Skip to main content

Ulamak dan Erdogan

Beberapa ketika sebelum perang Gaza, antara Hamas dan Israel meletus, Sheikh Al-Azhar, Sheikh Sayyed Muhammad Al-Tantawi mengeluarkan fatwa, "menentang Yahudi adalah satu tindakan yang penakut dan bodoh".

Walaupun kenyataannya itu tidak dianggap salah, tetapi apakah cerdiknya beliau berkata begitu semasa ketegangan sedang memuncak antara Hamas dengan Zionis Israel, yang kemudiannya Zionis Israel telah membunuh dengan kejam rakyat Palestin di Gaza.
Kalau mereka berdua ini dipertandingkan untuk menjadi pemimpin negara Palestin, Siapakah antara mereka berdua ini yang akan dipilih oleh rakyat Palestin?


Puji-pujian UMNO terhadap ulama PAS.

Hanya ulama boleh terajui Pas
Majlis Syura Ulama Pas bincang 10 Mei
Kepimpinan ulama Pas digugat dan tergugat
'Saya tidak akan berhenti menulis'
Kenapa Nik Abduh dikecam?
Siapa gugat Pas?



Quote:
lagak utusan tiada beza presiden bush memuji islam hadhari yang kini akan dikaji. kalau dulu utusan di antara akhbar yang diboikot oleh pas, hari ini dengan isu kepimpinan ulama, utusan sudah tentu digemari di kalangan pendokong 'kepimpinan ulama' dalam pas.

Comments

  1. tulisan kau bila utusan nak publish ?
    pegi la jumpa org kuat utusan baru vogue sikit :)

    ReplyDelete
  2. tak lama lg la kot..
    The New Strait Times Press slalu klik blog AT nih :)

    ReplyDelete
  3. Bro. wa rasa RnD PAS kena create 1 bentuk syllabus / ilmu yg b'kaitan dgn 'politik media'.

    - Skill b'depan soklan media
    - Jangkaan soklan2 feveret media
    - Jawapan2 standard utk soklan2 tu
    - Selok belok perlagaan pandangan
    - etc.

    Smua bakal pemimpin t'tinggi PAS level Negeri & Pusat wajib lulus syllabus ni. Ulama' ke professional ke org biase ke wajib lulus.

    Selagi media dimanipulasi BN, selagi tu kemahiran ni perlu ada pd pimpinan PAS smua peringkat.

    Lu berani ke, lu ada hujah ke, lu di pihak benar ke, lu ape ke, lu adalah individu, letak untung rugi jamaah no.1.

    Kalo lu menang hujah tp jamaah jd mangsa, apo guno? Kena ngaji bab manipulasi media ni ustaz oi..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.