Skip to main content

PAS & PKR menang.

Keputusan tak rasmi. Tapi gua nak ambil yang ini dulu lah sebagai rasmi, walau mengetahui apa sahaja boleh berlaku.

Gua nak ucapkan terima kasih kepada :

1. Bloggers Perak. Memang gile tahap babas punya.

2. Bloggers semua, tak kira pro BN atau BR kerana menghidupkan demokrasi hujah.

3. Ofkos PKR yang gua banyak berbulu. Sebab tulun PAS di Bukit Gantang.

4. Cikgu Pa. Memang mabeles punya Pengarah Pilihanraya. Sepanjang kempen, Nizar tak perlu buat kenyataan beb. Semua Cikgu Pa jawab. Memang taktikal yang superb.

5. Ostad Hadi, TGNA, Anwar, elite PAS dan elite PKR, rakyat Perak, etc.

6. Suami kakmemot, kakmemot yang keseorangan Ammar sakit, suami berjuang kat Bukit Gantang. TQ banyak2 aa..

7. Semua yang terlibat secara lansung atau tidak langsung. Takbir!

Comments

  1. Cik Gu pa? wahahaha... pebende la kejenye skang? perabih duit harakah je claim hari2 dengn suhaimi. Orang ganu kasi kick je. Perabih boreh je..

    ReplyDelete
  2. oit..oit..

    bukan patut timekasih akak ke..

    apsal suami laks dpt kredit..???

    ReplyDelete
  3. Kepada awak juga sebab membangsatkan PKR dan membaculkan PAS menyebabkan mereka tersedar bahawa mereka bukan hebat sangat. Banyak benda kena baiki.

    ~Kak Ngah

    ReplyDelete
  4. Allah Akbar
    Allah Akbar
    Allah Akbar
    Wa Lillah al-Hamd

    manisnya perjuangan itu dirasai tatkala menggapai tujuan yang haqiqi

    ReplyDelete
  5. 4. Cikgu Pa. Memang mabeles punya Pengarah Pilihanraya. Sepanjang kempen, Nizar tak perlu buat kenyataan beb. Semua Cikgu Pa jawab. Memang taktikal yang superb.

    Macam tur lah,kita kat office pon.

    Sebagai Pengarah.,kita kena soal, kita kena jawab.,kita kena jadi jurucakap,kita kena bertanggong jawab.

    Yang lain buat apa yg.di peruntukan.,dalam Guide line(SPI).

    Baru lah organisasi itu bole berjaya.

    Dalam UMNO tak de macam tu...
    kalau bole semuer mereka nak sapu.

    Jgn Maree!!

    ReplyDelete
  6. bukit lg best dr btg aper....
    kwang..kwang..kwang!!

    ReplyDelete
  7. Salam....

    Wahai Ahli Nujum Negara yang bijaksana........

    Siapakah barisan Kabinet Baru Najib.....


    heheheheheheheheheheeeeeee

    Kena Jawab Sebelum PC......

    hehehehehehehehehe

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah

    tahniah wat semua.
    pd mereka yg btungkus lumus
    dlm PRK ni..
    termasuk tok bomoh kita...haha

    teruskan,
    meracuni org2 muda dari
    semua lapisan yg ada.hehe

    ReplyDelete
  9. bakal menteri dgn tuduhan raba?
    koruplah
    kena pula ganti shahril
    siaplah

    minyak oh minyak kenapa engkau naik
    macam mana aku tak naik, siapa yg dilantik 2x
    nyanyi gaya katak oh katak)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste