Skip to main content

PAS Johor mana? Tido ke?

Malaysia, Singapura usaha projek mercu tanda di Iskandar Malaysia: PM


PATTAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata Malaysia dan Singapura akan mengusahakan satu atau dua projek mercu tanda dalam wilayah Iskandar Malaysia di Johor sebagai lambang kerjasama kedua-dua negara.

Deyy.. PAS Johor. Kasi check & balance sket. Siasat apa yang patut. Kedaulatan tanah kita tu beb. Dah la si bangsat UMNO serahkan Singapura free of charge atas kebangangan genetik Melayu, skang Wilayah Iskandar la plak.

Nak harap Sultan Johor tu? Gen paling bodoh di alam semesta 7 petala langit? Muka jer gua dah menyampah dah. Kasi wat kajian sket PAS Johor. Rakyat nak harap siapa lagi? Takan nak harap AKP Turki plak.

Comments

  1. At waa memang dah lama angin dengan PAS johor nie...bila waa komen, depa suruh waa ikut usrah dulu...depa cakap waa tak tau apa hal kempimpinnan, sebab tu ler salahudin ayub asyik duk bertanding kat kelantan...

    harap2 dengar sikit komen membina cam gini...

    ReplyDelete
  2. wa malas la kutuk negeri lain ni..... nantikan ada kata wa berlagak pula... mentang² la dah 20 tahun PAS perintah kelantan..... nak tunjuk bijak plak.... apa pun wa harap PAS johor lebih agresif la skit.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. berg
    sila komen
    panas ni

    adrenalin

    ReplyDelete
  4. aku rasa PAS johor tak tido,
    tengah rancang strategi kut...
    selama ni kita pelekeh PAS johor
    tiba-tiba menang 2 DUN....
    kat melaka baru ni,anak babi masuk masjid,apa tindakan PAS melaka...
    tak sabar nak tengok wakil PAS kat DUN melaka...
    kita nyahkan ali rustam...

    ReplyDelete
  5. Musuh yang tak terkalah...kita buat kawan..
    Kata-kata dan nasihat seorag kawan itu,kita pakat dengar laa...
    Ingat depa nie suka nak menyebok kt negeri org kaa...?
    Setiap org jaga negeri sendiri..tapi kenalah terima setiap nasihat dan pandangan...sama-sama nak bergerak kehadapan...saf kenalah lurus dan bergerak bersama-sama

    ReplyDelete
  6. dua dun menang kerana undi cina...undi orang islam kemana, masih kebal dengan UMNO? takkan nak bergantung undi cina sahaja...
    ...waa pernah bagi idea gak dulu, dulu la zaman sultan mahmud, tapi juga diperlekehkan, idea waa diketepikan begitu ajer...hu hu..sokong komen AT nie...

    fanatik`

    ReplyDelete
  7. kepada yang nak kutuk PAS Johor... anda dijemput untuk bergerak kerja di Johor... kalau x de tempat nak tido... sila hubungi wa... x lama lagi mungkin ada PRK di johor... g sana pastu baru komen mcm mana PAS johor kerja...

    Wa bukan nak puji PAS negeri sendri.. tapi wa dah jelajah semua negeri kat Mesia nie dan dah campur ngan banyak PAS di banyak kawasan... but secara peribadi, PAS Johor terbaik!!.. diulangi PAS johor terbaik!!...

    Perghh angin gile wa...

    ReplyDelete
  8. Manusia m'jadi musuh kpd ape yg dia x tau.

    Isu IM (Iskandar Mesia) dah lama jd assignment PAS Johor, sejak 2006. Sblm launch lg R&D PAS Johor dah stat cetak handbook & sebar ke seluruh rakyat Johor diiringi ceramah penerangan ke seluruh Kaw.

    Ms tu Husam & Md Sabu pun turun. Smua pemimpin PAS Johor faham satu p'satu isu ni & b'usaha memahamkan rakyat Johor seterusnya meningkatkan kesedaran mrka.

