Skip to main content

PKR = UMNO = Tak bermoral.


Blogger Xenan said...

hehehe..

Seb baik wa bukan budak PKR.Kalu dak mau wa pon wat comment cam lu gak.wakaka.Tapi taper..kita check fact and date die.

Argument lu paling kuat kat atas hanya la kenapa jumpa.N lu tekan kan andaian jumpa atas arahan anwar sbb takut undi jatuh.


Menang dah pasti, tp undi jatuh akan dimanipulasi BN. PKR umum letak jawatan jer, gua dah memekak suh boikot.

Ngam pulak PAS Penang mengamuk. Itu kalau undi merosot. Kalau kalah dengan bebas? Ahli politik bukan Islamic macam Anwar ni, sentiasa hidup dalam ketakutan bayang2 ma.

1st.diorg jumpa pd 13 mei.UMNO confirm tak bertanding pd 18 Mei.So andaian lu anwar takut undi jatuh pd ketidakadaan UMNO terus tak valid.Melainkan lu bertegas anwar ade inside info..yg wa n lu sendiri tak boleh buktikan.Wa tak minat nk speculate.

Beb. Tak payah tunggu 18 Mei ma. Budak Tadika pun tahu Najib takut PRK. Memang kompon BN tak bertanding di PRK punya.

Kat Kelantan tu terpaksa jer tuh. Tu pun nasib baik kat Kelantan, kalau kat KL? Mahu dia dakwa kematian wakil rakyat adalah helah politik.



Jd point yg tinggal makan tghari tuk wat tawaran pd aminah.Mmg betul Aminah pancing ngn ckp nak masuk PKR balik..n ini dibuat selepas die ambik borang calon.So bila die ckp camtuh..confirm la org PKR berminat nak jumpa.Belom hari percalonan lagi nih.

Ni yang bangangnya hujah Saifudin. Anwar pulak letak Saifudin suruh jawab. Nak masuk PKR la, nak lompat la, nak itu la, cakap jer la.

Yang mengelepar g rumah makan tengah hari tu apa? Aminah yang nak masuk, suruh Aminah yang jumpa. Bukan lu yang jumpa.

Kalau lu jumpa, bermakna, lu yang takut Aminah dan ada logik motif tawaran. Kalau Aminah yang jumpa PKR, baru cerita lain.

Bangang wal stupid PKR ni beb. Anwar mana? Nyorok ke? Wa tunggu jer statement orang tua bangsat ni.




Comments

  1. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Aduka gua memeng sokong pendapat lu kali ini. Saudara DSAI tidak pernah hargai pengorbanan perjuangan Kak Min Sekeluarga selama bertahun tahun . Memang dasar Saudara DSAI suka menepikan orang2 yang beperlajaran tak tinggi. wal hal orang2 yang tak beperlajaran tinggi macam Kak Min Sekeluarga lah yang memperjuangkan Parti Keadilan Rakyat walaupun Saudara DSAI merengkuk dalam penjara . Wang ringgit,kudrat, masa , dan LLN yang selama ini di korbankan oleh orang2 semacam Kak Min Sekeluarga untuk memperjuangkan parti Saudara DSAI walaupun Saudara DSAI masih didalam penjara tanpa mengeluh pengorbanan demi masa depan Parti Saudara DSAI .
    Tapi apabila Saudara DSAI keluar penjara ramai lah ahli profesional dan graduan graduan pengampu pengampu berduyun duyun tunjuk muka memberi sokongan kepada Saudara DSAI ,walhal semasa Saudara DSAI masih dalam penjara ,ahli profesional dan graduan graduan pengampu batang hidung pun tak nampak . Golongan yang beperlajaran rendah macam Kak Min lah kuat memperjuangkan PKR dengan ihklas tanpa bayaran pun . Tapi hati mana tak terguris bila golongan macam Kak Min Diketepikan oleh Saudara DSAI . Malah golongan ahli profesonial dan graduan ini memperkecilkan dan menghina perjuangan orang seangkatan Kak Min yang selama ini memperjuangkan Parti Saudara DSAI dengan berkhemah . Contoh yang ditunjukkan oleh Kak Min perihal dua ekor lembu yang berpelajaran tinggi ahli PKR Tertinggi jawatannya yang cuba memperlekehkan malah merendahkan martabat keluarga Kak Min dengan lawak bodoh mereka ini ( tawaran jawatan dan duit ) . Cuba kita fikir patut ke? dua ekor lembu ini buat lawak bodoh kat sekeruti Airport dengan berjenaka isi kandungan beg baggasi mereka ada "BOM" . So YB Saifudin jangan lah nak mempertahankan dua ekor lembu ini yang terang terang menghina keluarga Kak Min dengan lawak bodoh mereka e2. Saya rasa Kak Min nak tunjuk perihal keburukkan ahli ahli profesional dan graduan graduan PKR ini ( yang selalu menghina dan memperlekehkan perjuangan orang orang seangkatan Kak Min yang beperlajaran tak tinggi tapi masih ada maruah diri ) kepada Saudara DSAI yang selama ini ditipu oleh orang2 sekelilingi Saudara DSAI . Saudara DSAI jangan lah lupa perjuangan orang2 macam Kak Min ini. So saya menyeru kepada pengundi pengundi PRK Penanti undilah calon BEBAS supaya kita dapat menghukum Parti Saudara DSAI yang terlalu hina penjuangan orang2 macam Kak Min . Kalau tidak orang2 profesional dan graduan2 PKR akan menencingkan perjuangan orang2 yang beperlajaran rendah yang masih setia memperjuangkan Parti Saudara DSAI . walaupun Parti keadilan Rakyat kalah pun di Penanti tidak akan tumbang Pakatan Rakyat . Saya cuma memohon pengundi pengundi Penanti ajar sikit golongan2 profesional dan graduan2 ini yang suka menghina dan memperlekehkan dengan lawak bodoh mereka ini. Lawan Tetap Lawan . Syabas Kak Min berani kerana kebenaran supaya Saudara DSAI tidak lupa golongan macam Kak Min ini/ Hidup Kak Min.

    ReplyDelete
  2. chait..wa dah ckp jgn speculate.Dah jd mmg aa lu ckp dak tadika pon tau.

    Sebelom jd sape brani ckp UMNO takan bertanding?Dr M soh bertanding(smokescreen?),jentera dah jalan,culaan dah wat,cwgn dah meeting...alih2 najib tamau bertanding.Lu pon takan brani nyer lah.Kalau tak dah lama lu kuar posting kerat jari itu arik..:D.

    Kes ni kalau masuk court pon si aminah takan mng sbb motif n date yg berterabor.Rasuah time aminah ni belum pon kompom jd calon.Jadah ape???

    ReplyDelete
  3. Nampak sangat gaya UMNO. Ini tektik dah familiar sangat dengan UMNO.
    Aduka Taruna, dulu gua ingat lu betui - betui pejuang, rupanya ada udang sebalik batu. Cari hits banyak, tulis isu panas, lepas tu cari iklan, memang lu ni gila duit, silap - silap dah bertuhankan duit jugak.
    uTK ORG PAKATAN RAKYAT, ati - ati.

    ReplyDelete
  4. Oi anon,

    toksah dok merepek.Lain pendapat sket terus terkam ckp UMNO.lek2 jack la beb.

    ReplyDelete
  5. alahai...tulisan lu aduka macam hampeh jek. jgn perasan la berok. lu ingat komen lu bernas sgt ke?!

    taik kucing!!!!!

    !@!#$$#@@**&%$#ppprrrrgghh!!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.