

Skang nak cerita apa? Lu mana boleh padam sejarah. Lu ingat lu ulama, Allah boleh bagi pintu doreamon kat lu? Ni sejarah yang akan anak cucu lu baca nanti. Atuk moyang dia ulama bangang tipikal Melayu.

5 comments:

Anonymous said...

tak baik membantai ulamak.mana kau tahu isi hati org.kalo betui kau ngumpat.kalo salah kau fitnah.dan aku yakin kau nie pendengki dr spesis melayu rasis dr umno!!bangsat lu melayu rasis!!!

uma said...

wa rasa
tuan ibrahim
leh jadi 1 lg icon ulama ala nik aziz.

Ahmad Putra said...

Aduka,

ko nak kritik, kritik je.

Jangan kutuk Hj Hadi dengan bodoh la, bengap la dsb

Dia tu org alim. Kalo ko salah cakap, Allah bagi cash je kat ko..xpun kat anak ko..

shahray said...

tulah masalahnya..Hj Hadi dgn Nasa tu memang patut bungkus je..letak jawatan! selamatkan PAS!

selagi hj hadi jadi presiden..treganu mesti lepas punyer..

disokong pulak org mcm nasa tu..hancur beb..mengikut jerr..

ubahlah..ulamak yg gila kuasa tu yang suka main serkap jarang tu..jgn pilih dia..dah terlalu selesa diaorg tu..

Ya ALLAH selamatkanlah PAS dan ISLAM

Anonymous said...

PAS sebenarnya adalah parti yang terdiri daripada hipokrit dan penipu serta menyeleweng agama.Tidak sanggup sama sekali bekerjasama dengan UMNO tetapi tanpa sebarang bantahan terus bekerjasama dengan DAP yang menghina islam serta cuba menghakis hak istimewa orang melayu serta raja-raja melayu manakala PKR pula terdiri daripada pemimpin yang tidak bermoral.Kalau Elizabeth Wong orang BN,dia kan dicaci tetapi kerana anggota PR,sanggup Nik Aziz berjumpa dengan dia dan paling kurang ajarnya, memakai baju kurung dan tudung,yang melambangkan kesopanan dan budaya melayu,di mana orang yang tidak bermoral seperti Elizabeth Wong tidak layak. Ternyata orang melayu PAS terlampau tamak kuasa sehingga sanggup menggadai maruah bangsa melayu. Ini tidak termasuk kononya fatwa-fatwa sesat yang dikeluarkan oleh orang tua nyanyok PAS,Nik Aziz.Semoga PAS akan hancur sebelum maruah bangsa tergadai.