Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 16, 2009

PRK Penanti : Rakyat perlu didik PKR sebelum serahkan negara!



Oleh :
AdukaTaruna

Pendahuluan.

Politik untuk rakyat beb. Ekonomi untuk rakyat beb. Untuk kesejahteraan manusia. Islam itu untuk kesejahteraan manusia la. Politik bukan untuk orang politik. Itu namanya bangsat, lu tahu tak.

Sekarang ni kita, rakyat. Diorang tu, kita yang bayar gaji. Bermakna kita sepatutnya adalah bos, adalah mahkamah diorang. Amanah itu yang kita pilih untuk diserah kepada siapa. Jangan jadi bodoh macam Melayu. Taksub kepada pemimpin. Sepatutnya pemimpin yang perlu takut kepada kita. Guna kuasa kita ni.

Keadaan semasa.

Sekarang ni, lu tengok beb. Malaysia. Beratus ribu saudara-mara, rakan2 kita yang dibuang kerja, ibu2 tunggal yang tak terbela, yang terbaru sampai sanggup merompak, kelam-kabut institusi dan agensi kerajaan. Letih beb. Sensara.

Kemudian, setiap kali PM baru, semua rombak. Yang tengah mohon, yang tengah diproses dibekukan sementara, borang bertukar format, kementerian itu berpindah pejabat, kementerian di sana tolak permohonan. Semua ini menyusahkan rakyat!

Sedangkan, lu orang sebagai rakyat mempunyai power dalam menentukan situasi politik negara. Jangan jadi bodoh macam Melayu.

PKR membangsatkan keadaan.

PKR adalah parti, di mana Melayu yang duduk di dalam itu, adalah serupa UMNO. Kita yang perlu didik dia. Pasal kita bos. Kalau ikut Melayu yang bodoh, kita jadi macam lembu yang dicucuk hidung. Apa yang Anwar buat, apa yang PKR buat, apa yang parti politik buat, kita semua angguk. Bodoh dan diperbodohkan.

Lu tengok. Bagaimana bangsat2 PKR buat onar di Perak. Jatuh satu kerajaan. Kelam-kabut. Siapa MB dia? Agensi2 kerajaan, bantuan negeri nak patuh kepada arahan siapa? Ibu2 miskin, anak2 bangsa kita nak mengadu masalah kepada siapa?

Lu tgk bahana bangsat PKR ni. Tak payah bukak tajuk UMNO lagi bangsat, atau UMNO lagi teruk. Kita sekarang bercakap soal mendidik dan memberi pengajaran kepada PKR. Jangan jadi bodoh macam Boloq forumer UO tu.

Imbas kembali.

Cuba lu imbas kembali. PRU12 dulu. Kerusi Rahman Pahlil kat Selangor. Menang free. Siapa? PKR bangsat yang buat hal. Kerusi Azalina, menang free. Tak payah tanya siapa. PKR jugak beb. Itu satu bab.

Lagi satu bab, sehingga hari ni genetik Melayu bernama Anwar, yang besar kepala ni, tak pernah mohon maaf kepada rakyat. Kalau gen Jepun, ketua kalau tak letak jawatan, dia akan mohon maaf.

Ada Anwar mohon maaf pasal demokrasi yang dilacurkan di kerusi Azalina dan Rahman tu? Ada PKR mohon maaf secara terbuka kepada kita, rakyat Malaysia umumnya, rakyat Perak khasnya, pasal robohnya kerajaan BR di Perak.

Manusia jenis bangsat ni, hanya disokong jenis manusia yang IQ nya jauh lebih rendah dari Anwar sendiri. Deyy.. kamon man. Jangan jadi bodoh macam Melayu dan India la.

PRK Penanti.

Jadi, gua cadang, dan gua harap, kita sebagai rakyat sedar akan hal ini. Politik untuk rakyat. Ekonomi untuk rakyat. Kesejahteraan, keadilan untuk rakyat. Bukan untuk ahli politik. Itu namanya bangsat2 politik. Dan kita jangan jadi bodoh macam Melayu dan India.

