Skip to main content

Bestnyer jadi ulama.

Politik wang: Tiada tindakan disiplin terhadap Mat Iraqi

KUALA LUMPUR 18 Mei - Tiada sebarang tindakan disiplin dikenakan terhadap Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Mohamed Daud Iraqi berhubung dakwaan beliau mengenai amalan memberi hadiah kepada perwakilan menjelang pemilihan parti itu.

Sebab Allah kata, hukuman yang Allah perintahkan berbeza standard terhadap ulama. Kalau AJK Cawangan yang fitnah, maka, hukumlah dia dengan hukum yang Aku tetapkan.

Tapi kalau ulama apatah lagi Ketua Ulama yang fitnah, jangan sesekali hukum dia. Kerana dia memiliki sejenis jubah khas.


Comments

  1. Bro,
    Peluru tabur random sgt lah.Berserdahana laa.

    Papehal pon ni jd peringatan.Jgn ckp tanpa bukti sesukati.

    ReplyDelete
  2. BOLEH BLAH LA WEH!!

    BERMINGGU2 AKU PERHATIKAN KO NI BEGITU MARAH PADA ULAMA.ISU2 LAIN,XDE PUN KO BEGITU MENYINGA MACAM SINGA LAPAR.APA KENA NGAN KO SEBENARNYA HAH? PASAL ULAMA JE,KO XLEH TAHAN MARAH KO YE.

    BOLEH KO BAGITAU AKU NAMA SETAN MANA YANG HASUT KO NI SAMPAI LUPA ASAL USUL KEJADIAN NI?

    ReplyDelete
  3. mak sum?

    ma'suum......

    mana ada rasuah dlm PAS!

    Hanya ada sedeqah semata-mata.

    kalau kata kat orang tak perlu bukti

    kalau kata kat diri sendiri?

    ReplyDelete
  4. aduka... aduka...

    tu ko.. pandai sgt... ko buka buletinonline, apa ustaz daud iraqi cakap... ustaz daud tidak menuduh, di akata jgn ada perkara itu berlaku dlm pas.. pesanan dia telah di putar belit oleh media umno sial haram jadah laknat tuh...

    sepandai2 ko, ko pon terpedaya ngan media umno lahabau tu ker...

    sian kat ko..

    nampak sgt ko ni baru main politik... utusan dari dulu lagi tak leh pakai.. bH pon sama, latest one is sinar harian.. baca harakah hari ini, apa putar belit dia terhadap ketua muslimat pas selangor...

    zaki TKO

    ReplyDelete
  5. bro...
    lu nk ckp bg la bukti kukuh yg dia tu rasuah...
    ngok btol la...
    lu ni xde stand...
    bn lu bantai..
    pas pn bantai..
    kalo bantai ada hujjah kukuh acceptable gk...
    org jenis mcm lu ni kalo islam perang ngan yahudi, msti lu org ptama lari dr medan perang n msti bg alasan khalifah perang xde ketokohan ke apa ke...

    sng sgt lu je la pimpin negara...

    ReplyDelete
  6. Kenapa Ini berlaku? Kenapa Dikatakan Ulama memfitnah..?
    Siapa yang melaungkan demokrasi?
    Siapa yang melaungkan mahu pro dan kontra di dlm PAS?

    Dlm Intipati Ucapan Ustaz Mat Iraq, mungkin sedara AT boleh copypaste kan ucapan beliau yang Boleh kita bandingkan pemahaman asal ucapan teks tersebut..
    Kerana Jika di situ timbul masalah.. Maka di situ kita harus bermula mencari asal usul dlm perdebatan alam maya ini..

    Pada saya, Intipati Ucapan Ustaz mat iraq adalah ketika majlis Rasmi PAS itu, ialah dia tidak menolak ada unsur2 rasuah dlm PAS dan dinyatakan unsur2 tersebut dlm bentuk sekian2. Dan, dikeraskan juga olehnya, jika itu berlaku, PAS harus menolak perkara itu dan Jika tiada berlaku, Alhamdulilah..
    pada saya, itu adalah teguran sebelum sokong memmbawa rebah.
    Yang mana Haq dan Yang mana Batil perlu ditegakkan..

    Mungkin sahabat2 seangkatan dengan AT, percaya kita tidak perlu membangkitkan perkara ini, kearana kita dlm era sedang menuju kemenangan dlm Usaha menumbangkan Kerajaan UMNO-BN.
    Tetapi, sebagai ISLAM, sebagai Ahli PAS yang beridentitikan ISLAM, kita tidak boleh lihat perkara ini dgn sebelah mata.
    Seolah-olah kita bagi peluru hidup kepada musuh untuk menumbangkan kita..
    Tapi INGAT!!! kalau tiada nilai ISLAM dlm PAS, apa erti PAS sbagai parti ISLAM??

    Segala kelemahan sekarang diletak kepada Ulama, padahal mereka inilah secara syuranya, kita telah bersetuju dialah pemimpin kita.
    Anda menghentam.. memaki dgn kata2 sesat, mungkin literallynya hanya dlm blog ini..
    namun, tulisan anda dibaca oleh byk orang, sehubungan dengan itu, anda bertanggungjawab jika tulisan anda menyebabkan ulama dipandang serong..

    Secara bahasanya, anda menganiaya ulama dgn istilah bangsat, boroi, dan seumpamanya, dan ingatlah doa2 orang2 teraniaya dimakbul ALLAH..

    Tujuan anda mungkin benar, namun tindakan anda tidak benar!! Di situlah bezanya anda dengan Ulama yang anda Kutuk..

    Ulama yang anda bangsatkan..
    --Kata2 mereka utk politik mungkin tidak bijak, tapi mereka benar..
    --Tindakan mereka mungkin tiada strategis, tetapi di mana yang tidak benar tentang tindakan mereka??

    oleh Itu.. Kita harus sentiasa bermuhasabah dan bersederhana.. Mngikut hadis dan sunnah, bukan logik akal semata-mata.

    Ingatlah, orang2 Alim, kebanyakannya diberi mata hati yang murni,Beban yang berat, dan perjuangan mereka sudah lama bermula..

    Tanyalah..
    Berapa lama anda berjuang?
    Berapa lama anda faham tentang dunia?
    Berapa lama anda faham tentang perjuangan?

    Dan.. anda mungkin genius,
    anda mungkin pemikir agung,
    Tetapi mungkinkah anda tiada silap?

    Kita sesama manusia perlu nasihat menasihat,



    ***SearchForHeaven***

    ReplyDelete
  7. bro aduka,laju sangat tu,,tekan brek sket..

    ReplyDelete
  8. Ya Allah,
    tunjukkan lah kekuatan mu kepada budak AT ini, agar insaf dan takut dgn kebesaran Mu.Jauhkanlah dia dari gangguan syaitan..Sesungguhnya dia sudah jauh tersesat.

    Amin.

    ReplyDelete
  9. SearchForHeaven.....

    amat bagus jika sejak dulu di TKO anta tegar membela Islam & PAS...setegar anta memberi komen panjang lebar dalam blog ini....

    di forum TKO anta umpama lari dari medan perang....anta berlepas diri dari tanggungjawab penghina2 ulama', Islam & PAS...anta mengambil sikap berkecuali dari membela mereka....mengapa?

    di mana pendirian & komitmen anta ketika itu? hanya melihat sahabat seperjuangan diinjak-injak, diasak kiri dan kanan oleh penghina2 ulama'....

    hari ini anda sibuk membela ulama', di mana anda ketika itu? mengapa takut? takut dilabel? takut hilang pengaruh?

    orang TKO kenal anta, faham sikap berkecuali anta dalam membela Islam...hari ini konon menjadi hero....hero tanpa lawan dalam blog..

    jangan hanya hebat mengkritik dalam ruang komen blog tanpa lawan....tapi takut membela Islam dalam forum terbuka berhadapan dengan lawan...

    kritik kelemahan orang, jangan lupa kelemahan sendiri....

