Skip to main content

Akhirnya, Hadi terbukti ulama sial.

Oleh : AdukaTaruna

Berg menggunakan istilah sial kepada Mat Rempit yang hanya mahu melanggar seorang budak. Tetapi ada lebih sial dari itu. Seorang ulama yang mendatangkan kerosakan, fitnah kepada umat manusia. Tiada yang lebih sial dari ulama sial ini. Semoga Allah tanya tentang kemahuan kamu memegang amanah disebalik kelemahan diri kamu.

Apa yang menjadi masalah adalah jika seseorang jahil atau tidak mahir pentadbiran dan siyasah tetapi ingin memerintah. Sekalipun dia memakai gelaran ‘ulama’ ataupun professional. Justeru itu, Nabi s.a.w bersabda kepada sahabah baginda yang soleh dan warak Abu Zar al-Ghifari :

“Wahai Abu Zar, Sesungguhnya engkau ini lemah, sedangkan jawatan itu adalah amanah. Ia pada hari akhirat nanti adalah kerugian dan penyesalan, kecuali sesiapa yang mengambilnya dengan kelayakan dan menunaikan apa yang menjadi tuntutannya.” (Riwayat Muslim).





Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, kerajaan perpaduan belum lagi menjadi satu cadangan Pakatan Rakyat dan juga belum lagi dibincangkan semasak-masaknya dalam PAS.
  • Penipu punya ulama sial. Kata DAP dan PKR dah setuju.
  • Stupid punya ulama. Benda mentah dipublish guna media.
Apalah malangnya PAS memiliki Presiden sesial ini? Terengganu dah mengalami kesialan selama 2 penggal. PAS pula telah mengalami sekali.

Malaysiakini spin? Jawab la atau saman gua nak tgk. Heboh desak Najib saman buat apa?

Comments

  1. harap hadi leh myaman
    mana2 berita yg tidak benar
    yg dilaporkan...

    ReplyDelete
  2. Dia tak sial, kamu tu yg celaka dan kurang ajar.. Mak bapak kamu tak ajar nak cakap baik2 ke? Kalau dah tak setuju, cakap jer lah. Aku pun tak setuju, tapi taklah sampai nak maki hamun. Apa ko rasa kalau orang kata yang bapak kamu dan atuk kamu sebagai orang tua celaka dan sial?? Ada akal tak mahu guna. Makhluk perosak. Aku tak sokong sebarang perbincangan dgn UMNO, tapi aku paham UG tu bukannya kerajaan campuran. Ia melibatkan semua parti, bukan PAS n UMNO saja, bodoh. Kesian betul mak kamu sebab mengandungkan anak yg celaka macam kamu ni. Aku ingatkan nak komen di sini nak guna bahasa elok2, last2 tengok bahasa kau yang kurang ajar ni, terus tak jadi!

    ReplyDelete
  3. sdr amirul..
    nak bercakap dgn anak haram kacukan dengan babi yg bergelar aduka ni tak perlu bahasa elok2..
    wajar sangat dimaki hamun..
    saya dah lama pun memaki seluruh keturunan dia tanpa sebarang prejudis di dalam khalayak ni...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.