Skip to main content

Seruan masuk UMNO, satu dah kantoi.

Xenan said...

wa sokong idea,

tapi wa mmg dah ahli kot..isi borang masa program belia.Ader pulak tukang bayar tetiap tahun.Kawan pon lagi ramai geng UMNO.

Umno kah gua?eheheh

Sekor ahli UMNO kita dah dapat tangkap. wakakakaka.

Takder la.. memain jer. Siyes beb cadangan gua tu. Eh seruan gua tuh. Detail nanti gua tulis. Gua tgh sibuk sms uma ni. tapi tu la uma ni, awek2 jer dia layan. sms gua dia wat tak reti jer. hahaha. hampeh mcm Berg.



Comments

  1. ces dah lu msg time wa dalam dewan peksa.. gile nak suh wa balas... wakaka.. wei bukak la lu punya ym...

    ReplyDelete
  2. wakakaka..

    Wa meniaga bro...kne paksa.hehehehe

    ReplyDelete
  3. Lu tak kering macam wak albanjari la xenan.

    wak tu memang kering beb. mandi pun tak basah punya. wakakaka

    AdukaTaruna

    ReplyDelete
  4. hahaha,

    Wa lagi suka basah2.Ape barang kering2.hehehe

    ReplyDelete
  5. lu dah daftar ke AT?

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  6. haha,
    jgn kambeng itam kan wa bro.
    nanti wa & berg
    dedahkan rahsia lu...haha

    ReplyDelete
  7. jangan bro uma.. selagi kita mampu bersabar, kita bersabar.. jangan tergesa2, banyak masa lagi nak dedahkan segala rahsia si AT nie...

    wakaka

    ReplyDelete
  8. rahsia terbeso dia
    dlm tgn wa je...haha

    so cukup bulan dlm lupooo
    masuk dlm akaun wa yeaa...haha

    berg,
    nanti kita share sama2...hehe

    ReplyDelete
  9. rahsia pada lu ngan rahsia pada wa manalagi besar bro??...

    haha... ok2 kita share2.. wa no hal... nak magrib dulu.. hha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste