Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 13, 2009

Bubar DUN Perak : Manusia paling bangsat.

Oleh : AdukaTaruna

Panas beb. Panas. Gua berbulu dah lebat dah ni. Gua rasa nak bergumpal dengan bangsat-bangsat politik terlaknat nih. Lu bayangkan betapa sensaranya golongan miskin kat Perak nun. Bantuan ni siapa nak luluskan? Borang ni siapa nak cop? Memang nak mencarut beb.

Ni anak-anak nak sekolah ni. Sekolah Agama plak nak mintak peruntukan ni. Yang datang naik bas kendong anak-anak macam keretapi datang Ipoh nak minta bantuan, yang borang itu ini tertangguh. Yang ulang-alik Gerik-Ipoh naik teksi atau sewa kereta jiran. Lu tak fikir ke? Barua punya ahli politik.

Barua paling tinggi : PKR + DAP.

Si bangsat PKR ni la punya pasal. Main sebat jer pilih jadi calon. Berebut kerusi bukan main. Cawangan pun tak idop, banyak bunyi pulak. Sekor posmen, sekor tentera kategori low IQ. Kecik2 sekolah bangang. Habis SPM masuk askar. Keje gomen. Hadir usrah pun tak pernah. Masjid pun ntah kenal ke tak. Bodoh!

3 mangkuk ni la punca Perak serabut. Anwar membisu. Retorik tak habis2. Ada nombor, ada nombor. Abah dia! Skang apa dah jadi?

MANA PERMOHONAN MAAF SECARA TERBUKA ANWAR / PKR KEPADA SELURUH RAKYAT PERAK? MANA!!!

Bangsat punya orang. Orang masuk penjara kerana memperjuangkan Islam, memperjuangkan sempadan tanah air. Dia masuk penjara sebab kes liwat. Lepas tu claim diri hero.

Barua kedua tinggi : UMNO-BN.

Yang ni gua dah muak ulas. 50% Melayu termasuk sultan dan mufti tahap IQ ni. So jenis sokong UMNO. 30% Melayu lagi jenis sokong membuta kat Anwar n PKR. Cuba la ada orak sendiri sket. Tgk situasi yang mana untungkan kita. Bodoh punya Melayu.

Barua ketiga tinggi : PAS.

Kalau Perak bubar DUN, tapi mengalah dengan PKR letak calon kat Behrang dan Changkat Jering. Memang gua maki habes2 punya. Biar BR kalah kepada BN. Lega sket Perak tu. Tentu hala sket golongan susah nak rujuk kat mana.

  • Kerusi Azalina PKR bangsat boleh bagi free.
  • Kerusi Rahman Palil PKR boleh bagi free.
  • Time nak bentuk BR Perak, PKR leh ugut2 plak pasal exco.
  • Dah memerintah, boleh pulak tak hormat mesyuarat exco pilih ketua kampung.
  • MP PKR kat Selangor ugut jadi bebas.
  • Penanti pulak bikin hal. Sekor kata sambung study, sekor kata prestasi hebat, sekor kata sabotaj. Orang bodoh jer kena kencing.
Anwar tu masuk penjara lagi baik la. Biar PKR tu ditadbir secara pasukan. Secara mesyuarat. Dah macam apa dah gua tengok PKR nih. Presiden dalam perlembagaan PKR Wan Azizah. Dewa diluar perlembagaan plak Anwar. Ni parti Anwar ke parti rakyat ni?

30 000 ahli PKR jadi bangang.

10 comments:

uma said...

awai lu dah bg hint nak terajang anwar?haha

Mr.KETAM said...

Dah org suka dia nak buat macam mana...

Kan org PKR kan memang BANGGANG!!

BERITA CAP BUMI said...

LU ni dah jadi bangang tahap hijau ke?LU betul bagi aku yg tengah rileks ni mencarut tak ketahuan tau. bebal la lu ni.Aku ingat nak bagi penampar kat tiang umah aku ni pasal marah sangat tulisan lu tu.Apahal yg lu marah utk bubar dun perak?Lu bukannya bestfren Nazrin tuh...Angain semacam dah ni...tolol ke apa marah kat pas pkr dap....kat umno lu marah sikit pulak...mana lu letak otak lu tu...mai aku cari jap...Lu a...Kalau nak jadi tak siuman pun jangan la ajak orang lain....Babi tahap maksima la lu nih....Tak pasal2 aku marah2 sayang.....ptuihhhh

husnaa said...

saya setuju, pkr mmg tak boleh pakai. anwar ibrahim tu, bakul sampahkan aje lah. banyak lagi org lain yg boleh lantik jadi pemimpin. kalau spesis yg tak sayangkan islam, tak yah la layan. glamer cam ne pun, tak de makne nye. letak calon tah haper haper. akai ada???

Berg said...

Kalau ikut napsu marah lu nie bro.. sume org bangsat nie.. wakaka.. so, sapa yang leh takbir Mesia kita nie??... huhu... cer lu bagi bayang2 skit... agak2 wa ngan member2 wa leh x??... huahua... relex bro... g makan ais krim dulu... otak lu panas sangat tu... dr kata kalau suhu lebih 40.5... lu bley sawan or gile or hilang ingatan bro... huahua

Anonymous said...

hek ele artikel...
takde idea lain ka
idea sama ja...kakakaka
mcm keturunan umno ja..

Anonymous said...

Barua Keempat: Lu sendiri, sebab emosi tak tentu kala. Baru kena uji di Allah sedikit dah merapu. Nampak sangat tak ade keimanan dalam jiwa. Memang lu ni Melayu totok, patut la UMNO boleh perintah lame - lame, sebab spesis macam lu. Selagi ada spesis macam lu, yang asyik ikut perasaan selagi tu la UMNO boleh perintah.

ki said...

apa punya taktikal la si aduka ni...

hampeh said...

betul..betul..betul..
kalau dah masuk politik saja..gerenti akan jadi barua punya..
2x5 , 5x2 ...
pi mai pi mai, yang dok kat bawah ni saja dok nganga...tengok barua barua dok main sarkis.. pelaq betui..

Anonymous said...

PMS kot...