Skip to main content

Politiking PKR yang menyusahkan rakyat.

Malik dan Maktar calon Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang


TKO koma plak. Gua nak maki PKR dalam isu ni perlukan medium yang terbuka macam TKO. Kalau maki dalam blog gua lu orang jer yang baca. Haha.

uma mana ni? Banyak seludup dana TKO ko? Sampai koma TKO ni. Ke, kena kafarah macam gua ari tu? Hahaha.

Berbulu jer gua dengan PKR ni. Potong momentum pembaharuan oleh rakyat. Memanglah PKR antara peranan besar yang membantu pemutihan politik tanah air, tapi benda2 bangsat macam ni, tak boleh dibiarkan beb.

Jangan sampai gua suruh Halim Napi pijak dan tumbuk muka Anwar nanti. Gimik, retorik, politiking memang macam haram.



"Menang di Batang Ai, menang di Bukit Gantang, menang di Bukit Selambau, saya akan umumkan..." (Anwar)
Meluat jer gua dengar wayang. Lu orang gua tak tau la, tapi gua, lu nak kencing macam tu, memang wa maki jer beb. Hanya orang bodoh jer terpesona dengan Anwar ni. Sokong ikut tajuk jer beb.

p/s : Lu tgk Halim Napi beb. Dengan bebudak berhingus pun boleh calar mental. Hahaha. Kes jeles Rita Rudaini ko ghapo dio? :p

Comments

  1. Sabor adukataruna.
    Tak suka rakyat celik agama,politik,ekonomi,bangsa k? Tak payah diulangtayang cerita menambah PHD para pembaca...

    ReplyDelete
  2. oit oit oit.... lu jangan kutuk alim napi.... ni general wa ni.... strategi perang hebat ni... tengok la laki rita rudaini pandai kutuk dari jauh jer.... setakat tunjuk jari tengah jauh² tak main la....mana gentle.. kalau tak puas ati bagi jer bruce lee punya kick.... abis la dia.... kena pecat tak pe janji ati puas.... pasni boley la jaga kambing yang kerajaan negeri bagi tu alim napi oiiii.... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. Apa ke jadah pulak nak tumbuk muka Nuar. Nak kasi lebam bijik mata macam 1999 ke? Selalu awak kutuk awak kasi cadangan. Baru awak nampak cerdik.

    ~Nyla

    ReplyDelete
  4. apa klas tumbuk muka anwar...
    kena penumbuk rahim noor pun anwar hidup lagi.... anwar pejuang kebangkitan rakyat....
    setakat kena belasah,masuk jail, masuk ISA,dia dah biasa....
    awak dah rasa ke?
    tengok cermin la...
    bukan taraf awak anwar tu...

    ReplyDelete
  5. Jangan marah dia. Dia teringin nak jumpa Nuar. Maklumlah, siapa lah dia berbanding Nuar tu. Mana lah tahu Nuar boleh kasik jawatan sikit.

    ReplyDelete
  6. Aku dari dulu lagi amat2 sangsi dgn Nuar ni,. Perjuangan peribadi.....Lepas tu jenis janji mcm2,.Stail UMNo jgk cuma gegar je lebih. PAS kena cepat selesakan diri dan gunakan Anwar spt habis manis sepah dibuang (itu pun kalau dia tak insaflaa)..Andaikata dia btl2 pejuang ....PR yg islam masuk PAS sj...baru mantap beb

    ReplyDelete
  7. walaupun PKR nampak sama macam umno tapi dia baik sikit pasal boleh kerjasama dgn PAS...
    tengok ezam apa dah jadi?
    PKR kawan dgn PAS dapat bau wangi
    masuk umno badan bau najis/b

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste