Skip to main content

Senjata UMNO : Bahana bodohnya genetik Hadi.

uma said...

lu jgn kambeng itam kan hadi
dlm issue ni, x relevan...haha

Mesti ada sebab punya bro.. ni yg ciite nih. Haha.

Bahana-bahana melantik panglima bebal dalam peperangan.

Setelah gagalnya Hadi menyediakan plan, homework terhadap cadangan Unity Gov (UG), maka ianya seumpama panglima perang yang melakukan satu lagi tindakan bodoh dalam peperangan. Hadi melakukan tindakan bodoh secara bersiri sejak mula dilantik dan dikekalkan sebagai panglima.

1.

Cadangan Hadi yang tidak disertai penjelasan, artikel, cadangan buku, blue print, telah membuka kekeliruan semua level pengundi, dimana pengundi2 itu diperlukan PAS.

a. Level penyokong PAS sendiri.

b. Level atas pagar.

c. Level BN.


2.

Kemudiannya, semua kepimpinan PAS seakan telah memberikan peluang kepada Hadi untuk menjelaskan idea tersebut. Malangnya Hadi ghaib dan menikus.

a. Berlakulah penjelesan orang2 Hadi yang lebih mengelirukan.

b. Ada yang menyamakan tindakan Hadi seperti pensyarah yang beri homework, dan pelbagai alasan yang semakin menjengkelkan. Pembolehubahnya ialah pengundi keliru. Pensyarah atau tukang kebun tidak memerlukan pengundi. Keadaan semakin kalut.

c. Kemuncaknya, kebebalan genetik Melayu ini, dimanfaatkan UMNO untuk ke seribu kali. Jika ular yang mematuk, ular itu pun sudah muak dan loya.


3.

Seminggu lebih berlalu, keadaan semakin kacau, TGNA terpaksa muncul dalam satu kenyataan keputusan muktamar. Damage Control.

a. Pengundi BR lega. Kesan sampingan ialah peluang UMNO memanipulasikan keadaan. Bahana melantik panglima dari genetik yang bangang.

b. Kesan sampingan pertembungan TGNA dan TGHA mula diapikan musuh.


4.

Apabila rakyat mahu penjelasan UG, Ulama Melayu bodoh ini menikus. Namun, apabila kedudukan politiknya goyah, dengan tersungkurnya orang2nya, Hadi muncul dalam penjelasan pendek tentang UG.

Dan menuduh ahli PAS pemalas membaca dan jahil. Anda boleh melakukan ini jika anda seorang blogger, tetapi jika anda seorang pemimpin politik, tanpa perlu bantuan fakta saintis, anda adalah seorang yang terlalu bebal.


5.

Demi individu bodoh bernama Hadi, jemaah terpaksa diletak ketepi. Demi perasaan Hadi, dan takut untuk mengatakan salah kepada yang salah, anak kepada TGNA melakukan satu cumaan Damage Control.

Malangnya, oleh karana falsafah yang salah, dia tersalah perhitungan. Demi menyelamatkan individu salah Hadi, Nik Abduh menyalahkan orang2 disekeliling TGNA.

a. TGNA menjawab dengan bahasa level penolakan Puteri Gunung Ledang. (rujuk Penarik Beca)

b. Damage Control yang dilakukan atas falsafah yang salah tadi mengundang padah apabila dimanipulasi Berita Harian. Sepatutnya yang salah tetap salah. Individu tidak boleh melebihi kepentingan parti.

Namun, apa sahaja, walau ulama, genetik Melayu tetap bodoh. Dan kali ini Nik Abduh terperangkap dalam daya fikir terbatas otak Melayu. Menyelamatkan individu dengan membakar jemaah.


6.

Apa lagi kerosakan dan kemusnahan PAS yang disebabkan individu bodoh ini? kita nantikan seterusnya. Tidak kira siapa anda, ulama atau saintis, anda terhad kepada pembolehubah genetik Melayu.

Bebal dan sempit.



Comments

  1. Assalamualaikum

    Jangan ringan sangat mengata orang lain bodoh. Beliau ada pandangan sendiri yang tak semesti sama dengan kita. Kalau kita tak setuju, hujahkan sajalah. Jangan kata beliau bodoh.

    Kalau Allah balas anak2 saudara yang akan dapat gen bodoh..saudara mahu ke??

    ReplyDelete
  2. mesti anaknya gen bodoh pasl bapaknya pun bodoh

    ReplyDelete
  3. Tula ringan je mulut cakap orang bodoh.sejak 2menjak ni aku rasa gatal je tangan bilalah masa nak jmpa Aduka Teruna anak haram ni..
    nak kenal muka sikit.

    ReplyDelete
  4. Eleh perasan,duk rasa dia cerdik sangat.pirrah mabokk.setakat sembang pasal otak, ingat otak ko cerdik sangat ker hah.tulisan merapu nak tunjuk pandai.weh kalo berani tunjuk mukala weh.

    -duan-

    ReplyDelete
  5. Aku pun dah mula bosan baca blog yg asyik membodoh dan membangsatkan org je ni..
    Nasihat aku yg xbrp pandai ni... Manusia masuk neraka disebabkan 2 lubang.. 1 lubang kemaluan , 1 lg lubang mulut... Lu fikirla sendiri!

    -orang kecil

    ReplyDelete
  6. bro AT,

    Dah terlebih suda kot.Lu buang jer la word bodoh tu.Lu pulak yg jd fokus neh.Udah2 la lahanat jebat lu tu.

    ReplyDelete
  7. "Yer tak yer gak eh. Tapi, sebagai pejuang nasionalis Melayu terhebat, gua tetap akan fight. Wakaka."
    ITU UCAPAN LU SENDIRI BRO, PATUT LA LU BANTAI HADI SAKAN2 DEMI SEMANGAT KEBANGSAAN RUPANYA....

    SEMUA ORG BODOH PADA LU, PIKIR2 BALIK LU SENDIRI BODOH GAK. MANA ADA ORG BODOH KATA ORG LAIN BODOH KECUALI DIA RASA DIA PALING PANDAI DALAM GROUP TONGONG.
    SEBELUM ULAS APA2 TEPUK DADA TANYA IMAN BRO....INGAT IMAN...

    ReplyDelete
  8. hihi..
    artikel 'bodoh' tu bleh di interpretasi dr sudut ahli sahaja atau dr sudut pimpinan..

    kalu ahli ja, musti dia marah sbb dia rasa tok guru dia kena maki kaw2..mcm yg sedang berlaku ni lah. ahaks..

    tp kalu level pimpinan, persepsi dia sedikit lain lah kot.. tak bnyk, sikit pun mesti terasa jugok.. bkn terasa spt yg ahli2 PAS rasakan, tp 'electrify' yg mcm pak bakaq kata tu la.. supaya pimpinan nih sedar sikit..

    tp bro, kdg2 lu ni ha.. bukan takat 'electrify' tp lu dah 'electrocuted' diri lu sendiri.. hihi

    cuma.. aiseh.. bro AT, lu nih kdg2 melampau sgt lah. letak sebagai title je 'bodoh' tu dah la. jgn la ulang2 bnyk kali. kena DDOS 800Mbps baru tau!

    mesej u dah sampai la tu.. haa.. kalu terbaca nih, jgn lupa balas teori den secara ilmiah. jgn putar alam.. kui3.. hal otak tu dah takde kene mengena pasai taktikal lu. jgn men taktik lg. hahaha..

    nyle

    ReplyDelete
  9. mudahan-mudahan ko tu (aduka) akan tetap bodoh selamanya.

    ReplyDelete
  10. kadang2 rasa bangsat plak bla baca blog ni.p kalau tidak kerana kebangsatan ni,aku tak sedar diri aku melayu,agamaku Islam.melayu skrang melayu blog,jerit kuat2 p dalam blog,cakap putar2 nak beritahu perkataan bodoh ja,hujah tinggi2 nak gtau otak dia lg besar.silat buah sana sini p dalam blog.tambah tolak campur bahagi samadengan yang menulis,membaca dan mengomen adalah bodoh campur marah tolak iman bahagi masa sama dengan dosa.

    ReplyDelete
  11. xhabis2 belasah orang dengan perkataan bodoh.biasanya bila dah terlebih sangat kata kat orang bodoh akan berbalik kat diri sendiri.ko ni xde akhlaklah aduka.ko ni dah confirm ke yang mak ayah ko sekarang ni,mmg ibu dan bapa ko?aku takut ko ni anak haram yang dah x makan nasihat orang.aku takut perbuatan baik ko selama ni sia2 je.cuba ko check balik genetik ko dengan buat proses DNA.sama tak ngan DNA mak ko.kalau x sama,mmg ko anak haramlah.aku rasa ada something wrong dengan genetik ko ni sebab cara cakap dan gaya penulisan sama ngan yahudi je.yahudi melayu.

    ReplyDelete
  12. bro,

    lu nie kadang2 over react lah...

    apa2pun, lu punya tenangan salah, keputusan 0-0. jauh lari daripada 4/6-0.

    ReplyDelete
  13. jangan dilayan blog mangkuk ni brother..lagi ko layan lagi kembang lubang taik dia..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.