Skip to main content

Ajar PAS di Manek Urai?

lelaki_ini "AT, dulu lu saran pengundi ajar PKR kat Penanti sbb Fairuz. Ape pndpt lu kalo pengundi ajar PAS kat Manek Urai sbb UG."

Woo.... taktikal yang silap ma. Kalau PRK tu kat Terengganu cantet gak. Ini kat Kelantan. Tak pasal TGNA n Husam dituduh ditolak rakyat kang.

Andai gua boleh kawal kepala otak seluruh pengundi, calon2 yang stupid dan berpotensi khianat macam Hadi, Nasha, Cikgu Pa memang gua kalahkan. Setakat rugi 1-2 kerusi takpa ma, dari checkmate dek UMNO.

Kalau Hadi, Nasha bertanding kat Manek Urai, memang sah pengundi Kelantan tak undi. Mereka genius politik. Setakat kasi BN menang satu kerusi di Kelantan ketika ni, sementara PRU13, takda hal punya.

So, gua nak tengok Nasha PRU13 nanti.
  • PAS Kelantan beri kerusi selamat kat Nasha dan PAS rugi pengundi Kelantan tolak
  • PAS Kelantan tidak beri kerusi kat Nasha, dan Nasha terpaksa bertanding di negeri lain, dan apakah keputusannya.
So, Nasha, Hadi, Hasan Ali, Nasrudin Tantawi, Cikgu Pa, pastikan anda bertanding di :
  • Luar Kelantan
  • 90% mojarity Melayu PAS
Tempat2 yang kompom kena titik :
  • Melayu BN
  • 40% ke atas bukan Melayu
  • Kelantan
Wa akan kempen suruh rakyat Malaysia ajar lu orang sedaya upaya wa.

Comments

  1. UNTUK SEMUA AHLI PAS

    SEKARANG KAMU BOLEH AJAR PUCUK PINPINAN DI DUN MANIK URAI.

    HADI PRESIDEN PAS
    NASHA TIMBALAN PRESIDEN PAS.
    KALU ISU UG TIDAK DIKUPAS.
    DUN MANIK URAI BAKAL TERLEPAS.

    ReplyDelete
  2. setuju dgn AT,
    klu nak wat...
    wat kat tgganu....haha

    ReplyDelete
  3. lg 1, diorang kena b'tanding kat kaw. luar bandar. Kalo kaw. bandar kompem hilang wang deposit, haha.

    ReplyDelete
  4. wa stj dg lu AT.. Penyokong PAS ptt beri 100% skgn utk PRK Manek Urai sbgai tanda skgn kpda TGNA. Klu nk protes tggu kot2 ade PRK kt tmpt or bahagian yg pro muqabalah esp kt Ganu n Pahang.. TGNA lmbang n tunjang kekuatan PAS kelantan. Jgn biarkan UMNO pijak kaki di Kelantan..
    -pendekar laut-

    ReplyDelete
  5. jangan sombongla bro.bila menang dah sombong.TGNA pun dah mula cakap sombong bila dah lama perintah kelantan.orang yang sombong ni biasanya tuhan marah.jangan menyesalla akan datang bila tuhan tarik balik nikmat tu.perkara ni xmustahil akan berlaku untuk jadikan pengajaran pada manusia.

    ReplyDelete
  6. Rasa gua la... PR akan kalah kat Manek Urai kali nie... tengok la...

    ReplyDelete
  7. Rasa gua la... PR akan kalah kat Manek Urai kali nie... tengok la...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.