Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 11, 2009

Akhirnya, Hadi terbukti ulama sial.

Oleh : AdukaTaruna

Berg menggunakan istilah sial kepada Mat Rempit yang hanya mahu melanggar seorang budak. Tetapi ada lebih sial dari itu. Seorang ulama yang mendatangkan kerosakan, fitnah kepada umat manusia. Tiada yang lebih sial dari ulama sial ini. Semoga Allah tanya tentang kemahuan kamu memegang amanah disebalik kelemahan diri kamu.

Apa yang menjadi masalah adalah jika seseorang jahil atau tidak mahir pentadbiran dan siyasah tetapi ingin memerintah. Sekalipun dia memakai gelaran ‘ulama’ ataupun professional. Justeru itu, Nabi s.a.w bersabda kepada sahabah baginda yang soleh dan warak Abu Zar al-Ghifari :

“Wahai Abu Zar, Sesungguhnya engkau ini lemah, sedangkan jawatan itu adalah amanah. Ia pada hari akhirat nanti adalah kerugian dan penyesalan, kecuali sesiapa yang mengambilnya dengan kelayakan dan menunaikan apa yang menjadi tuntutannya.” (Riwayat Muslim).





Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, kerajaan perpaduan belum lagi menjadi satu cadangan Pakatan Rakyat dan juga belum lagi dibincangkan semasak-masaknya dalam PAS.
  • Penipu punya ulama sial. Kata DAP dan PKR dah setuju.
  • Stupid punya ulama. Benda mentah dipublish guna media.
Apalah malangnya PAS memiliki Presiden sesial ini? Terengganu dah mengalami kesialan selama 2 penggal. PAS pula telah mengalami sekali.

Malaysiakini spin? Jawab la atau saman gua nak tgk. Heboh desak Najib saman buat apa?

3 comments:

uma said...

harap hadi leh myaman
mana2 berita yg tidak benar
yg dilaporkan...

Amirul said...

Dia tak sial, kamu tu yg celaka dan kurang ajar.. Mak bapak kamu tak ajar nak cakap baik2 ke? Kalau dah tak setuju, cakap jer lah. Aku pun tak setuju, tapi taklah sampai nak maki hamun. Apa ko rasa kalau orang kata yang bapak kamu dan atuk kamu sebagai orang tua celaka dan sial?? Ada akal tak mahu guna. Makhluk perosak. Aku tak sokong sebarang perbincangan dgn UMNO, tapi aku paham UG tu bukannya kerajaan campuran. Ia melibatkan semua parti, bukan PAS n UMNO saja, bodoh. Kesian betul mak kamu sebab mengandungkan anak yg celaka macam kamu ni. Aku ingatkan nak komen di sini nak guna bahasa elok2, last2 tengok bahasa kau yang kurang ajar ni, terus tak jadi!

lanchaw la lu aduka!!! said...

sdr amirul..
nak bercakap dgn anak haram kacukan dengan babi yg bergelar aduka ni tak perlu bahasa elok2..
wajar sangat dimaki hamun..
saya dah lama pun memaki seluruh keturunan dia tanpa sebarang prejudis di dalam khalayak ni...