Skip to main content

Teori Najib.

Oleh : AdukaTaruna

Wa ingat, lepas baik demam, wa nak tulis teori ni dalam bentuk serius sket. Tapi, ntah bila plak wa baik sepenuhnya, wa pun tak tau. So, wa taip jenis santai2 jer la. Siap sedia semua, Tok Bomoh nak menurun lagi nih. Hahaha.

Gua ingat la, ada satu komplot berniat dan sedang mencalarkan imej Najib. Atau kata lainnya, menimbulkan satu situasi panik jika Najib menjadi PM.

Atau, mahu memadamkan persepsi Paklah sebagai orang gagal dalam peralihan kuasa itu, dengan mencetuskan persepsi jahat kepada Najib.

1. Rampasan kuasa Perak, langgar perlembagaan, perguna istana. Mustahil Najib berani lakukan dalam meniti hari menjadi orang no 1. Sudah tentu ini pelan dari kem Paklah dan Najib diberi tugas.

2. Penggantungan Harakah dan Suara Keadilan. Najib belum pegang Perdana Menteri ma. KDN bawah JPM. Syed botak tu wa rasa berkomplot tu bagi mencetus situasi panik negara terhadap Najib.

3. Yang terbaru, KDN keluarkan arahan tidak boleh sentuh Altantuya. Ak alaa... ni dah nampak sangat dah ni. Macam tak kasi conteng dinding, tulis jangan conteng di sini. Nampak sangat KDN nak up kan isu Altantuya.

Apa motifnya? Mari la sama2 kita bertenung nasib. Hahaha. Adakah tujuannya mahu mengukuhkan desakan YDA menolak Najib?

Comments

  1. nie bukan teori.. nie ceduk ckp2 org.. dah heboh stu malaya cite bab nie... wakaka

    ReplyDelete
  2. ntah lu duka..hahaha
    xpe2, dia terlambat cket sbb demam..
    wa rasa lu kene menurun dua kali sehari lah, baru dapat up to date balik..haha

    orang jauh

    ReplyDelete
  3. bomoh bari sihat...
    cian diaaa....
    nak menurun pon
    x brapa leh lagi tu...hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n