    Bkn stakat tu, ada jg UMNO Bhgn. yg engange dgn PAS Johor dlm isu ni bg m'elakkan pemilik2 tanah di Gelang Patah m'jual tanah kpd para pemaju.

    Demo penah dibuat dpn Bukit Timbalan. Memo kpd MB dah x t'kira brpa byk.

    Wa engineer kerajaan Johor. Brpa byk info dlman ttg IM ni wa salurkan kpd PAS utk disebarkan kpd rakyat. Smua fakta & bukti yg jelas. Tp dgn hnya 1 isu ni jgn fikir la rakyat bole swing dlm PRU.

    Agresif x agresif, tido x tido, dipersilakan turun Johor & tgok sendiri. Kes banjir besar 06/07 m'buktikan PAS Johor cane. Ke lu org yg tido lena waktu tu?

    Fanatik, lu ckp mcm pandai. Bg fakta % undi Melayu & Cina kpd PAS di DUN Sg. Abong & Maharani. 2 DUN tu tmpt wa b'tendang sejak student lg.

    Kalo stakat m'jala tepi longkang dgn harapan dpt tapah 10 kg, jgn mimpi la bro.

    ReplyDelete
  9. tengok tu marah orang² johor tu..... tu lah korang tuduh tak usul periksa.... bagi wa bukan PAS johor tido.... tapi tak banyak maklumat tentang aktiviti PAS johor dalam internet...... elok di banyakkan lagi blogger² dari johor..... salurkan banyk maklumat pasal politik Johor ni...... wa sendiri pun masih kabur lagi kes² cam wilayah iskandar, orang singapore beli tanah kat johor.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  10. Pas Johor terima lah komen dengan lapang dada.
    komen tu maknanya ada org sayang , amik berat., amik tahu
    penerangan lebih baik dari serang balik org yg komen
    org memang pandai cakap..
    tak usah la melenting, ajak lah ramai-ramai turun

    ReplyDelete
  11. wah, maaf la kalau tersinggung dengan kata-kata waa, waa bagi pandangan ikhlas, memang pas johor banyak buat kerja , tapi pada waa harus dilipatgandakan berjuta lagi, kerja sekarang masih belum mampu untuk ubah pendirian melayu totok UMNO johor, Pada waa gerak kerja PAS johor perlu berbeza di johor, kerana UMNO johor berbeza dengan Umno negeri lain..

    ikhlas memberi pendapat

    Fanatik`

    ReplyDelete
  12. Wa ckp bkn mewakili PAS Johor, so jgn calitkan lumpur ke PAS Johor. Nak kondem wa, tros sebut nama wa, x pasal2 PAS Johor yg kena.

    Abghensem, wa dah roger full-time blogger, kak Maymot. Dia stuju generate bloggers Johor.

    Lu org nak tau cite leh masuk web PAS Johor, blog PAS Kaw pun byk. Google sendirik. Blog 2 ADUN PAS tu pun ada. Byk info sebona'eh. Dlm TKO pun rajin dak2 PAS Johor posting.

    Wa akui PAS Johor kdg2 lembab counter back certain isu. Kena tukul dgn grass root baru pahat nak gerak. Tp dlm isu IM stakat ni mmg laju & cergas.

    Fanatik, PAS Johor serupa UMNO Kelantan la. Kitorang x cukup tangan & kaki dah ni wei, bila lu org nak turun?

    Ada org kata "x tau baik diam". Pd wa "x tau kena amik tau, pastu t'pulang lu nak b'suara @ diam".

    Org maki PAS Johor, wa maki balik.
    Org ada hujjah, wa pun ada hujjah.
    Professional ma..
    X nak kena maki balik main kat blog Ali Rostam la, haha.

    ReplyDelete
  13. Dis man ni gerak kawasan PAS johor mana ni..??

    Maaf cakap la...
    Work hard doesnt mean we work smart..

    Malas nak komen sebenarnya...sebab nanti terpercik ke muka sendirik..

    Usaha memang ada tapi tak agresif dan berlegar sekitar orang-orang kita jek..

