Skip to main content

Bacaan UMNO PAS : Sejarah merakam, ulama Hadi jenis bangang.


iaitu Dato' Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk berundur bagi menumpukan tugas sepenuh masa sebagai Menteri Besar Kelantan

Lu tengok. Bukan wa nak melagakan, malah kalau lu tuduh sedemikian pun, gua peduli apa. Apa yang wa nak catit ialah, bagaimana sejarah itu akan terakam dengan sendirinya.

Dalam N3 kali ini, mengulangi apa yang wa kata puluh kali, sejarah merakam untuk sekian kalinya, ulama Hadi jenis bangang. Tak boleh nafi beb.

PAS menang 1999 bukan pasal Hadi, malah bukan pasal PAS kuat pun. Tapi Hadi bangang nak mampos. Gua tulis ni untuk rujukan anak cucu. Tak payah sebut Barisan Alternatif dimusnahkan pemikir Terengganu, cuma wa nak tulis yang ini.

Kebengapan Hadi untuk mengenalpasti kekuatan diri dan pembolehubah semasa. Sebab kepala otak ulama ni jenis bodoh, dia rasa dia hebat. Berbanding ulama genius TGNA, dia kenalpasti kekuatan dan kelemahan semasa.

So, Hadi bolot 'semua' ketua yang ada. Perasan hebat. Inilah bangangnya seorang ulama genetik Melayu. Gila kuasa.
  • MB Terengganu
  • PJ Terengganu
  • ADUN Terengganu
  • AP Terengganu
  • Presiden PAS
  • Ketua Pembangkang
  • Ketua Rusila
  • Ketua poligami
Lu tengok. Bukannya tak boleh tolak macam TGNA. Bukan tak boleh tawaduk macam Ahmad Awang. Tapi bodoh, bebal dan tamak. Perasan hebat. Kena zaman gua, sorry la. Memang gua maki jer. Tak main bertapis2, berlapik2 ala2 kesusasteraan Melayu ni.

Bila lu bolot tanggungjawab banyak macam lu Nabi Sulaiman, maka, fokus lu banyak. Padahal lu menang bukan sebab lu kuat. Lu mengurus kemenangan. Fokus kena kurang. Agih2kan tanggungjawab. Lagi pun lu ulama, bukan seterer nabi. Hadis pewaris nabi, bukan bermakna lu seterer nabi.

Dia ingat Allah takut dengan title jubah ulama dia agaknya. Sekali menjelang 2004, hancuss kemenangan hasil gerakan Ostad Fadhil. Terengganu terkubur terus. Dah 2 penggal beb.

Skang nak cerita apa? Lu mana boleh padam sejarah. Lu ingat lu ulama, Allah boleh bagi pintu doreamon kat lu? Ni sejarah yang akan anak cucu lu baca nanti. Atuk moyang dia ulama bangang tipikal Melayu.

Comments

  1. tak baik membantai ulamak.mana kau tahu isi hati org.kalo betui kau ngumpat.kalo salah kau fitnah.dan aku yakin kau nie pendengki dr spesis melayu rasis dr umno!!bangsat lu melayu rasis!!!

    ReplyDelete
  2. wa rasa
    tuan ibrahim
    leh jadi 1 lg icon ulama ala nik aziz.

    ReplyDelete
  3. Aduka,

    ko nak kritik, kritik je.

    Jangan kutuk Hj Hadi dengan bodoh la, bengap la dsb

    Dia tu org alim. Kalo ko salah cakap, Allah bagi cash je kat ko..xpun kat anak ko..

    ReplyDelete
  4. tulah masalahnya..Hj Hadi dgn Nasa tu memang patut bungkus je..letak jawatan! selamatkan PAS!

    selagi hj hadi jadi presiden..treganu mesti lepas punyer..

    disokong pulak org mcm nasa tu..hancur beb..mengikut jerr..

    ubahlah..ulamak yg gila kuasa tu yang suka main serkap jarang tu..jgn pilih dia..dah terlalu selesa diaorg tu..

    Ya ALLAH selamatkanlah PAS dan ISLAM

    ReplyDelete
  5. PAS sebenarnya adalah parti yang terdiri daripada hipokrit dan penipu serta menyeleweng agama.Tidak sanggup sama sekali bekerjasama dengan UMNO tetapi tanpa sebarang bantahan terus bekerjasama dengan DAP yang menghina islam serta cuba menghakis hak istimewa orang melayu serta raja-raja melayu manakala PKR pula terdiri daripada pemimpin yang tidak bermoral.Kalau Elizabeth Wong orang BN,dia kan dicaci tetapi kerana anggota PR,sanggup Nik Aziz berjumpa dengan dia dan paling kurang ajarnya, memakai baju kurung dan tudung,yang melambangkan kesopanan dan budaya melayu,di mana orang yang tidak bermoral seperti Elizabeth Wong tidak layak. Ternyata orang melayu PAS terlampau tamak kuasa sehingga sanggup menggadai maruah bangsa melayu. Ini tidak termasuk kononya fatwa-fatwa sesat yang dikeluarkan oleh orang tua nyanyok PAS,Nik Aziz.Semoga PAS akan hancur sebelum maruah bangsa tergadai.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.