Skip to main content

Langkah Pahlawan Melayu (ABO)

bengis tu beb ! cuba sensorang..

Kecoh..terus kecoh ! mana satu speaker nak ikut !

Bubar DUN..bubar DUN..jeritan DUN PR !

Lu sudah kencing kaa ? kalau belum..tunggu malam laa..!
Boleh tahann..maa !!







Comments

  1. Rasmi sidang DUn..??? Buat lawak ke..?? Tak masuk akal langsong....Baik semua orang jadi speaker lagi senang...masing2 boleh buat keputusan sendiri...Bercakap ttg ekonomi tapi hal dalam dwan pun tak sattle...? Apa ke jadahnya..???

    ReplyDelete
  2. Salam?

    Profesional kah Polis kita?

    Berapa banyak tahanan lokap mati di balai polis ?


    Profesional kah Polis kita?

    Minta rasuah tanpa segan silu apabila membuat operasi dan sekatan Jalanraya?


    Profesional kah Polis kita?

    Manahan orang dengan akta ISA yang langsung tak dibuktikan malah tahanan tak dibicarakan..contoh kes kes wartawan di ISA kan hanya kerana melaporkan pergolakkan UMNO dan Gerakan..kemudian di bebaskan tanpa dibuktikan kesalahan.. kes Hindraf kononnya satu kontena senjata api ada di Gombak sampai sekarang peluru senjata api tu pun tak nampak2...Mana profesionalnya?


    Profesional kah Polis kita?

    Begitu cepat tindakan kepada Pembangkang sedangkan Pimpinan kerajaan yang dah terang lagi bersuluh malah terbukti pun langsung diam menikus tanpa tindakan?


    Profesional kah Polis kita?

    Kes2 penculikan melibatkan orang bawahan dan kanak2 sehingga kini tak selesai2 contoh kes Nurin dan Syarlini tetapi apabila melibatkan orang besar kerajaan begitu pantas kes diselesaikan..


    Profesional kah Polis kita?

    Beribu kes bunuh dan rogol tak berjaya diselesaikan tetapi apabila melibatkan orang kenamaan kes pantas diselesaikan...contoh Datuk Mazlan yang dibunuh Mona Fendy


    Profesional kah Polis kita?

    Kes2 melibatkan Warga Asing terlalu lembab nak buat tindakan sedangkan hal2 politik bukan main cepat bertindak..Berapa ramai rakyat terbunuh kerana angkara jenayah warga asing..?


    Profesional kah Polis kita?

    Sanggup tembak gas pemedih mata kepada rakyat yang berhimpun secara aman sedangkan beratus himpunan UMNO yang dianjurkan malah lebih ganas polis tutup sebelah mata sahaja Profesionalkah?


    Profesional kah Polis kita?

    Jika mereka sendiri terlibat dengan jenayah, berapa ramai polis ditangkap tahun lepas angkara jenayah!? malah ada satu kes rogol pula tanpa segan silu dilakukan di balai Polis sendiri, tempat yang sepatutnya paling aman bagi rakyat..Profesionalkah?


    Profesional kah Polis kita?

    Jika di hadapan Balai Polis sendiri pun boleh samseng2 kongsi gelap bergaduh berparang sehingga mati tanpa tindakan polis.. contoh yang berlaku di balik Pulau, Pulau Pinang tahun lepas..


    Profesional kah Polis kita?

    Jika di hadapan Balai Polis sendiri pun terdapat pusat hiburan, pusat judi, malah tempat menjual VCD cetak rompak beroperasi..


    Profesional kah Polis kita?

    Menangkap orang tanpa waran dan mengenalkan diri? malah kejadian ini bukan baru malah dah lama.. ada yang diculik dahulu di belasah kemudian baru di bawa ke balai..Profesional kah?


    Profesional kah Polis kita?
    Profesional kah Polis kita?
    Profesional kah Polis kita?

    Ye profesional bila melibatkan melindungi kuasa kerajaan BN sahaja!!.. tetapi kalau ikut standard dunia memang paling teruk dan tak Profesional ialah polis Malaysia..

    Pandai Ugut untuk tutup kes sahaja...kalau melibatkan Rakyat dan pemimpin PR garang seperti Anjing lapar tetapi diam menikus bila negro pijak kepala orang ... memang sial ... Sebab kebanyakkan KPN sendiri contoh Tun Hanif Omar adalah kaki judi...


    Profesional kah Polis kita?
    Profesional kah Polis kita?
    Profesional kah Polis kita?

    Jawapannya Haram Jadah!!


    Alahai melayuUMNO layu jadinya


    ---------------------------------


    Aku sumpah semua yang terlibat dalam perancangan jahat ini takkan selamat malah mohon kepada Allah timpa kan kepada mereka balasan yang setimpalnya.. tak kira raja atau pun sesiapa sahaja yang merancangnya...

    May 7, 2009 3:46 PM
    Naruto sensei said...
    Aku sumpah ko Semua yang terlibat dalam rancangan jahat ini .. aku tak puas hati..

    tak puas hati

    tak puas hati

    Raja Adil raja di junjung,

    Raja Zalim Raja di sanggah,

    Raja bukan Tuhan yang patut di sembah...

    Raja hidup mewah rakyat teraniaya..

    Allah saja Raja dan Tuhanku

    Takbir!! Allahuakhbar!!

    ReplyDelete
  3. hek elehh....

    kalau lu mati nanti, kena report polis gak..

    hehehe..

    ReplyDelete
  4. Kawan-kawan seperjuangan..."Kebaikan itu akan mengatasi Kebatilan...Kebaikan itu pasti akan menang walaupun kelihatan hampir-hampir kalah.ALLAH telah menentukan kebaikan akan menang kerana ALLAH itu sendiri berpihak pada Kebaikan"...insyaALLAH.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.