Skip to main content

Penyokong PAS membuat ikon masyarakat rimas?

Oleh : AdukaTaruna

Kali ni gua nak cakap sket pasal penyokong PAS ni. Wa sebenarnya meluat habis kalau cakap pasal penyokong PAS jenis Melayu jumud ni. Fanatik PAS dengan fanatik UMNO 2x5 jer. Nasib baik la kepimpinan PAS level tinggi berbanding kepimpinan UMNO. Kalau tak dah sama dah. Bab kepimpinan UMNO, PKR 2x5.

Isu lama sikit la. Bab Amy Search, Siti Nurhaliza dan Mawi dan sesiapa lagi la. Gua tak tahu dari mana datangnya jobo meriuh2kan kemasukan ikon2 tersebut ke dalam PAS. Mungkin dari UMNO sendiri dan mungkin dari PAS.

Bagi gua, biarkan jer orang2 jenis macam tu selesa. Jangan himpin, tekan dan membuatkan mereka rimas. Baru jumpa dan selalu lepk dengan PAS dah war2kan dia masuk PAS. Susah la beb. Kita kena faham la.

Penyudahnya sampai mereka terpaksa buat penafian plak. Kan ke rugi tu. Mereka rugi, lu orang pun rugi. Asal jumpa Nik Aziz jer, masuk PAS. Asal hadir undangan pro PAS jer, masuk PAS. Bodoh macam Boloq forumer UO la puak PAS ni. Haha. Jumud melampau.

Cuba la lebihkan jenama Islam itu dari jenama PAS. Biarkan word Islam itu menindih word PAS. Baru segan sket masyarakat nak lawan. Tak semestinya kena masuk PAS nak berjuang Islam beb. PAS hanya jaga cabang politik jer. Ekonomi out. Tak payah tegak benang basah la. Kohilal apa citer.

Bila cakap pasal kelemahan PAS, tak payah bukak bab UMNO lagi teruk ke, PKR lagi bodoh ke. Bab PAS, bab PAS la. Fokus. Jangan bodoh macam Boloq. Haha. Boloq kena kutuk dengan wa hari ni.

So, cuba cool jer. Releks. Amy jumpa Nik Aziz, Siti jumpa Hadi. Dah. Bagus. Setakat tu jer. Jangan la ditekan mereka untuk masuk PAS. Kalau kerja UMNO, lain bab la.

Lagi satu, gua selalu berangan2, alangkah bestnya mamat ni kembali Islam atau sekurang2nya dipermudahkan Allah untuk menjadi calon dari kelab Non Muslim PAS untuk kerusi majority non muslim satu hari nanti.

Pada gua, level intelek dia memang berguna untuk Islam dan negara beb.

Comments

  1. bro... wa jumpa najib aritu x de sapa nak besar2kan pun... wa masuk UMNO neh!!...

    wakaka... btw bila pulak siti jumpa TG Haji Hadi?... dia jumpa TGNA la.. hauhua

    ReplyDelete
  2. SALAM...
    ITU HAK MASING2 SO BG SY LA KITA TAK PAYAH LA NK PERTIKAIKAN...MUNGKIN BG ORNG LAIN BENDA NIE REMEH TP BG SESETENGAH ORNG PLK LAIN...SO TLNG BIARKAN PE DIORNG NK BT...JANJI TAK MAKAN RASUAH BERKERJA IKHLAS...UNTUK PARTI......

    ReplyDelete
  3. bro, nobisha tu penyokong/ahli umno. wa pun memang respek ngan dia. intelek dia ok. patutnya lebih ramai penyokong/ahli/politikus pr ada sekurang-kurangnya intelek cam dia.

    aukauk88.

    ReplyDelete
  4. saya nampak
    yang sibuk heboh ni
    dari mulut Umno
    untuk menekan artis tu

    artis terpaksa mengaku
    atau menafi
    atas desakan Umno
    melalui macam-macam medium

    bukan setakat Pas
    artis yang sertai
    tabligh, Rufaqa
    atau mula cenderung kepada Islam
    pun tak senang di mata Umno
    kuar Metro dan Melodi
    macam penyanyi EYE dan A to Z

    ReplyDelete
  5. ko pegi ke masa amy nyanyi tu???

    memang masa ringgo serah borang tu pun amy ada sebut pasal dia tak masuk pas...

    timbul isu ni pasal orang bangang... mungkin jugak penulis berita yang bangang... dan orang yang panjang kan isu ni pun turut sama bangang...

    ReplyDelete
  6. kawe pun nok kutuk boloq jugok..
    demo tau ko maksud boloq ni?

    boloq = org bodoh yg menunjukkan kebodohannya..

    ReplyDelete
  7. waa minta maaf la, sikit pun tak lespek ngan nobisha tu, baik waa lespek AT,

    fanatik`

    ReplyDelete
  8. lu punya otak mmg sama ngan gua lah..
    ada jodoh kot..huahuahua
    wa pun xberkenan tgk org2 pas ni beria2 nak si amy search masuk pas..
    honestly speaking, wa xkesah pun orang xmasuk pas..(cewah, cakap mcm orang besar pas je..haha)
    asalkan diorg pelihara islam, pas or x pas tolak tepi..sebab nak mengundi bila time pilihanraya je..kerja diorg bukan berpolitik...
    wa rasa asalkan org tuh dapat mendalami islam, automatic je dia tau nak pangkah sapa..
    bila orang asek himpit dia, kan dia da keluar kenyataan "saya ada peminat yg akan ikut jejak langkah apa yg saya buat"..haha
    berbulu wa baca beb..dah macam ayahanda pekida pon ade..muakaka

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  9. bab ni wa setuju 100% dgn lu...
    bengong punye puak ijau...haha
    klu ia dtg dari puak ijau laaa...haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste