Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 23, 2009

Tempurungnya gua selama ni..

Pemilihan calon-calon berkenaan dijalan secara undian angkat tangan oleh kira-kira 300 perwakilan yang hadir dalam mesyuarat agung kawasan tersebut.
Pergh... baru terbukak kepala otak gua beb. Haha. Selama ni gua duduk bawah tempurung rupanya.

Kat kampung gua, mesyuarat UMNO memang tahap sampah beb. Contoh Ketua Pemuda. Ada 2 calon. Satu kerja longkai. Ahli kumpulan kongsi gelap Cina. Satu lagi member gua. Sekolah sampai tingkatan 4. Siyes beb. Tak caya tanya ahmad_garang.

2 calon tadi akan cari dan kumpul nama2 dalam list pemuda. Then malam mesyuarat tu sebijik macam 2 kumpulan gangster nak bergaduh. Satu kat sebelah kiri, satu kat sebelah kanan. Time undi main angkat tangan beb. wakakaka. Sebijik macam piliharaya ketua kelas masa gua darjah satu.

Kan ke bagus kalau buat dalam bentuk kertas. Takda la berpuak macam tu. Tak bertamadun beb. Tapi, hari ni, siyes beb. Baru gua tahu PAS pun main angkat tangan gak. wakakaka. Gilo. MCA pun maju. Takan pemilihan peringkat cawangan pun takleh buat dengan kertas kot. Hahaha.

Cawangan kampung pendalaman Taliban, ahli 5-6 orang jer beb. Tapi boleh buat roket. Ini Melayu, undi kertas pun tak boleh buat ke? Gilo beb. Tahun 2009 ni ha..

"Ok. Sekarang kita pilih Presiden ye, presiden. Sila diam... Sila diam. Bagi laluan ana bercakap ni."

"Siapa pilih Hadi angkat tangan... siapa pilih Hadi angkat tangan... dengarlah cakap ana, siapa pilih Hadi angkat tangan.."

"Yang baju merah sana tu! Perhatian yang baju merah sana. Ya! Anta. Sila berdiri atas kerusi sekarang!"

"Cepat la pengerusi. Lenguh dah ketiak ana ni."

"Yer la, yerla. 300 perwakilan ni kejap la."

"Wahid, isnani, salasa, arba'ah, homsah, sittah....... ......"

Wakakakaka. Primitif!

6 comments:

Anonymous said...

tempurung kelapa ke tempurung kepala AT kui kui kui..

fanatik..

bukit teluk sera said...

kiraan angkat tangan, lebih telus. ia lahir dari hati orang yang tulus, tanpa takut untuk memilih siapa pun.

kiraan angkat tangan juga terus dapat jumlah undi. tidak perlu buat kiraan kertas undi pula selepas itu.

apa juga cara, selagi semua orang berpuas hati, tiada masalah. yang penting tiada rasuah.

wassalam

Anonymous said...

taun ni p la 1x muktamar..buat saksi di pdg mahsyar

Anonymous said...

takpa. wa tolong jwb utk at. at ni, jgn harap nak jawab komen tahap ni.

at tak maksudkan muktamar la, anon. at maksudkan, cawangan. dan kalau cawangan pun tak takleh buat, nape tak leh buat kat kawasan.

tul x at? wa pun takut nak letak nama ni. takut salah. wakakakaka

azwan said...

Kawasan mana yang primitif sangat tu. Buat undi angkat tangan? Kawasan bandar ke luar bandar?

maymot said...

hmmm...

ekau nak kena sekeh ko lekeh2 an org nih..??

cer gtau cawangan mana tu yg wat pesen angkat2 tangan tu..?

kalo caw kg nelayan ke...kg ulu banat belah cerok bemban baling sana..(oppss,marah laks org baling kang...),,

di maafkan la sebab takde puak2 pro yg nak tolong apgredkan sistem pemilihan diorang...

tempat2 ulu sana ngan jemaah yg kureng pendidikan lagi miskin tapi masih mahu berjuang demi islam tertegak...nak datang miting,nak pilih pemimpin...adalah berganda2 bagos dr yg pakai sistem canggih2 tapi bila taim miting..cipot jek yg datang demi jaga 'periok nasi"..

realiti--> kawasan elit lbh susah nak kutip dana wat markas dari kawasan2 kampung..meaning komitmen org2 kampung dun play2 aarr..
Aikk cam kuar topik laks,huhu


Jadi..nak ngumpat kalu dak duka,,,plis tengok situasi,,k..


Kalau cawangan elit cam tompek berg ko,,,disman ko wat pesen angkat2 tangan...eloklah disekeh2 berg ngan disman dan sewaktu dgn nya sebab mmbiarkan cawangan mereka di tempurungkan oleh adukataruna...muahaha