Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 23, 2009

Hadi PJ Perak, tapi Nizar jadi MB.

Ahmad Awang tolak semua pencalonan
Jimadie Shah Othman | May 22, 09 10:30am
Pesuruhjaya PAS Perak, Ahmad Awang menolak semua pencalonan termasuk menarik diri daripada mempertahankan jawatan naib presiden dalam pemilihan parti itu bulan depan.

Dua lagi pencalonan yang ditolaknya ialah untuk kerusi jawatankuasa PAS pusat dan jawatankuasa Dewan Ulama.

Beliau adalah antara tiga naib presiden sekarang. Dua lagi ialah Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu.

ahmad awangMohamad telah mengumumkan akan bertanding jawatan timbalan presiden. Manakala Husam yang turut dicalon jawatan yang sama, belum membuat sebarang keputusan mengenainya.

Seramai 16 orang dicalonkan bertanding jawatan naib presiden kali ini - bilangan yang tertinggi dalam sejarah pemilihan PAS.

Ketika dihubungi Malaysiakini, Ahmad mengesahkan tidak akan mempertahankan jawatan naib presiden kerana ingin menumpukan kepada usaha-usaha dakwah.

Selain itu, katanya, calon-calon bagi jawatan tersebut lebih muda daripadanya dan sesuai untuk menggalas tugas naib presiden bagi membantu pucuk pimpinan parti.

Ditanya sama ada beliau bermaksud menggesa pemimpin yang sudah berumur mengundur diri daripada perebutan kerusi nombor dua dalam PAS itu, Ahmad hanya berseloroh berkata:

"Saya rasa saya yang paling tua (antara semua calon nain presiden), sudah 74 tahun. Tidak ada dah yang lebih tua daripada saya."

Mengulas lanjut, Ahmad juga berharap lebih ramai calon naib presiden akan menarik diri.

"Jumlah (calon) sekarang ini agak ramai. Kalau menang pun, belum tentu dapat sokongan terbanyak," katanya.

Ahmad menolak tanggapan wujudnya kompromi yang mendorong beliau menarik diri.

"Belum ada lagi kompromi," katanya.

Ahmad berkata, surat penolakan rasmi kesemua pencalonan tersebut, telah dihantar kepada jawatankuasa pemilihan PAS semalam.



Hahaha. Betul gak soalan adik gua dulu. Kalau Hadi PJ Perak, kalah dalam PRU12, tetapi Nizar (bawah level Hadi) pulak yang dicalonkan jadi MB, adakah Hadi akan terbuka, tawadduk macam Ahmad Awang atau berlaku Mokobolah?
  • Akulah PJ Terengganu
  • Akulah MB
  • Akulah ADUN
  • Akulah AP
  • Akulah Presiden
  • Akulah ulama Rusila
  • Akulah ketua poligami
  • Akulah Ketua Pembangkang
  • Barisan Alternatif tak perlu, dah tamat tempoh. Sebab menang faktor aku
Kejap jer Allah tunjukkan siapa ulama ini. Patutkah kamu mendabik dada akulah ulama pewaris nabi sedangkan kamu tidak diuji?

2004 PAS Terengganu tumpas, PAS pusat terbarai..

11 comments:

Anonymous said...

BIOL PUNYA ARTIKEL!!! INI MACAM PUN NAK BUAT POSTING JUGAK....UDAH-UDAH LER LABU....

Anonymous said...

**SearchForHeaven**

Berbau semacam..
Tuan AT, anda bermain dgn JIKA, sudah tentu hanya persepsi dan teori..

persepsi anda kepada TGHA amat teruk sekali..
Jika sekadar persepsi terpendam di dlm hati, mungkin tiada mudarat..
tetapi persepsi yang anda luahkan boleh menjadi fitnah kepada diri anda..
Mohon perlindungan ALLAH, semoga tuan di pihak yang benar,
Sebagai saudara sesama ISLAM, kita menghormati sesama kita, tambah lagi yang alim dlm Agama.

Clear dan Jelas, anda memang tiada setuju dgn cara TGHA, dan sudah tentu ramai yg mungkin setuju dgn anda..

Anda mengagumi TG Fadhil, dan anda perlu menghormatinya, menghormai ilmu TG fadhil.. menghormati juga penghormatan Tg fadhil kepada TGHH..


Setiap kita dijadikan ALLAH sebaiknya..
Setiap kita ada tugas dlm beribadat kepada ALLAH..

