Skip to main content

2 kerusi dicaturkan.

ISA tu baru 1% dari segala perjuangan....sedangkan 99% lagi perjuangan masih berbaki...tak kan sebab 1% dah nak ugut letak jawatan?.....apakah mereka dilantik jadi ADUN dan MP semata-mata untuk ISA?....ini khianat kepada kepercayaan rakyat la cam nie...orang undi bukan sebab ISA ooiiii...sebab nak suruh bela rakyat...ISA tu baru 1% je dari segakla perjuangan membela nasib rakyat.....berpijak la di bumi nyata dan jangan buat keputusan mengecewakan rakyat oooiiii...

Memang benar ISA hanya 1% dari perjuangan. Tapi, ini teknik tawar-menawar. Dalam peperangan memerdekakan negara, perlu dapatkan persen demi persen. Ini seni peperangan. Kita lihat bagaimana bangsa cerdik berperang. Israel menakluk Palestine persen demi persen. British menakluk Tanah Melayu persen demi persen.

Tak pernah pulak bangsa cerdik Inggeris membantah penaklukan Melaka kerana Melaka hanyalah 1% daripada Tanah Melayu. Tidak pernah pula bangsa cerdik Belanda membantah penaklukan orang2 besar istana Melayu kerana itu hanyalah 1% dari motif penaklukan Melaka.

Bila kita dapat sekat ISA, bayangkan betapa besarnya laluan dan peluang kita untuk terus gandakan asakan. Seni peperangan tu rumit dan luas. Kita tidak meminta seluruh ADUN / AP meletak jawatan. Hanya 2 ditempat yang sesuai.

Semua ini teknik dan seni peperangan. Peluang sekarang terbuka dan terbukti oleh DAP.



Comments

  1. Me......layu.Kalau rasa bangun itu baik dari tidur maka bangunlah.
    Spesis yang susah nak bersatu kerana RASnya dan tak takut dgn TUHAN.
    Apakah spesis ini akan kekal nama sahaja.
    Tuhan tidak akan mengubah, kecuali spesis itu sendiri mengubahnya.

    ReplyDelete
  2. tawar menawar seni peperangan betul tu... ada lagi bro...
    tangkap menangkap oleh polis a.k.a anjing umno pula seni kekejaman
    seperti yg berlaku pada 7 mei dan sebelumnya di negeri perak Darul Polis.... Kalau tak kejam tak ganas bukan polis namanya....

    ReplyDelete
  3. Salam ziarah,,

    PAS atau PKR wajib korbankan 2 kerusi untuk bebaskan tahanan ISA!!

    ReplyDelete
  4. masalahnya masih ramai melayu yg sokong isa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.