Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 14, 2009

Apa masalah Ketua Ulama ni?

KUALA KRAI 14 Mei — Pucuk pimpinan Pas diminta memberi perhatian serius terhadap kenyataan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Mohamad Daud, bahawa wujud gejala membeli undi menjelang muktamar agung parti itu Jun ini.

Anggota Lujnah Politik Pas Kelantan, Abdul Fatah Harun, berkata Mohamad yang mendedahkan perkara itu perlu membuat laporan rasmi agar tindakan dapat diambil terhadap mereka yang terbabit.

“Jika dakwaan itu tidak benar, dan beliau sengaja mengada-adakan cerita, maka tindakan wajar diambil terhadap beliau,” katanya kepada Bernama.

Abdul Fatah, yang juga Pengarah Pilihan Raya Pas Kelantan, berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mohamad bahawa ada individu tertentu yang sanggup memberi “hadiah” kepada perwakilan menjelang muktamar agung parti itu di Shah Alam Jun ini.

Abdul Fatah berkata kenyataan itu memeranjatkan ahli parti dan keadaan ini memperlihatkan Pas seolah-olah sama dengan parti lain. - Bernama

Kalau lu berkata benar ada sogokan, buatla laporan kepada parti, atau nak advane dan tidak berkompromi atau tidak bersubahat dengan dosa, buat laporan SPRM.

Ini lu buat kenyataan bangang ala2 Nik Abduh. Main tembak jer. Apakah semua ulama jenis bangang untuk beroganisasi macam ni?

  • Perlu khususkan dakwaan. Siapa, di mana.
  • Buat laporan, jangan subahat.
Tujuan apa lu ngadu domba untuk musuh lu? Bebal punya ulama. Datanglah dengan fakta seperti mana lu sering petik hadis atau wahyu nabi. Kalau setakat tembak rambang camtu, apa beza lu dengan penulis UMNO? Mana integrity?

Punyalah bangang ulama ni untuk tajuk organisasi dan peperangan. Tak habis2...


16 comments:

lelaki_ini said...

Mat Iraqi curah RON95. Laporan dalaman x dibuat, laporan media jd pilihan. Mengadu sana sini. Smpi buat seminar. Takut pd bayang2 sendiri, takut saingan ejen perubahan. Sedih tgok tahap IQ ulama' PAS mcm ni.

Anonymous said...

ketua ulama tu belum apa2 lagi aduka dah kutuk. apala lu ni aduka,mak ko belah mulut ko ngan apa hah? ngan taik lembu ker?

belum apa2 lagi dah tembak.bialah Pas siasat dulu,kemudian nak tembak2lah.manalah tau ada bukti kukuh pada ust daud tu.dia bagi kenyataan,apa2pun dia akan bertanggungjawablah.mungkin betul apa yang dikata tu.kalau betul apa yang dikata,macamna?

dia bagitau tu,dengan niat ikhlas untuk parti.xmau pas jadi cam parti lain.tapi aku rasa,sejak akhir2 ni boleh berlaku benda yang x diingini dalam pas,kalau nak ikut suhu muktamar kalini.dia ketua ulama,mesti dia rasa terpanggil jika ada dakwaan yang berasas berlaku dalam pas.apa2pun biar pas siasat dulu.ko jangan tibai lagi.jangan pandai2 nak tembak orang sebab ko bukan dlm jemaah pas.

Anonymous said...

Aku rasa Husam bin erdogen kot. betul x aduka? pendapat aduka camna?

Mat Kalau said...

Mat Iraqi pun dah nyanyuk serupa MatDet juga. Cakap merapu tak tentu hala. Ni yang susah dengan ulamak2 ni, tegur lebih nanti dikatakan menghina ulamak. Ish..ish...ish....

Kalau kata ulamak macam Mat Daud Iraqi ni bangang, mesti orang Pas marah tahap gaban. Ketua Dewan Ulamak ini pewaris Nabi. Kalau tak maksum pun tahap tinggi juga.

Kalau tak heboh kat media tak boleh ke? Pergilah bisik2 kat Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan ke.. bisik kat Hj Hadi ke... malah paling dekat kat KB saja TGNA ada maklumkan kat dia.

