Skip to main content

Pilihanraya di Terengganu & Johor? Sah di N9!

1. Ni telinga gua dilanda khabar angin sepoi2 bahasa PPSMI. Salah sekor ADUN kat Johor, ntah mana ntah, sakit tenat. So, PRK dalam masa 60 hari. Member gua yang kg dia kat Johor, bila wa ajukan khabar ini, hanya mengatakan:

"Wah.. untunglah nenek wa. Dapat jalan tar baru."

Budak Johor yang murtad mana? Si Berg. Sila sahkan khabar angin ni dengan kadar segera.

2. Sana-sini dok canang kemungkinan DUN Terengganu dibubarkan. Kes dalaman UMNO. Menarik ni beb. Amdang81 mana? Kolling2...

3. Yang ni sah. PRK di Negeri Sembilan dalam masa 60 hari. Sebab gua letak jawatan sebagai ADUN. Gua kecewa tak dilantik dalam kabinet Najib. Apa salahnya keluar dari kotak sket. Asyik MP jer jadi kabinet, sesekali bagi la ADUN plak, kan.

Hahaha.

Comments

  1. berita disahkan.. adun Permas sedang ICU... x dapat dipastikan keadaan semasa... kalau wa kene tipu maknanya wa menipu.. wakaka wa kat utara la skang...

    tapi kalau betul.. wa nak ajak lu trun Johor nie... lu berani x?

    ReplyDelete
  2. waaa kat johor tuu..negeri yg umno paling kuat dlm duniaa..tapii
    sakit tenat xleh lagi buat PRK, bila dah dlm lubang kubur baru bleh buat...hehe

    ReplyDelete
  3. err... x silap aku, ikut perlembagaan...hanya MP atau senator sahaja yg boleh dilantik menjadi menteri

    adun kalau nk jadi menteri kene lantik jadi senator dulu kot

    ReplyDelete
  4. kalau pilihanraya lagi, msti best la bro..

    wa tak mau perati orang len sgt..

    wa nak tgk kelaku tok det ja..wakakaka..

    tok det dok karang ayat kot la ni...

    ngeh2.. ;)

    -bukancalon-

    ReplyDelete
  5. kat johor ke... wah!!! menarik ni.... kalau PR menang lagi sedap la geng² PR dok canang rakyat dah sokong PR n tak sokong BN....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  6. kena juga masa tu aku dah abes exam
    nak juga aku join

    adrenalin

    ReplyDelete
  7. dun tranung bubar???

    beh giler!

    tobak aku balik g bahang sek2 umno natang tu, bia bahang tanoh blake!

    muahaha!

    ReplyDelete
  8. Berani ke bubar DUN Terengganu? Tak takut jatuh ke tangan PAS ke? Le ning cina pun sokong PAS.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste