Skip to main content

Puak abanghensem belasah kampung den.

Oleh : AdukaTaruna

Hahaha. Ni khabaran dari adik gua. Gua tak tgk beb. Wa dengar jer abanghensem tak bawak kete dia, wa terus tak datang. Haw3.

Negeri Budu menang 2-1 ke atas Negeri Masak Lomak. Tahniah la. Sape score, den tak tau. Kot ada yang kena debik pun gua tak tahu. Skang ni wa tgh tgk Chelsea vs Arsenal beb.

Gua dah cakap Chelsea tengah kuat nak mampos. Arsenal rasa bola sikit jer. Walau Arsenal leading tadi sebelum seri 1-1.

Kalau Chelsea main camni lawan Barca, gua sebagai Tok Bomoh yang byk kali gak nipu lu orang, dengan kompiden-difen nya meramalkan Chelsea kena belasah 6-0. Kah kah kah. (gelak2 kutuk dulu beb. Kalau salah pepandai la gua private kan blog gua.)

Gua ingat nak belajar santau la. Cam tak lengkap plak jadi Tok Bomoh tapi tak pandai santau. Gua nak santau Anwar. Asal dia menipu jer, gua santau kasi cirit-birit. Haha. Kat mana gua boleh belajar ah?

Sementara tunggu 2nd half, gua cam biasa nak buli kucing kecik gua. Tadi gua dah letak dia atas almari. Suruh dia cari kaedah nak turun sendiri. Kali ni gua nak ikat tali kat kaki dia. Tgk dia pandai bukak tak. Hahaha.

Comments

  1. dalam perjalan balik dari kampus semalam.. wa nampak 2 ekor neko mati tengah jalan.. sadis beb!!...

    wakaka... sapa memang wei?

    ReplyDelete
  2. sapa lagi menang.... negeri paling ganas di Malaysia la.....2-1 wahahahaha..... nasib baik la... kalau tak huru hara satu N9.... aduka.... tajuk lu pasal bola malaysia.... tapi lu ulas pasal EPL lak..... dah la tak sokong kete proton.... piala malaysia pun lu alas ulas..... tak patriotik la lu.... tengok wa... walaupun wa dah kondem proton (hehehe)..... wa masih sayang bola sepak malaysia.... MALAYSIA BOLEH.... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste