Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 2, 2009

Anwar mahu Nizar Naib Presiden?

Oleh : AdukaTaruna

Wa cam biasa, rembat dari blog bro Bakaq. Seseorang memberitahu bro Bakaq. Keadaan asal seandainya benar maklumat itu telah bro Bakaq tulis.

1. Anwar hanya memberi pandangan sebagai kawan. Apa salahnya beri pandangan sebagai kawan. Rasanya tak salah. Siapa-siapa pun boleh beri pandangan.

2. Anwar memang suruh betul-betul Nizar bertanding. Dia nak sangat Nizar menjadi Naib Presiden.
Kalau benar, adakah ini satu taktikal untuk mengurangkan undi Nizar yang sememangnya calon peberet akar umbi ini? Sebab pada kepercayaan gua, 100% perwakilan PAS tidak suka PAS dikawal oleh orang luar (Anwar).

Kalau maklumat tu benar, sebagai Nizar yang berkepala otak Engineering, pastikan lu tidak dikawal oleh Anwar yang berkepala otak sastera tu. Hahaha. Patutla pandai belit dan berbunga2. Budak sastera beb. Wahahaha.

"Di bawah ombak menghempas badai di lautan, saya ada nomo... saya ada nomo... tunggu 16 Sept ni.. wa hantar Tian Chua dan Saifudin ke Taiwan."

Hahaha.

So, apa barang Nizar. Kalau nak bertanding Naib Presiden, bertanding atas diri lu sendiri. Bertanding atas kepentingan jemaah, bertanding atas kepentingan rakyat. Budak2 sastera ni tolak tepi. Wayang lebeyyy...

6 comments:

Anonymous said...

bro.. lu memang mcm doremon la. ada mesin masa. byk tulisan lu tepat.

lama dulu lu fight kepimpinan ulama. pada wa just istilah jer. tak payah besar2. tp skang? lu nampak dr dulu lagi rupanya.

terbaru kes cubaan bunuh yb kurau. terus teringat hujah lu suruh boikot pkr.

betulla bro. lu memang nampak la bro. wa pun seriau. cane la peralihan kuasa negara nanti. nauzubillah...

toytian said...

Masa...kan pokok tak bergoyang kalau ceta org politik.
Antara yang boleh mengoyangkan pokok:-
1. Angin
2. Hujan Batu
3. Binatang (monyet, kera, beruk, org utan & dll)
4. Orang ( Media , blogger, & dll)
5. Hantu pokok.
Berkesan atau tidak tanya AT ?
Tuhan tidak menzalim manusia sebab itu lah otak letaknya diatas bukan dikaki maka kita perlu mengubah diri dan pemimpin untuk memartabatkan islam.
Anda fikir-fikirlah supaya kita tidak cepat nyanyuk.
Nyanyuk adalah sejenis penyakit yang disebabkan manusia malas berfikir dan asyik membuta.
Maaf bukan nak kata AT,dia nie bagus kasi kita semua berfikir.Cuma jgn kutuk lebih2 nanti cepat nyanyuk.

Anonymous said...

assuming everything is right..

menarik pula bila anwar 'turun padang'. mungkin anwar beranggapan bahawa nizar boleh jadi 'tunggangan' dia kot..

ataupun reverse psychology. sbb nama nizar naik berikutan krisis di perak tp populariti anwar menurun menyebabkan PKR terlihat sbg parti yg serupa UMNO. so anwar betting mungkin dgn cara dia jack up nizar akan menyebabkan nizar ditolak dlm pemilihan (sindrom allergik anwar dlm PAS).

sbb ada org sebut nizar patut lead Pakatan Rakyat. kalu nizar naik jd leader pakatan rakyat, bye bye la anwar..

nyle

Anonymous said...

lama wa nengok lu bro. byk x dah. lu sensorang jer lawan arus. kena maki kena kutuk.

lastly, lu yg jadi arus. arus tu ikut lu. teruskan bro. tp jgn la ganas sgt.. huhu

-orang kiri-

Anonymous said...

fanboi kah kah kah

Xenan said...

wakak..orang kiri pom2 girl?(guy?) AT.

Wa rase ni la list nama pom2 girl AT.

-orangjauh
-orangdekat
-orangkiri

hahaha..