    ReplyDelete
  10. Budak x sekolah agama sume memang sewel

    ReplyDelete
  11. Termasuk engkau la Ex TIKL. Kau bapak segala sewel.

    ReplyDelete
  12. ******Dari saya: SearchForHeaven*****
    Saya hanya menasihat secara yang saya rasa baik..

    lately, byk artikel AT menghentam Ulama, which i m not agree..
    Tidak bersetuju, itu lumrah..
    Tidak bersetuju dan menghentam tanpa ilmiah islami dan duniawi, bukanlah akhlak islami yang dituntut..
    Dan kerana itu, isi atau isu yang anda perjuangkan akan lari daripada asalnya, kerana anda terlalu banyak bermain dengan polimik bahasa gelaran terhadap orang yang anda tdk berstuju..
    Dan.. tdk hairanlah, ramai menghentam anda kerana anda yang menetapkan jalan penulisan anda begitu..

    Dlm penulisan AT, byk mentafsirkan persepsi, dan teori,
    tentu sekali.. membuka ruang untuk dibalas dgn persepsi dan teori juga..
    Atau AT boleh kemukakan Article theory dikemukakan dgn facts dan sejarahnya sekali..

    Jika anda menulis.. Apa yang anda ingin sampaikan??
    Isi atau gelaran yang anda lontarkan??

    Kalau nasi beriyani dah bercampur tahi, orang tak makan juga..
    itulah umpamanya.. walau isi baik byk tapi terpalit dgn unsur keji, tentu ramai yang membuangnya..

    Anda mahu orang lain berhujah dgn Hujah, sudah tentu anda perlu begitu juga..

    Anda baling batu pada orang kumpulan yang ada ketua, tentu ramai anak buah akan baling batu sebagai balasan..

    Teguran ini, hanya teguran, menerima atau tdk menerima adalah kerja ALLAH yang dapat membolak-balikkan hati2 manusia.


    **************************
    jawapan kpd Komen dary ANONYMOUS:
    Which accuse me berkecuali dlm TKO.

    **anda tanya berg laa.. Uma ke? pak lang ke?aku berkecuali ke tdk.. wakakaka..**
    byk main.. biasalaa.. org muda maa..

    ReplyDelete
  13. ish2 sampai dalam nie ye ada yang simpan lagi dendam2 lama... huhu.. lepak2 la bro.. dalam berhujah tolonglah set kan mind untuk terima pandangan dan gerak cara orang lain.. kerana x semua orang mampu bertindak mengikut apa yang kita harapkan atau rasakan...

    Btw bro search4heaven ok apa... dari satu segi memang nampak wakaka skit but kalau follow dia, diapun ada penderian sendiri...

    So, sama2 la kita saling hormat menghormati dan saling pula doa mendoakan... moga2 Allah redha semua kita.. doa banyak skit kat budak duka nie... ungkal x leh di ajar.. wakaka...

    ReplyDelete
  14. Berg......

    bukan dendam, dulu di TKO pun ana dah selalu sound Searchforheaven tu....ana di TKO sejak 2005...lebih awal dari anta dan nama-nama Moderator yang Searchforheaven sebutkan tu....malah ana sendiri adalah Moderator...

    kalau kita saling menghormati dan profesional, takkan berlaku maki hamun dalam ruangan komen blog ni....

    Berg, bila AdukaTaruna dimaki hamun, anta diam...bila Searchforheaven dicuit sedikit, anta back up...apa cerita akhi? Profesional atau double standard?

    ReplyDelete
  15. gulp.. super senior nie... ok2... i rest my case...

    semoga kita masing2 masih mampu berfikir dan bermuhasabah...

    p/s: aduka dimaki hamun natijah daripada dia memaki hamun... btw rasanya x diam juga... selalu juga back up dak duka nie.. huhu.. tutup kes la ye...

    pas 4 all...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.