PRK Penanti, rakyat perlu didik PKR. Kasi kecilkan sedikit kepala si Anwar. Situasi sulit negara, keadaan caca-marba rakyat, kesensaraan golongan bawah perlu diutamakan, perlu dibantu. Bukan berpolitik ala bangsat seperti Anwar, PKR dan UMNO ini 24 jam sehari, 7 hari seminggu 365 hari setahun.

Mana kerja2 untuk rakyat? Mana dia janji2 semua? Nampak tak?

So, PRK Penanti, gua seru, kepada sesiapa setuju, untuk undi protes PKR. Inilah masanya kita didik bangsat2 politik sebelum kita amanahkan negara kita ini kepada mereka.

Jangan undi BN, tetapi undi protes. Kita mahu tingkatkan statistik undi protes itu bagi memberi isyarat didikan kepada bangsat2 politik PKR.

1. Undi rosak.
2. Tidak hadir mengundi.

Tapi, jangan sesekali undi BN. Dan PRU13, kita akan nilai mereka, sama ada PKR, PAS atau DAP. BN tak perlu pandang. Mereka kumpulan yang terlalu rosak untuk dipulihkan atau dididik.

Sekali lagi, berikan undi amaran kita sebagai rakyat, kepada bangsat2 politik seperti Anwar.

p/s : Sori la beb. Ada bunyi anak kucing la plak. Haha. Spoil betul la.

18 comments:

Anonymous said...

MANA BOLEH BRO,,,
ANTARA BN NGAN ANWAR ,,, BN LAGI BUSUK BEB...

SOKONG PAKATAN MAA

Anonymous said...

ini ceramah BTN atau Kemas? bn kena kerja kuat ma kalau mahu menang! trend menunujuk kemenangan pr. insyallah.

yobstim.

Anonymous said...

suara lu skema je lah bro, lu kena belajar naik turun suara tu heheh

marauhirang said...

BRO AT.....

wa tau apasal lu cakap nie...

Kerusi Ahlil Nujum Negara yang di Khas dah ade yang nak ambik ke....

heheheheheheheheheheeeeee

Anonymous said...

mcm ketua pelajar yang berucap kat perhimpunan pelajar membantah kenaikan harga yuran sekolah.. ahakzz

Anonymous said...

anwar bukan lemah pemikiran
anwar kurang sahsiah
dpt sahsiah ust hadi kat dia baru gempak

adrenalin

Anonymous said...

Ahli Nujum Negara dah kena belasah kek fan Arsenal ka bro Marauhirang.

Hahahaha.

AT

ikanbilis said...

AT...
..

Bukan sekarang untuk Undi protes ..maa yg x sesuai..apa2 keputusan negatif bg pehak PR akan effect kpd PRu Negeri Srwk dan PRU13..

skrg PR diserang Kiri dan kanan..sentimen Melayu dah kembali menyokong AMNO contohnya( walau pon kita tau ianya tak tepat)

Wa mohon semnbah derhaka..kalo nak protes..protes dlm blog nyamuk (macam slalu ko tulis)..

Ni bukan Psl Anwar, PRK beb..nie pasal PR..PR kena menang utk kekalkan momentum menhadapi PRU13.

Anonymous said...

despite sore lu yg skema habes tuh, wa setuju la dengan point2 yg lu bagi..cumanya lu bayang kalau undi protes dr pihak pr, confirm ah bn menang..

xkan lu nak biar org2 dun penanti duk bwh wakil rakyat bn??mcm lu cakap leceh bertukar2 ni..ntah2 kat dun penanti tu ada ramai ibu tunggal ke..at least kalau parti sama dah ada benda yg akan diteruskan..kesian ibu2 tunggal tu nak kena buat appointment balik ngan org bn..silap2 abes kena sapu semua jadi bini..kah3

wa bagi cadangan cara memprotes:

1.xperlu dtg ceramah2 esp dari anwar..biar dia bercakap sorg2..