    Yg pasti PAS bergerak berkala..bukan sepanjang masa,,
    sebab tu PAS tak melekat di hati rakyat johor..

    Laman web PAS memang ada..tapi bukan melaporkan aktiviti2 kemasyarakatan PAS johor..
    banyak lapor aktiviti ceramah je..

    Kes p.ramli yg mati di langgar bot polis marin singapore..memang ada usaha pi melawat kuarga mangsa dan sbg nya...

    pastu???sonyap...
    banding ngan kes kugan mati kena belasah dlm jel.
    ari2 ada berita panas ..patut camtu la kes aruah p.ramlee ni..

    Sama la ngan kes WPI..memang ada risalah2 pasal WPI ni masa taim hangat pasal WPI..
    pastu??

    Wallahualam kalau akak terlepas pandang tapi memang sonyap la..



    Haha berg,,
    cane nak jd pemimpin camni..
    kena kutuk da hangen giler,hangen sket2 dah ler... :p

    ReplyDelete
  14. PAS pasir gudang tak campur dgn org2 langsung. Lepas tu suka halau org kalu duduk2 dkt2 markas atau property (cth Bangunan) diorang tanpa bertolak ansur. Mcm mana org muda nak sokong. Muka semuanya garang2. Hingga bdk berlatih kompang pun diorang halau sbb bising. Tak blh ke pAS johor buat pendekatan stail org2 pas negeri lain .Kelantan dan Kedah misalnya. Kat perak pun )PAS baru nak naik. Cuba ya...Cuba

    ReplyDelete
  15. oohhh datin seri memot tenkiu la memberi penjelasan, waa terharu pandangan itu..bukan niat waa nak mengutuk tapi itukah kenyataan, banyak program berlegar di kalangan ahli sahaja... waa dah tak nak komen lebih2 nanti ada yang kutuk waa lagi he he...

    kes ramlie kat pasir gudang tu memang menyayat hati, Pas johor senyap je...sedih betul tengok keluarga dia...Sepatutnya harus diperbesarkan, disitu peranan PAS untuk bela orang islam, bukan hanya bela Kugan sahaja...

    tenkiu AT buka posting nie..

    fanatik`

    ReplyDelete
  16. patik mohon sembah derhaka
    mana-mana negeri yang PAS susah nak menang tu elok ditukar ketuanya
    lantik pemimpin yg macam nizar tu
    kalau perak boleh,johor pun boleh
    2 negeri ni dulu umno karat tebal
    perak dah buktikan....
    -hamid.

    ReplyDelete
  17. Mcm wa ckp, takut kena maki main blog Ali Rostam la. Nak ngentam org tp takut kena entam balik, Melayu pure tuh. Kalo lu berani b'suara, lu gak kena berani kena belasah balik. Professional. Abih, lu sorg je btol, org lain salah? Kamon la..

    Mcm wa ckp gak, ada certain isu mmg PAS Johor lembab, tp isu IM mmg cergas & laju. Wa tau sbb wa gerakkan isu ni dr grass root smpi ke pimpinan.

    Smpi ceruk pedalaman kitorg masuk sebarkan maklumat. Smpi ke peringkat t'tinggi pimpinan/kakitangan kerajaan kitorg b'depan sampaikan info ni. Masuk markas UMNO, MCA, MIC, PPP.

    Kesannya, ramai pengundi yg selama ni x penah pangkah slain dr BN, pangkah PR dlm PRU lps t'masuk ahli UMNO sendiri. Tgok statistik SPR, majoriti kerusi BN kat Johor meredum m'dadak.

    So wa bantah statement kata benda tu hnya b'legar di kalangan ahli. Lu nak serkap jarang dgn org lain bole, dgn wa sori.

    Follow up msh b'jalan smpi skrg dgn kewujudan Pusat Aduan Rakyat (PAR) di stiap DUN sejak tahun lps.

    Posting bab IM, so wa cite bab IM, bab lain wa malas nak ulas, out off topic.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste