Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 18, 2009

Konsep tol yang menyakitkan hati.

Oleh : AdukaTaruna

Ni zaman Mahathir la nih. Sensara atas ketamakan dia yang berlaku atas kebodohan genetik Melayu mengheret generasi sekarang. Sampai sekarang bahana dia. Orang tua terkutuk ni harus dirakam sebagai bangsat dalam sejarah untuk tajuk konsesi lebuhraya.

Kerajaan nak bina lebuhraya. Kerajaan nak bagi kuasa lebuhraya tu kepada Abu. Tapi Abu takda duit. So, kerajaan bagi Abu duit, supaya Abu dapat buat lebuharaya. Then, kerajaan sign perjanjian yang menyerahkan kuasa lebuhraya tu kepada Abu.

Apa ke punya bahana konsep ni? Kalau tak naik harga tol, kerajaan kena bayar ganti rugi. Stupid! Duit kerajaan, duit Matathir ke apa? Duit UMNO ke apa? Gua takan maafkan dosa genetik Melayu lepas terhadap generasi dan kesensaraan gua hari ni.

Mahathir hidup dengan penuh gaya dan karisma atas kebebalan bangsa Melayu secara terbanyak. Banyak idea baik dia menjadi jahanam kerana lari dari konsep keadilan sejagat.

9 comments:

man said...

Kapitalis maaa....

Anonymous said...

mari baca surat terbuka AT kepada MAZA

"Dan perkara yang kurang enak itu ialah, hamba dianugerahkan ALLAH nilai IQ yang tinggi sehingga 3 kali ganda syarat menjadi agen CIA."
http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=164

wah! AT kata dia ada IQ 3 kali ganda dari syarat utk jadi agen CIA!

aku tak tau berapa syarat IQ utk jadi CIA, tapi IQ purata orang biasa ialah 85 hingga 114
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_reference_chart

IQ tertinggi pernah dicatatkan oleh Guinness Book of World Records ialah 228
http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence_quotient

katakanlah syarat utk jadi agen CIA ialah 115 (tinggi sket dari orang biasa)...
maknanya, IQ bdk AT ni ialah 3x115=345! wah rekod baru dunia tu... tahniah AT!

dia buat IQ test utk budak tadika kot...

kita tunggu ape AT nak pusing lepas ni...
Kah Kah Kah

Anonymous said...

wah... rupanya AT ni manusia paling bijak di muka bumi ni

hahahaha

Anonymous said...

hahaha... penipu besar rupanya budak AT ni

Anonymous said...

warghkahkahkah... nak menipu pun agak2 la aduka taruna

Anonymous said...

kantoi menipu!!!

kinki said...

genius la sangat ;p

Kaduk Teruna said...

wa dah cakap lama dah, budak ni memang syok sendiri bajet genius kutuk gen melayu. ni wa jumpa pasal orang jawab pasal artikel sampah AT tu

http://ibnularaby.blogspot.com/2007/01/menjawab-surat-terbuka-buat-mufti.html

Anonymous said...

wa pun tak setuju dgn tol ni, nampak bodoh bebenor. tapi dalam topik yg dibawa oleh anon@8:56 tu, wa rasa lu kene jawab la

dakwaan dia kata lu menipu ni agak berasas, siap dengan sumber fakta lengkap. wa dah check satu2

jawab, jangan tak jawab. byk dosa lu kene tanggung tipu orang ramai yg baca artikel lu kat TKO tu