Skip to main content

Bubar DUN Perak : Manusia paling bangsat.

Oleh : AdukaTaruna

Panas beb. Panas. Gua berbulu dah lebat dah ni. Gua rasa nak bergumpal dengan bangsat-bangsat politik terlaknat nih. Lu bayangkan betapa sensaranya golongan miskin kat Perak nun. Bantuan ni siapa nak luluskan? Borang ni siapa nak cop? Memang nak mencarut beb.

Ni anak-anak nak sekolah ni. Sekolah Agama plak nak mintak peruntukan ni. Yang datang naik bas kendong anak-anak macam keretapi datang Ipoh nak minta bantuan, yang borang itu ini tertangguh. Yang ulang-alik Gerik-Ipoh naik teksi atau sewa kereta jiran. Lu tak fikir ke? Barua punya ahli politik.

Barua paling tinggi : PKR + DAP.

Si bangsat PKR ni la punya pasal. Main sebat jer pilih jadi calon. Berebut kerusi bukan main. Cawangan pun tak idop, banyak bunyi pulak. Sekor posmen, sekor tentera kategori low IQ. Kecik2 sekolah bangang. Habis SPM masuk askar. Keje gomen. Hadir usrah pun tak pernah. Masjid pun ntah kenal ke tak. Bodoh!

3 mangkuk ni la punca Perak serabut. Anwar membisu. Retorik tak habis2. Ada nombor, ada nombor. Abah dia! Skang apa dah jadi?

MANA PERMOHONAN MAAF SECARA TERBUKA ANWAR / PKR KEPADA SELURUH RAKYAT PERAK? MANA!!!

Bangsat punya orang. Orang masuk penjara kerana memperjuangkan Islam, memperjuangkan sempadan tanah air. Dia masuk penjara sebab kes liwat. Lepas tu claim diri hero.

Barua kedua tinggi : UMNO-BN.

Yang ni gua dah muak ulas. 50% Melayu termasuk sultan dan mufti tahap IQ ni. So jenis sokong UMNO. 30% Melayu lagi jenis sokong membuta kat Anwar n PKR. Cuba la ada orak sendiri sket. Tgk situasi yang mana untungkan kita. Bodoh punya Melayu.

Barua ketiga tinggi : PAS.

Kalau Perak bubar DUN, tapi mengalah dengan PKR letak calon kat Behrang dan Changkat Jering. Memang gua maki habes2 punya. Biar BR kalah kepada BN. Lega sket Perak tu. Tentu hala sket golongan susah nak rujuk kat mana.

  • Kerusi Azalina PKR bangsat boleh bagi free.
  • Kerusi Rahman Palil PKR boleh bagi free.
  • Time nak bentuk BR Perak, PKR leh ugut2 plak pasal exco.
  • Dah memerintah, boleh pulak tak hormat mesyuarat exco pilih ketua kampung.
  • MP PKR kat Selangor ugut jadi bebas.
  • Penanti pulak bikin hal. Sekor kata sambung study, sekor kata prestasi hebat, sekor kata sabotaj. Orang bodoh jer kena kencing.
Anwar tu masuk penjara lagi baik la. Biar PKR tu ditadbir secara pasukan. Secara mesyuarat. Dah macam apa dah gua tengok PKR nih. Presiden dalam perlembagaan PKR Wan Azizah. Dewa diluar perlembagaan plak Anwar. Ni parti Anwar ke parti rakyat ni?

30 000 ahli PKR jadi bangang.

Comments

  1. awai lu dah bg hint nak terajang anwar?haha

    ReplyDelete
  2. Dah org suka dia nak buat macam mana...

    Kan org PKR kan memang BANGGANG!!

    ReplyDelete
  3. LU ni dah jadi bangang tahap hijau ke?LU betul bagi aku yg tengah rileks ni mencarut tak ketahuan tau. bebal la lu ni.Aku ingat nak bagi penampar kat tiang umah aku ni pasal marah sangat tulisan lu tu.Apahal yg lu marah utk bubar dun perak?Lu bukannya bestfren Nazrin tuh...Angain semacam dah ni...tolol ke apa marah kat pas pkr dap....kat umno lu marah sikit pulak...mana lu letak otak lu tu...mai aku cari jap...Lu a...Kalau nak jadi tak siuman pun jangan la ajak orang lain....Babi tahap maksima la lu nih....Tak pasal2 aku marah2 sayang.....ptuihhhh

    ReplyDelete
  4. saya setuju, pkr mmg tak boleh pakai. anwar ibrahim tu, bakul sampahkan aje lah. banyak lagi org lain yg boleh lantik jadi pemimpin. kalau spesis yg tak sayangkan islam, tak yah la layan. glamer cam ne pun, tak de makne nye. letak calon tah haper haper. akai ada???

    ReplyDelete
  5. Kalau ikut napsu marah lu nie bro.. sume org bangsat nie.. wakaka.. so, sapa yang leh takbir Mesia kita nie??... huhu... cer lu bagi bayang2 skit... agak2 wa ngan member2 wa leh x??... huahua... relex bro... g makan ais krim dulu... otak lu panas sangat tu... dr kata kalau suhu lebih 40.5... lu bley sawan or gile or hilang ingatan bro... huahua

    ReplyDelete
  6. hek ele artikel...
    takde idea lain ka
    idea sama ja...kakakaka
    mcm keturunan umno ja..

    ReplyDelete
  7. Barua Keempat: Lu sendiri, sebab emosi tak tentu kala. Baru kena uji di Allah sedikit dah merapu. Nampak sangat tak ade keimanan dalam jiwa. Memang lu ni Melayu totok, patut la UMNO boleh perintah lame - lame, sebab spesis macam lu. Selagi ada spesis macam lu, yang asyik ikut perasaan selagi tu la UMNO boleh perintah.

    ReplyDelete
  8. apa punya taktikal la si aduka ni...

    ReplyDelete
  9. betul..betul..betul..
    kalau dah masuk politik saja..gerenti akan jadi barua punya..
    2x5 , 5x2 ...
    pi mai pi mai, yang dok kat bawah ni saja dok nganga...tengok barua barua dok main sarkis.. pelaq betui..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.