Setiap pejuang melalui jln yang berbeza..
TGNA jln berbeza..
Tg Fadhil jln berbeza..

Sudah tentu cara juga berbeza..
Namun Ulama2 ini, atau2 ahli agama ini bukan hanya mahukan pengikutnya berjaya di dunia, tetapi selamat di akhirat..

Namun, jika terus pandang serong tanpa kajian dari sudut agama, jadi siapa yang melakukan kesilapan?

Jika anda kata TGHH , bab agama OK.. bila bab Politik/media out..

lalu dikutuknya sebab kelemahan politik/siasah media..

apakah anda mengambil kira agama lain, dan urusan siasah lain?

apakah pandangan anda, bila dlm urusan siasah, TGHH perlu membuat keputusan, ucapan bukan berdasarkan pemahamannyan dari sudut agama ISLAM yang diketahuinya..

Sebaik2 idea, yg berlandaskan Quran, sunnah dan Qias..

Sebaik2 Siasah, yg berlandaskan quran, sunnah dan qias ulama..

maymot said...

KEBATILAN yang tersusun akan mengalahkan KEBENARAN yang tidak tersusun...


Wallahu a'lam

shikari said...

hangpa jgn dok layan sgt AT nie. dia nie jenis pandai cakap buat kerja tidak. manalah dia berani letak profil diri dia yang betui2. takut nak berdebat. tak salah aku AT nie dulu penulis aktif dalam web mykmu ala yang Umno punya dulu. dia penyokong kuat mahadet....hahaha macam aku tak kenal ko AT, menyamar guna suara PR tapi badan BN punya....hahahahaha

AT PRO UMNO 88...

Anonymous said...

hahahaha

tempat ni untuk aku maki budak ni aje. dulu dia tembak anwar, sekarang ulama dalam pas, konon sokong husam.

dia ni jenis influenza a h1n1 aje...

biol tak boleh ditolong. memang sikit lagi herutlah mulutnya, sebab dah cukup sebab Allah nak sialkan dia

Anonymous said...

sikit lagi kalau blog ini tak ada, maknanya dia ni dah kena sial kut hahahahahahaha

tidor malam nampak malaikat sebelah. dia ingat time tido malaikat tak datang nak cek hasil jari dia yang celaka ini

Anonymous said...

makbapak lu dapat anjing!

Anonymous said...

fuih, aku baca artikel mamat ni macam baca ruangan artis kat majalah.

aku pun nak buat spekulasi gak lah.. oooooooo aduka ni geng2 sister in islam yg anti poligami. org lain pun ada tak suka hadi gak tp tak de la sampai menfitnah macam lu..

patutlah melayu tak maju.huhuhu.

Anonymous said...

aduka yahudi melayu.prosak jemaah dan parasit!

Anonymous said...

salam at.

Lu mmg dah berbulu mcm dgn geng ulamak ni.adakalanya betul apa yg ko melabelkankan dgn ulamak yg bermasalah.tp cara ko ulas ni tak berapa kena. kdang2 mmbuatkan pmbaca meluat kat geng ulamak. bukan stakat geng ulamak yg bermasalah,yg tak bermasalah pn org akan meluat..

Poligami.ko suka mengutuk jgk kan. TGHH ko jgk suka kutuk pasal dia khwen 2.Masyallah at.TGHH ada masalh ke dgn istri dia tu. Kdng aku baca apa ko tulis ni seolah2 ko ni tak bersandarkan kpda agama. bahaya tu AT.

Ko suka kutuk orang KAW2..bukan ko tak tahu kot adab2 islam. ko ni jenis genetik melayu yg cerdik..tp cara ko tu tak mlmbang kan ko tu genetik melayu yg cerdik..

ok at.. selamat menulis..ingat kepada Allah..ok..

Tukangkebun

sinner said...

2004 bukan Pas terengganu je barai.. pas kelantan pon idup ngan 2kerusi..kalo ko idup kat trengganu, ko tau la sentimen dia macamane..bukan sbb xnak pas, sbb benda lain.. kadang2 kena la kaji sket beb. trun padang, study bagai.. ini main bace kat blog2 jer..pastu nak2 bacee ape yg ko nk bace je..lain2 pendapat yg bes ko buang jauh2, ape barang.. sampai poligami pon ko komplen.. at least family 2-2 belah xde problem lansung..yg bini sorg belum tentu aman damai.. ke ko jeles bro? lu sorg pon xpat jaga, nafkah cukup2 je? heh