Skip to main content

Peranan Shahril Samad

Oleh : AdukaTaruna

Gua nak kongsi satu cerita yang tersembunyi seribu satu rahsia. Gua g beli burger. Member gua, penjual burger wa letakkan kategori golongan muda yang jauh dari internet. Bila sebut muda, walau jauh dari internet, jiwa dia adalah jiwa memberontak.

Masa tengah tunggu dia masak, member wa berbicara dengan wa soal Mukhriz dan Rais Yatim yang kalah, tetapi tetap dilantik sebagai kabinet.

"Cane tu Ngah? Lu fikir la sendiri. Kalah, tapi dapat gak jadi kabinet."

Wa diam dan berfikir. Wa membuat andaian, memandangkan member gua jauh dari perbincangan internet, fikrah dia berkenaan hal ini dibentuk dari tindakan Shahril Samad yang meletak jawatan akibat kalah, di mana media konvensional pemerintah membincangkan hal itu.

Comments

  1. shahrizat tu pun, org dah buang masa pru12 tapi boleh naik skrg jadi menteri wanita

    mat taib,chua soi lek,ezam,mahathir,bla..bla..bla..

    dah politician je keje yg boleh cari makan,buatla apa saja utk stay politician

    ReplyDelete
  2. hmm..apo yg tersembunyi seribu satu rahsia nyer..??

    tak nampak pun..

    salah ekau la ni tuko template kaler itam,,blurr den...muahaha

    Fikrah mamat berger kawan ekau tu akak rasa d bentuk dr liga juara2 yg dia tonton laa...

    ReplyDelete
  3. tak paham apa benda tersembunyi ni cam berbelit lak tulisan...waa tak paham AT..

    ReplyDelete
  4. maksud budak duka nie..

    budak2 kampung dia semua buta politik... malah x taupun dalam UMNO tu ada kem2...

    Dan lebih penting.. budak jual berger tu x tau ada tangan2 ghaib belakang Najib... wakaka...

    yang dia tau... baca utusan ngan nengok tv 3... then apa yang dia tau apa yang sumber2 tu bgtau...

    dalam hal nie wa salahkan budak duka nie.. coz x perkenalkan cabang media internet kat org kampung dia... sebab tu la nogori susah skit nak tembus... wakaka

    ReplyDelete
  5. memang putera umno la berg ni semua tau he he he..


    fanatik~

    ReplyDelete
  6. tok det oh tok det... ramai lagi yang tak guna tenet ni.. kalu smua guna kemajuan ni.. mapuh mu.. wakakaka

    -psychaos-

    ReplyDelete
  7. mak oiiii ramai yg tak paham apa aduka post hehehehe kalakau untol la korang ni

    kan jelas dia cakap tu mamat burger..media konvensional...sharir samad...kalah...resign...mukriz rais yatim...kalah...menteri timbalan menteri

    mamat burger cakap lu pikir le sendiri muahahahahaha

    ReplyDelete
  8. kawan lu tu keliru.... si sahril resign sebab kalah dalan pemilihan hari tu... tapi si Najib plak lantik orang kalah plak jadi menteri.... sebab tu la kawan lu tu keliru....

    -abanghensem (janga lupa AFUNDI A.B.A.N.G.H.E.N.S.E.M taip 1113 untuk tiga undi, taip 1115 untuk 5 undi n taip 111100 untuk seratus undi)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste