Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 14, 2009

Bubar Perak : Siapa punya Sultan, angkat tangan!

Pakatan menang jika p'raya di Perak
May 14, 09 1:15pm
Tidak perlu pilihanraya negeri Perak untuk menyelesaikan perebutan kuasa antara Barisan Nasional dengan Pakatan Rakyat, kata mantan perdana menteri.

Jika ia diadakan, kata Tun Dr Mahathir Mohamad, Pakatan akan memenanginya dan sebab itu tidak perlu BN memanggil satu pilihanraya negeri.

Pilihanraya negeri itu, tambahnya, hanya membazirkan wang rakyat.


Bermakna, kepatuhan kepada demokrasi no 2 lah yer. Yang penting ialah memastikan kuasa pihak sendiri tidak jatuh, walau menjahanamkan rakyat sendiri, walau melanggar perlembagaan, walau terbentang jalan selesai.

Siapa punya Sultan, angkat tangan....

2 comments:

uma said...

wak banjari punye sultan tu..haha


bro.AT
bg idea mcm ne leh wat DUN perak
bubar lak...hehe
sila panggil semua jin lu bersidang
pasai bede ni..hehe

Hanz_Azdi said...

Eh tak pasei pasei Sultan teman mike salahkan lak yer? Pantang Melayu derhake ke Sultan deme... Kan ke tu sogan kate geng Melayu Bersatu? "Daulat Tuanku" ..keh keh keh AT...sabo jer ler yop. Takper, biorkan ajer.
"Patik mohon sembah derhaka Tuanku" harapnyer pelan pelan Sultan teman tau ler maner lebih tinggi baginda ker Allah s.w.t. ... biler maner kuase rakyat jelata lebih patut didaulatkan? The ball is in his court right now... Harapnyer baginda buat keputusan bubarkan DUN. "Daulat Tuanku"