Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 10, 2009

Peranan Shahril Samad

Oleh : AdukaTaruna

Gua nak kongsi satu cerita yang tersembunyi seribu satu rahsia. Gua g beli burger. Member gua, penjual burger wa letakkan kategori golongan muda yang jauh dari internet. Bila sebut muda, walau jauh dari internet, jiwa dia adalah jiwa memberontak.

Masa tengah tunggu dia masak, member wa berbicara dengan wa soal Mukhriz dan Rais Yatim yang kalah, tetapi tetap dilantik sebagai kabinet.

"Cane tu Ngah? Lu fikir la sendiri. Kalah, tapi dapat gak jadi kabinet."

Wa diam dan berfikir. Wa membuat andaian, memandangkan member gua jauh dari perbincangan internet, fikrah dia berkenaan hal ini dibentuk dari tindakan Shahril Samad yang meletak jawatan akibat kalah, di mana media konvensional pemerintah membincangkan hal itu.

9 comments:

malam said...

shahrizat tu pun, org dah buang masa pru12 tapi boleh naik skrg jadi menteri wanita

mat taib,chua soi lek,ezam,mahathir,bla..bla..bla..

dah politician je keje yg boleh cari makan,buatla apa saja utk stay politician

maymot said...

hmm..apo yg tersembunyi seribu satu rahsia nyer..??

tak nampak pun..

salah ekau la ni tuko template kaler itam,,blurr den...muahaha

Fikrah mamat berger kawan ekau tu akak rasa d bentuk dr liga juara2 yg dia tonton laa...

Anonymous said...

tak paham apa benda tersembunyi ni cam berbelit lak tulisan...waa tak paham AT..

Berg said...

maksud budak duka nie..

budak2 kampung dia semua buta politik... malah x taupun dalam UMNO tu ada kem2...

Dan lebih penting.. budak jual berger tu x tau ada tangan2 ghaib belakang Najib... wakaka...

yang dia tau... baca utusan ngan nengok tv 3... then apa yang dia tau apa yang sumber2 tu bgtau...

dalam hal nie wa salahkan budak duka nie.. coz x perkenalkan cabang media internet kat org kampung dia... sebab tu la nogori susah skit nak tembus... wakaka

Anonymous said...

memang putera umno la berg ni semua tau he he he..


fanatik~

Anonymous said...

tok det oh tok det... ramai lagi yang tak guna tenet ni.. kalu smua guna kemajuan ni.. mapuh mu.. wakakaka

-psychaos-

paloi bin mulau said...

mak oiiii ramai yg tak paham apa aduka post hehehehe kalakau untol la korang ni

kan jelas dia cakap tu mamat burger..media konvensional...sharir samad...kalah...resign...mukriz rais yatim...kalah...menteri timbalan menteri

mamat burger cakap lu pikir le sendiri muahahahahaha

----- Jennifer ----- said...

your blog is very good

Anonymous said...

kawan lu tu keliru.... si sahril resign sebab kalah dalan pemilihan hari tu... tapi si Najib plak lantik orang kalah plak jadi menteri.... sebab tu la kawan lu tu keliru....

-abanghensem (janga lupa AFUNDI A.B.A.N.G.H.E.N.S.E.M taip 1113 untuk tiga undi, taip 1115 untuk 5 undi n taip 111100 untuk seratus undi)