Skip to main content

Anwar mahu Nizar Naib Presiden?

Oleh : AdukaTaruna

Wa cam biasa, rembat dari blog bro Bakaq. Seseorang memberitahu bro Bakaq. Keadaan asal seandainya benar maklumat itu telah bro Bakaq tulis.

1. Anwar hanya memberi pandangan sebagai kawan. Apa salahnya beri pandangan sebagai kawan. Rasanya tak salah. Siapa-siapa pun boleh beri pandangan.

2. Anwar memang suruh betul-betul Nizar bertanding. Dia nak sangat Nizar menjadi Naib Presiden.
Kalau benar, adakah ini satu taktikal untuk mengurangkan undi Nizar yang sememangnya calon peberet akar umbi ini? Sebab pada kepercayaan gua, 100% perwakilan PAS tidak suka PAS dikawal oleh orang luar (Anwar).

Kalau maklumat tu benar, sebagai Nizar yang berkepala otak Engineering, pastikan lu tidak dikawal oleh Anwar yang berkepala otak sastera tu. Hahaha. Patutla pandai belit dan berbunga2. Budak sastera beb. Wahahaha.

"Di bawah ombak menghempas badai di lautan, saya ada nomo... saya ada nomo... tunggu 16 Sept ni.. wa hantar Tian Chua dan Saifudin ke Taiwan."

Hahaha.

So, apa barang Nizar. Kalau nak bertanding Naib Presiden, bertanding atas diri lu sendiri. Bertanding atas kepentingan jemaah, bertanding atas kepentingan rakyat. Budak2 sastera ni tolak tepi. Wayang lebeyyy...

Comments

  1. bro.. lu memang mcm doremon la. ada mesin masa. byk tulisan lu tepat.

    lama dulu lu fight kepimpinan ulama. pada wa just istilah jer. tak payah besar2. tp skang? lu nampak dr dulu lagi rupanya.

    terbaru kes cubaan bunuh yb kurau. terus teringat hujah lu suruh boikot pkr.

    betulla bro. lu memang nampak la bro. wa pun seriau. cane la peralihan kuasa negara nanti. nauzubillah...

    ReplyDelete
  2. Masa...kan pokok tak bergoyang kalau ceta org politik.
    Antara yang boleh mengoyangkan pokok:-
    1. Angin
    2. Hujan Batu
    3. Binatang (monyet, kera, beruk, org utan & dll)
    4. Orang ( Media , blogger, & dll)
    5. Hantu pokok.
    Berkesan atau tidak tanya AT ?
    Tuhan tidak menzalim manusia sebab itu lah otak letaknya diatas bukan dikaki maka kita perlu mengubah diri dan pemimpin untuk memartabatkan islam.
    Anda fikir-fikirlah supaya kita tidak cepat nyanyuk.
    Nyanyuk adalah sejenis penyakit yang disebabkan manusia malas berfikir dan asyik membuta.
    Maaf bukan nak kata AT,dia nie bagus kasi kita semua berfikir.Cuma jgn kutuk lebih2 nanti cepat nyanyuk.

    ReplyDelete
  3. assuming everything is right..

    menarik pula bila anwar 'turun padang'. mungkin anwar beranggapan bahawa nizar boleh jadi 'tunggangan' dia kot..

    ataupun reverse psychology. sbb nama nizar naik berikutan krisis di perak tp populariti anwar menurun menyebabkan PKR terlihat sbg parti yg serupa UMNO. so anwar betting mungkin dgn cara dia jack up nizar akan menyebabkan nizar ditolak dlm pemilihan (sindrom allergik anwar dlm PAS).

    sbb ada org sebut nizar patut lead Pakatan Rakyat. kalu nizar naik jd leader pakatan rakyat, bye bye la anwar..

    nyle

    ReplyDelete
  4. lama wa nengok lu bro. byk x dah. lu sensorang jer lawan arus. kena maki kena kutuk.

    lastly, lu yg jadi arus. arus tu ikut lu. teruskan bro. tp jgn la ganas sgt.. huhu

    -orang kiri-

    ReplyDelete
  5. wakak..orang kiri pom2 girl?(guy?) AT.

    Wa rase ni la list nama pom2 girl AT.

    -orangjauh
    -orangdekat
    -orangkiri

    hahaha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.