Skip to main content

Serupa UMNO : Makin tak sedar diri PKR nampaknya.

Zahrain bidas Lim guna media berhubung isu Mohammad Fairus


PULAU PINANG 20 April — Pengerusi Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Datuk Zahrain Mohamed Hashim hari ini membidas tindakan Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang menggunakan media sebagai perantaraan untuk menyatakan perasaan tidak puas hatinya terhadap parti itu serta penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Memula sumber Malaysiakini. Dari Syed Sosialis. Kali ni melatah la plak sekor lagi PKR. Pantang kepala buat, dia pun nak enterprem gak. Dia tahu ke tak tahu ketetapan falsafah dalam kes ni? Atau suara Anwar melalui mangkuk 2 ekor ni?

1. Menang free kerusi Azalina. Enggan mohon maaf.

2. Calon PKR kerusi Rahman Palil boleh g Port Disckson time penamaan calon. Tak terfikir nak mohon maaf. Rakyat jadi lembu sokong.

3. MP PKR Kapar main ugut2 letak jawatan. Tak puas hati pasal apa ntah.

4. ADUN PKR Perak ugut tarik diri permulaan BR Perak. Tak puas hati hal exco.

5. Makin besar kepala. PKR enggan patuhi mesyuarat exco Perak. Buat lantikan Ketua Kampung. Bangsat Anwar selamba babun jer tak mohon maaf. Lim Guan Eng minta Anwar displinkan PKR.

6. Kemuncak kebabunan PKR. 2 ekor babun PKR menjahanamkan harapan dan sebuah kerajaan rakyat. Anwar dan elite PKR buat macam tak tau jer beb. Ceramah sini sana, sekelumit perasaan bersalah pun tak wujud.

7. Ahli PKR ambil gambar Eli tido dengan gaya gaban la plak. Ghaib ntah mana budak PKR tu.

8. Eh.. panas hati kes perak belum reda, skandal DUN Selambau la plak. Sohai punya parti. Letak jawatan. Kerkocak kejap Kedah yang tenang.

9. Eh... belum habis berbulu, Fairuz la plak. Main wayang lagi PKR ni beb. Ajaibnya semua ni dilakukan Anwar tanpa sebarang rasa tanggungjawab satu2 amanah, berperasaan bersalah. Ahli2 PKR pon bodoh macam lembu sorak. Yang kita dah berbulu nih.

"Kita akan letak calon cukup kanan!!" (calon Fairuz yang diberi TKM1 sebelum ni tiba2 plak tak cukup kanan)

"Wooooo.... " Penyokong2 Anwar bersorak. Level bawahan. Tak sedar ke dia jadi lembu secara live?

"Takbir!" Eh eh... si Berg n Shannaro pun ada gak malam tu. Haha. Enterframe lebih la dak USM ni.

"Lim Guan Eng diingatkan supaya tidak komen hal Fairuz dimedia." Ewah2... banyak lemak nampak. Dia bikin taik, dia marah orang yang persoalkan taik tu. Tetiba pulak jadi UMNO beb. Media tak boleh siar.

"Lim Guan Eng dibidas guna media." Eh... menyampuk la plak sekor lagi PKR. Nak enterprem macam dak USM jugak beb...

Eeeee... kecik jer gua tgk puak2 PKR ni.....

Comments

  1. HaHaHa...
    selagi ada pkr, bulu2 lu akan btambah lebat...wakakaka

    ReplyDelete
  2. Selagi pas dlm pr selagi tu semua penyokong pas akan kena taik pkr.. Jadi lone ranger sudahhh..

    -orang kecil

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste