Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 6, 2009

PAS dan Penanti.

Oleh : AdukaTaruna

Gua sangat gembira dengan senario ini. PAS Pusat, Mursyidul Am menolak cadangan PAS Penanti. Dan PAS Penanti berani, keluar dari tempurung untuk berhujah mengapa dia berbuat demikian. Cuma hujah Mohd. Hafiz Mohd. Nordin kureng cerdik sket. Ada ke cakap pasal kekuatan PAS kat Penanti. Patut atas integrity, kemuliaan pengundi, kurang senang gerakan solo Anwar terhadap BR.

1. PAS Penanti perlu dilihat membela corak kerjasama BR. Pengurusan ala solo Anwar terhadap BR perlu disanggah.

2. PAS Penanti membuka tempurung takut kepada semua PAS kawasan lain. Lepas ni, sama ada PAS sendiri atau DAP atau PKR, sesiapa yang meletakkan dengan calon2 bangsat seperti di kerusi Azalina, Rahman Pahlil, dan kat Perak tu, akan menerima tentangan dan bantahan hebat.

Tak caya lu tgk la. Cuba kemudian lepas ni PKR, DAP ataupun PAS sendiri buat hal. Lu tgk bagaimana rakyat bangkit mengamuk. Inilah tujuan utamanya wa menentang arus dalam PRK Penanti. Kita perlu munculkan satu 'didikan rotan' kepada kesemua komponen BR. Stanby PRU13. Kalau sedia, ambillah negara. Kalau tak sedia, gua lebih rela BN perintah dulu.

3. Awam akan melihat bagaimana PAS menguruskan pendapat, cadangan ahli2nya. Cadangan di luluskan di cawangan. Di angkat ke mana dan dibahaskan di mana. Dan akhirnya diterima atau batal di peringkat mana.

So, nak boikot, sila boikot secara peribadi. Hanya di PRK Penanti sahaja. Apa yang kita buat perlu bermotif. Bukan bersentimen.

4 comments:

toytian said...

Hei....AT,lu sudah azam atau sembur kat telinga mat hafiz tu. Kalau ada anak2 yang nakal tak lah sunyi rumah bukan kah begitu. makbapa pula janganlah tunjuk samseng tak tentu pasal. Pandai2lah makbapa PR atur, jangan tunjuk latah depan makbapa UBN. Kita tengoklah nanti sapa boleh menang...harap2 calon bebas kot....!!!

uma said...

ada Mujahid kat sana tu,
tu yg bijak skit...hehe


kekuatan pas kat penanti?
kekuatan dlm bentuk apa tu?
undi ke or gerakerja?

alang said...

Kekuatan PAS di Penanti kerana, penduduk sana telah muak dengan telatah Anwar. Klau PKR jugak yg bertanding, Serba salah geng2 ni. Nk undi BN,taknak, nak undi Anwar,protes. Aduhh.

Xenan said...

Bro.Meh wa downkan lu org lg,

belum tentu penanti tuh PKR bleh menang kalau UMNO msk bertanding.Semua org lokal setuju prestasi Adun PKR out.Jgn main2 sentimen ni.Susah bro nak pusing modal sama 3x pilihanraya dah ni.Output zero.Tambah la lagi ngn sentimen melayu terancam diulang2.

Solution UMNO simple jek.Wat bodoh sambil ulang2 slogan baru sampai org semua percaya n nak bagi chance.Die tak peduli pon nampak pengecut ke ape.Kalau wa pon wat derk jek.Ape barang lyn ckp org tdr power.

Kekuatan PAS?Tgh kuat bertelagah mende2 tak penting ade la.Takpo la..teruskan lah bergado pasal mee2 tuh sambil bertakbir.