Kita dalam situasi berperang dengan UBN, janganlah tunjuk kelemahan tentera2 kita. Haji.... pergi pencenlah lu....

Anonymous said...

mentang2 die tue ketua dewan ulama, so dkm pikiran die ape yg dia ucapkan atau buat akan nmpak betul mcm yg lu ckp la aduka "berjubahkan pewaris nabi "...

so org awam pun akan brpikir benda yg sama,,."xkan la ketua dewan ulama nk menipu,ulama tue"...

-zargus-

Anonymous said...

Pegi siasat kat perak, DAP dah bagi Nizar makan babi, tu sebab dia dah tak boleh berenggang dengan DAP. Kawan-kawan ADUN PAS pun dia buat tak peduli aje... Jom cari bomoh untuk ubat Nizar balik jadi orang Islam.

ADIKADARA said...

mangkuk ayun btol la hang ni ADUKATARUNA.suka suki hang jer kutuk dia.aku tengok hang ni kalau pasal ulama jer,mesti cacimaki punya.macam la hang kenal dia.

uma said...

wa riso kene kafarah,
AT x pe...haha

malas wa nak hentam
coz dia x pertahankan jawatan lg tu,

lelaki_ini said...

bro Uma, survival jamaah jauh lebih penting dr individu. Walau dia dah pencen, x b'makna tindakan dia x m'beri kesan pd PAS.

Kesannya kuat bro, ketara & b'panjangan kalo x ditangani dgn baik. Apa akan jadi pd peninggalan rakan pemimpin, ahli, kelab non-Muslim & penyokong?

Anonymous said...

aduka tu memang..kalau maki ulama memang makanan dialah..mak bapak dia xajar dia dulu2 kot cara nak hrmat orang tua.

jiwamelayu said...

cara bro AT mungkin kasaq la sket kot, mcm nak hina ulama
tapi wa paham orang jenis intelek macam bro AT ni.
orang yang sanjung intelek macam saifulislam, ustaz zaharuddin n dr MAZA

mau hujah dan bukti, baru boleh terima maa...

uma said...

alamak..bro.lelaki ni,
lu ni kasi bakar utk wa hentam je..haha

wa setuju dgn lu bro.

Xenan said...

hehe..camana la mat iraqi boleh kuar statement yg boleh di spin camnih.Kalau betula di spinkan.

Lagi satu wa nak tanya..betul ka dlm pemilihan PAS tak boleh kempen?

Teringin wa nak dengar jawapan ikhlas.Mungkin boleh apply masa pilihanraya nanti.tayah kempan.

hahahahaha

Hanz_Azdi said...

AT AT lu mmg terer bab tibai & mencibai pemimpin tahap ulamak ni...wa caya lu... cam jiwamelayu kata la ni bro AT mmg fesyen kasar sikit/ cam samseng saja ..tapi jiwa AT Allah saja tau..mungkin AT sgt sayangkan para pemimpin maka AT takmo ada lg kelemahan yang tak ditutup segera...AT mungkin lebih Melayu-Islam drp kita semua sini kot & mungkin gak jiwa AT dah 0 & keras cam batu...Allahuaklam!

Anonymous said...

hahahahahahaha

apasai, lu takut idola lu kena bongkar rahsia.

lu pun satu hal lah....perasan sendiri.

kalau lu taktau apa2, jgn kutuk orang tunggu la dulu.

org bukan mcm lu, main dedah aje, umpat sana sini. lu suka la makan bangkai orang.

dia tahu, tak semestinya satu dunia kena tahu.

ke lu takut god father lu terbongkar..

huhuhu lps ni tentu dia konar tajuk lain, tengok la

Xenan said...

Wa dah agak anon ni org yg sama.Kompom UMNO.

"Pegi siasat kat perak, DAP dah bagi Nizar makan babi, tu sebab dia dah tak boleh berenggang dengan DAP. Kawan-kawan ADUN PAS pun dia buat tak peduli aje... Jom cari bomoh untuk ubat Nizar balik jadi orang Islam."