Skip to main content

Shafie yakin UMNO tawan Kedah

KUALA LUMPUR 26 April - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal (gambar) akan menggunakan pengalamannya ketika menjadi pembangkang di Sabah bagi merampas kembali Kedah yang kini dikuasai Pas.

Beliau yang baru dilantik sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah yakin dengan pengalaman berharga itu, rakyat Kedah akan kembali memberi kepercayaan kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Pergh.. ini sudah up bakul beb. Sebelum ni Noh Omar selamba tunjuk bodoh. Najib jadi PJ Selangor adalah petanda BN rampas.

Kali ni Shafie pulak. Dia jadi PJ Kedah petanda BN rampas. Kali kedua dia tunjuk bahlol. Masa Batang Ai, dia cakap BN menang petanda BN relevan, rakyat terima Najib. Hahaha.

Bagaimanapun, dakwaan Shafie bodoh masih teori. Tiada artikel oleh saintis2. Wakakaka. Tanpa artikel saintis2, hujah2 akan tergantung secara syok sendiri.

So, kita akan meletak dakwaan Shafir bodoh sebagai Shafie cerdik dahulu, sehingga kajian dibuat dan dikeluarkan oleh saintis2. Haha...


Comments

  1. nak gune pe sbg pemalar?saiz otak?hahaha...kene suh saintis UK Melayu wat kajian ni..2,3 ari lg PJ negeri lain lak bersuare..masing2 nk tnjuk prihatin pd negeri d bwh jagaan masing2..wa arap Shafie gentleman la..tnggu PRU 13 sbg output...jgn wat cm kt Perak lg...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. bro AT ni pemilihan utk masuk raja lawak ka..... jadi nama2 yg baru di umumkan tu bakal jadi peserta raja lawak lah yer

    ReplyDelete
  4. kepala hotak dia la shafie..

    dari sabah mai kedah..nak amek kedah plak.."kepala hotak lu shafie!", kata wa kepada beliau..

    wakakaka!!!

    -bukancalon-

    ReplyDelete
  5. hehe,
    Bro..gelak2 gak.Jgn lupa diorg dah proven.Najib jd PJ perak,selamber perak di rampas.Belah PR tade proven berjaya merampas paper lg.Harap pilihanraya jek la.

    Haram halal tayah cerita la.Tak terpakai kat BN.Kat PAS jek mungkin terpakai.ekeke

    Beware la.

    ReplyDelete
  6. Nak rampas bagus la, tapi MB kedah semasa p'raya bukit selambau telah mengarahkan MB & EXCO supaya tidak menggunakan jentera kerajaan negeri semasa tempoh berkempen, termasuk program jabatan jabatan kerajaan negeri tidak dibenarkan dibuat dalam tempoh kempen p'raya bukit selambau.MB & EXCO juga diarahkan supaya tidak menggunakan kenderaaan rasmi kerajaan negeri. Alhamdulillah arahan ini di ikuti oleh semua EXCO termasuk MB. Persoalannya adakah Shafie AFdhol ini boleh membuat policy yang sama dan dipraktikan.MB Kedah turun ke Bukit Selambau dalam tempoh berkempen dengan VOLVO buruk beliau.MB Kedah juga membuat arahan kepada pemimpin Pakatan Rakyat Kedah supaya tidak menggunakan Dewan orang ramai yang dibawah kerajaan negeri digunakan dalam tempoh berkempen. Biarlah Parti lawan Parti.Alhamdulillah PR mengikut arahan tidak menggunakan walaupun terpaksa menyewa.Ini lah konsep demokrasi yang cuba diterapkan dalam negara kita. Adakah Shafie Afdhol dapat perkara sebegini yang dikira amat mudah dan kechil

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.