Skip to main content

PAS dan Penanti.

Oleh : AdukaTaruna

Gua sangat gembira dengan senario ini. PAS Pusat, Mursyidul Am menolak cadangan PAS Penanti. Dan PAS Penanti berani, keluar dari tempurung untuk berhujah mengapa dia berbuat demikian. Cuma hujah Mohd. Hafiz Mohd. Nordin kureng cerdik sket. Ada ke cakap pasal kekuatan PAS kat Penanti. Patut atas integrity, kemuliaan pengundi, kurang senang gerakan solo Anwar terhadap BR.

1. PAS Penanti perlu dilihat membela corak kerjasama BR. Pengurusan ala solo Anwar terhadap BR perlu disanggah.

2. PAS Penanti membuka tempurung takut kepada semua PAS kawasan lain. Lepas ni, sama ada PAS sendiri atau DAP atau PKR, sesiapa yang meletakkan dengan calon2 bangsat seperti di kerusi Azalina, Rahman Pahlil, dan kat Perak tu, akan menerima tentangan dan bantahan hebat.

Tak caya lu tgk la. Cuba kemudian lepas ni PKR, DAP ataupun PAS sendiri buat hal. Lu tgk bagaimana rakyat bangkit mengamuk. Inilah tujuan utamanya wa menentang arus dalam PRK Penanti. Kita perlu munculkan satu 'didikan rotan' kepada kesemua komponen BR. Stanby PRU13. Kalau sedia, ambillah negara. Kalau tak sedia, gua lebih rela BN perintah dulu.

3. Awam akan melihat bagaimana PAS menguruskan pendapat, cadangan ahli2nya. Cadangan di luluskan di cawangan. Di angkat ke mana dan dibahaskan di mana. Dan akhirnya diterima atau batal di peringkat mana.

So, nak boikot, sila boikot secara peribadi. Hanya di PRK Penanti sahaja. Apa yang kita buat perlu bermotif. Bukan bersentimen.

Comments

  1. Hei....AT,lu sudah azam atau sembur kat telinga mat hafiz tu. Kalau ada anak2 yang nakal tak lah sunyi rumah bukan kah begitu. makbapa pula janganlah tunjuk samseng tak tentu pasal. Pandai2lah makbapa PR atur, jangan tunjuk latah depan makbapa UBN. Kita tengoklah nanti sapa boleh menang...harap2 calon bebas kot....!!!

    ReplyDelete
  2. ada Mujahid kat sana tu,
    tu yg bijak skit...hehe


    kekuatan pas kat penanti?
    kekuatan dlm bentuk apa tu?
    undi ke or gerakerja?

    ReplyDelete
  3. Kekuatan PAS di Penanti kerana, penduduk sana telah muak dengan telatah Anwar. Klau PKR jugak yg bertanding, Serba salah geng2 ni. Nk undi BN,taknak, nak undi Anwar,protes. Aduhh.

    ReplyDelete
  4. Bro.Meh wa downkan lu org lg,

    belum tentu penanti tuh PKR bleh menang kalau UMNO msk bertanding.Semua org lokal setuju prestasi Adun PKR out.Jgn main2 sentimen ni.Susah bro nak pusing modal sama 3x pilihanraya dah ni.Output zero.Tambah la lagi ngn sentimen melayu terancam diulang2.

    Solution UMNO simple jek.Wat bodoh sambil ulang2 slogan baru sampai org semua percaya n nak bagi chance.Die tak peduli pon nampak pengecut ke ape.Kalau wa pon wat derk jek.Ape barang lyn ckp org tdr power.

    Kekuatan PAS?Tgh kuat bertelagah mende2 tak penting ade la.Takpo la..teruskan lah bergado pasal mee2 tuh sambil bertakbir.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.