2.xperlu beri bantuan tenaga kerja..biar pemimpin tu sendiri berkempen..biar pemimpin tu sendiri gantung bendera..

3.hari mengundi xyah duk kat hotspot..pergi ngundi je pastuh terus balik..buat mcm xde pape pon arituh..

tapi wa harap org still pangkah pr ah..sebab momentum tu kena teruskan..cumanya kita tunjuk protes kat pkr...amacam?? pandai gak wa ni kan..haha

p/s:anak kucing lu mengiau time lu cakap melayu n india bodoh..wa rasa mak dia lu bela, so ada genetik melayu..bapak dia plak jiran india lu bela..tu yg dia mengamuk lu kutuk tuh..wakaka

-orang jauh-

petunjuk bijaksana said...

pandangan aku, bg je kerusi penanti ni kat pas, kalu pkr gentleman la...

tp agk susah bg pkr nk serah kerusi ni kat pas sbb pkr nk wakil mereka sbgai tkm 1 penang nanti.

kalo pas amik alih plk mgkn krajaan penang terpaksa consider pas dlm government dorg plk nanti.

still, pkr has a lot of credibility problems now.

tp kalo nk ltk sgt calon nanti pn ltk la yg muda, tiada mentaliti umno & berkarisma.

Anonymous said...

kalian tak bosan ke asyik pilihanraya ja? macam kena main tau. rakyat bosan tau tak? ini boleh mendatangkan marah! kalau macam ni terus2an tak taula nasib pr pru nanti. sendiri mau ingatla.

Anonymous said...

org melayu tak suka mcm ni. umno pun tak buat mcm ni wpun dia teruk. aku dah pedap dah. kalau keadaan semakin teruk aku nak jadi golongan yg mengasingkan diri. korang berantamlah puas2.

Anonymous said...

wa ni jenis gen bangang gak wa rasa tapi serius benda ni rahsia, lu jgn bgtau org lain bro..wakakaka

macam mana kalu semua pakat protes pkr??bn bleh menang beb..

puak bn dapat undi..puak pkr dapat undi protes..

sapa menang beb?? gila argh.. wa pikiag macam2 ni bro..huhu

-bukancalon-

Anonymous said...

satu g bro..

suara gen melayu lu serius pelik beb...

huduh dan takdak style langsung.. tapi masih bagus kerana membuktikan pendirian lu ttg gen melayu memang TEPAT!!!

wakakaka..

-bukancalon-

Anonymous said...

waa dah bosan ni bile ada pilihanraya lagi.bila ada pilihanraya maknanya petugas, ahli politik akan bertumpu sana, dan tugas di parlimen Dun ditinggalkan sementara, bila masa nak buat kerja nie? waa sokong sepatutnya ahli politik takut kat rakyat...

kena pikir cara nak ajar pkr nie...


fanatik...

Cherry said...

saya percaya
pasti ada calon bebas
macam mana kalau
undi calon bebas
tanda protes?

Anonymous said...

assalammualaikum...me bukanlah pengikut politik atau taksub kepada politik...tapi jauh nya pemikiran aduka..sampai tak tercapai akal me..tapi nampaknya...aduka semakin lantang...semakin dewasa...
tahniah..sebab dah ada ebook..sendiri...doa dari kejauhan jer semoga kalu apa yg dia buat ni ada faedahnya kepada manusia sejagat...moga dipermudahkan..amin..

SinaRRasuL said...

ini apa punyer seruan nie???...

aku stuju seruan untuk kita ajar PKR....ajar cara camana???...takkan undi protes ngan tak hadir ngundi..atau undi rosak??...

kita ajar PKR...dgn PR meletakkan calon PAS...kerana calon atau ahli PAS sudah terbukti kewibawaan dan berintegriti dan ketahanan...

PR khusus DAP dan PKR terutamanya perlu belajar membuat tapisan meletakkan individu seperti PAS buat...

ok!!!..seruan nie...amat dangkal kebijakannya!!!