Skip to main content

Najib cuba nak bodohkan siapa? UMNO / PAS / Nizar / Zambry?

Bagaimanapun, katanya, tidak harus ada sebarang prasyarat untuk mengadakan perbincangan tersebut dan ia harus terbuka untuk menerokai semua kemungkinan.

"Saya telah berkata, prinsip nombor satu ialah hormat menghormati antara satu sama lain," katanya kepada pemberita di Putrajaya pagi ini.



Hahaha. Mat Sabu cakap, permintaan untuk tidak meletakkan syarat adalah juga syarat. Tapi takpa lah pada gua. Sebab permulaan. Kalau tak, macamana nak mula. Ok, permulaannya, tidak ada bersyarat. Then?


"Nombor dua, kita mesti mengikut aturan dan peraturan dalam Dewan dan di luar Dewan," tambahnya.
Hahaha. Kalau Hadi, boleh la lu kencing, Najib woi... IQ Hadi tu standard Melayu jer. Kalau dalam tajuk syarat, lu sendiri dah letakkan syarat selepas permulaan. Sohai punya Najib. Gua tahu lu ada team pemikir hebat belakang lu. Takpa gua dedahkan.

Nampak gayanya Najib cuba berbincang / muzakarah / bekerjasama dalam dewan. Apa maksud dewan? Kalau Dewan U ndangan Negeri, memang otak lu kaki kencing la. Haha. Kalau Hadi, boleh la lu kencing Najib woi.

Kalau lu nak berbahas / berbincang / berusul dalam dewan, ikut peraturan dewan, bermakna, lu memerangkap BR dalam satu sidang dewan lu sendiri. BR kena iktiraf pulak sidang dewan lu. Kena iktiraf pulak speaker lu, etc.

Tak payah la, Najib. Kim salam sama pemikir lu. Nak kencing lebai2 PAS, kencing Hadi, boleh. Jenis lurus bendul, bodoh2 alang punya.




Perdana menteri juga menolak tanggapan bahawa BN takut untuk berdepan dengan pilihanraya di Perak - sepertimana yang dikehendak Pakatan - kerana bimbang BN akan kalah.
So? Sokonglah kepada pembubaran DUN. Lu cakap belit2 serupa Zambry la beb.

Comments

  1. hadi aje yg kene...haha
    harap hadi jgn terasa ati lak..
    totok hadi pon jgn terasa yea..
    bykkan sabooo...hehe.

    ReplyDelete
  2. :) yer uma sapa-sapa terasa tu banyakkan manis dalam senyuman wahai penyokong tegar TGHA...hehe..bebawak ler bersabor ..istighfar lagi & lagi!
    Buat AT, cool man..way to go..to hell maybe...hihi.. gurau jer.
    ok AT teruskan perjuangan..insyaAllah lu punya idea tu wa paham..xda hal punya. Tapi semua suka approach lu, takpa biaq pi depa. Lu jalan terus.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.