Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 25, 2009

Presiden PAS tidak semestinya calon PM.

Oleh : AdukaTaruna

Memang kita sedia maklum. Dan rujukan sedia ada pun wujud. PJ Perak lain, tapi MB lain. Namun, janganlah kita fikir seluruh rakyat Malaysia ini ahli PAS. PM Malaysia bukan untuk ahli PAS semata. Produk PAS harus menguasai keseluruhan budaya dan etnik.

So, Melayu2 bodoh di kampung, bukan2 Melayu yang masih takut, adakah mereka tahu bahawasanya Presiden PAS tidak semestinya PM oleh PAS? Tidak bukan. Jadi, kembali kepada pembolehubah, PAS berjuang melalui apa? Demokrasi bukan. Jadi, adakah PAS memerlukan undi mereka? Ya, bukan. So? .....

Macam ayam dengan telur ma. Pusing2. Adalah lebih baik PAS mengemukakan satu Presiden yang menonjol kepada semua etnik dan budaya. Yang dilihat liberal. Dilihat, yakni persepsi. Lepas PAS dapat tawan media sok, semua dah kenal yang dituduh extreme, bla bla bla, lantak lu la nak letak ulama balik ke apa.

Ni dalam proses buka pintu, kenalah guna kunci yang sesuai dulu. Dah masuk rumah pepandaila tukar sistem kunci tu ke, apa ke. Apa la susah sgt ahli PAS ni. Pemuda sepatutnya jadi kumpulan pendesak yang digeruni. Tapi?..

Cuba lu dapatkan khidmat Merdeka Centre ke, badan bebas lain ke, buat pungutan suara kepada orang awam :

1. Jika PAS dikehendaki meletakkan calon sebagai PM, siapakah calon yang anda fikir?

____________________. (Kompom jawab Hadi punya.)


2. Jika jawapan anda tadi seorang PM, adakah anda berasakan dia mampu memperbaiki ekonomi negara?

____________________.


3. Jika jawapan anda tadi seorang PM, adakah anda berasakan dia mampu meredakan bantahan sesama gabungan?
____________________.


Dey... ahli PAS, pemimpin PAS, tidak boleh berfikir cara ahli PAS. Cara pemimpin PAS. Lu semua nak perintah negara, lu kena fikir cara rakyat Malaysia. Apa kehendak, apa pembolehubah mereka.

Ulama2 ni, mana tahu berfikir macam ni. Hafal terer la beb. Benda yang dah ada kompon dia mahir punya. Itu pun rujuk ulama lain.

Tapi benda2 baru yang belum wujud? Terkial2 beb. Ulama Melayu ma.. otak saiz 1400cm2 jer, bukan ulama Parsi ke, Eropah ke.

5 comments:

perunding said...

aku dah jawab panjang lebar dalam posting aku bertajuk pas satu organisasi.
sayap politik cuma satu drp sayap2 organisasi pas.
untuk tujuan pilihanraya,sayap politik akan bertanding.
contoh nasrullah tidak bertanding biarpun dia ketua tertinggi hezbollah.
hezbollah mempunyai sayap politik untuk dijadikan calon parlimen dsbnya.
begitu juga Syeikh Yasin, beliau tidak bertanding.yg bertanding adalah dari sayap politik.
ada sayap amal.
ada sayap keselamatan (mujahid)
ada saya ekonomi
ada sayap pendidikan

toytian said...

Saudara
Akibat minda kita masih dikotak-kotak oleh penjajah UBN sekian lama.kasi bersih pakai clorox atau klorin baru ok..minda tu...
Pandangan seperti menidakkan asas berekonomi,politik dan bersosial berfaksikan Islam.
Agama nabi sampai bila2, sentiasa relevan dgn keadaan semasa. Buat apalah kita nak menolak mike, jika pemimpin UBN yang berkuasa menghormati org yang beragama.
Kalau manusia takut dgn tuhan secara asasnya fungsi-fungsi yang betul, pemimpin dan rakyat ditempat masing2. Unsur yang berlawan iaitu malaikat dan syaitan.Fikrah manusia kepada yang baik2.

Anonymous said...

tak payah la bercakap tak tentu hala, kalau bukan 'ahli' dalam sesuatu bidang tu

saiz otak tidak semestinya berkadar langsung dgn kepandaian. banyak faktor lain yg mempengaruhi kepandaian. contohnya jumlah cortical neurons dan kelajuan komunikasi antara neuron2 ni

kepandaian juga tidak hanya bergantung kepada jumlah tisu otak, tetapi juga kepada struktur tisu tersebut.

perkembangan tamadun sesuatu bangsa bergantung kepada banyak perkara seperti cuaca, struktur muka bumi, situasi, peperangan, corak pemerintahan dan sebagainya

orang india terlebih dahulu mencipta nombor kosong, dan nombor negatif sebelum orang eropah. peradaban org india lebih hebat dahulu. tetapi adakah orang india masih hebat skrg?

sudah2 la tu berteori mengenai konon2nya org melayu bodoh secara genetik

aku kerja kat UK ni, tgk orang putih bukan pandai mana pun.

mungkin ko tak tau, oleh tu aku nak bagi tau... saiz otak ikan paus dan gajah lebih besar dari saiz otak manusia.

wassalam

Xenan said...

Bro,
ok la..cube isi tempat kosong dengan pelbagai nama lain lagi.Adakah jawapan yg memuaskan ke?

Pas telah 50 tahun dibranding sebagai extreme agama,org kampung dan tak pandai ekonomi.Org PAS jgn marah dengan pernyataan ni.Wa sendiri pernah rasa pandangan org ramai pd wa as penyokong pas sebelom zaman reformasi lagi.Dah lupa ke ahli PAS yg lama2 dulu.

Adakah mempertikaikan pernyataan ni adalah solusi permasalahan?.Reality denial?

Pas already lead in Islamic,zero corruption,righteous and spiritual.

Pas should lead in politics
Pas should lead in welfare
Pas should lead in education
Pas should lead in economics
Pas should lead even in sports.

So untuk para perwakilan, nanti bile wat pilihan letak nama2 tu dlm tempat kosong.Nama paling banyak merit letak di atas di ikut dengan 2nd banyak n seterusnya.Mayba berjumapa dengan satu solusi chapter organisasi.Baru satu chapter beb..belum lagi cahpter lain.Chapter rebranding biler pulak?Technocrat Pas biler pulak nak cari ni??

elyn said...

to cik anon yg posting sebelum brader xenan tu..

"Gambbbarreee~~!!"

hihihi..

nyle