Skip to main content

Krisis Perak : Signal BN memang mahkamah rayuan.

BN hormati proses mahkamah berhubung kedudukan kerajaan di Perak

KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) akan menghormati proses mahkamah dalam menentukan keputusan muktamad berkaitan kedudukan kerajaan di Perak, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, hari ini.

"Isu Perak ini dalam proses mahkamah. Oleh itu, kita mesti menghormati proses mahkamah malah pihak pembangkang pun sudah bawa kes Perak melalui proses di mahkamah.

"Jadi kita akan menghormati proses mahkamah untuk menentukan keputusan muktamad berkenaan hal kedudukan kerajaan di Perak ini," katanya yang juga Pengerusi BN selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN di Menara Dato' Onn, Pusat Dagangan DuniaPutra (PWTC) di sini, hari ini. Ditanya sama ada BN sudah mengadakan perbincangan dengan pembangkang bagi menyelesaikan krisis di Perak, Najib berkata, setakat ini belum ada sebarang perbincangan dibuat.

"Kalau kita nak berunding dengan pembangkang pun, kita mesti tentukan kedudukan di sisi undang-undang itu mesti disahkan dulu oleh mahkamah barulah kita boleh berunding dengan pembangkang.

"Jadi masing-masing mesti menghormati proses undang-undang dan tidak melakukan apa-apa yang boleh menimbulkan kekacauan dan yang boleh menjejaskan ketenteraman awam," katanya.

Ditanya sama ada BN bercadang mengadakan persidangan tergempar Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak bagi meluluskan usul undi tidak percaya terhadap Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, Najib berkata: "Kita serahkan perkara itu kepada kerajaan negeri. Mereka harus membuat keputusan mengenai perkara ini. Mereka juga perlu berbincang dengan Tuanku Sultan... memohon perkenan dan sebagainya." - Bernama

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.