Skip to main content

Peragut wanita hamil didakwa


Mohamad Ariffin Anang dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Batu Pahat, semalam.


BATU PAHAT 20 Mei - Seorang penganggur dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan mengakibatkan kematian Jamilah Selamat, iaitu ibu muda yang terjatuh daripada motosikal akibat diragut, awal bulan ini.

Mohamad Ariffin Anang, 26, dari Taman Bukit Flora, Batu Pahat mengaku tidak bersalah atas dua tuduhan iaitu meragut dan menyebabkan kematian Jamilah, 31, yang ketika itu hamil dua bulan.

Dalam kejadian menyayat hati itu, Jamilah yang merupakan seorang jurujual di kedai kraftangan di pekan Ayer Hitam koma selama dua hari sebelum meninggal dunia di Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru.

Mohamad Ariffin didakwa menyebabkan kematian ibu kepada dua anak berusia lima dan tujuh tahun itu di hadapan sebuah rumah di Jalan Kaloi, Taman Ayer Hitam di sini kira-kira pukul 7.15 malam, 3 Mei lalu.


Pada gua, tak munasabah polis dapat mengesan peragut kes ni. Polis hanya bertindak bagi melegakan tekanan masyarakat terhadap kes ini.

Gua percaya polis hanya menangkap suspek berdasarkan rekod kesalahan lampau. Menjelang fasa lupa bangsa Melayu, kes ini pun gugur kerana tidak ada bukti. Macam kes culik dulu tu.

Jadi, bangsa bodoh seperti Melayu akan berfahaman, suspek memang salah, cuma tidak cukup bukti. Memang sukar nak dapatkan bukti.

Kalau tak percaya, cuba masuk kampung2 Melayu, tanyalah makcik2 suri rumah tentang hal ni. IQ jenis paling lemah.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.