Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 11, 2009

PAS Johor mana? Tido ke?

Malaysia, Singapura usaha projek mercu tanda di Iskandar Malaysia: PM


PATTAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata Malaysia dan Singapura akan mengusahakan satu atau dua projek mercu tanda dalam wilayah Iskandar Malaysia di Johor sebagai lambang kerjasama kedua-dua negara.

Deyy.. PAS Johor. Kasi check & balance sket. Siasat apa yang patut. Kedaulatan tanah kita tu beb. Dah la si bangsat UMNO serahkan Singapura free of charge atas kebangangan genetik Melayu, skang Wilayah Iskandar la plak.

Nak harap Sultan Johor tu? Gen paling bodoh di alam semesta 7 petala langit? Muka jer gua dah menyampah dah. Kasi wat kajian sket PAS Johor. Rakyat nak harap siapa lagi? Takan nak harap AKP Turki plak.

17 comments:

Anonymous said...

At waa memang dah lama angin dengan PAS johor nie...bila waa komen, depa suruh waa ikut usrah dulu...depa cakap waa tak tau apa hal kempimpinnan, sebab tu ler salahudin ayub asyik duk bertanding kat kelantan...

harap2 dengar sikit komen membina cam gini...

Anonymous said...

wa malas la kutuk negeri lain ni..... nantikan ada kata wa berlagak pula... mentang² la dah 20 tahun PAS perintah kelantan..... nak tunjuk bijak plak.... apa pun wa harap PAS johor lebih agresif la skit.....

-abanghensem

Anonymous said...

berg
sila komen
panas ni

adrenalin

Anonymous said...

aku rasa PAS johor tak tido,
tengah rancang strategi kut...
selama ni kita pelekeh PAS johor
tiba-tiba menang 2 DUN....
kat melaka baru ni,anak babi masuk masjid,apa tindakan PAS melaka...
tak sabar nak tengok wakil PAS kat DUN melaka...
kita nyahkan ali rustam...

IndukYati said...

Musuh yang tak terkalah...kita buat kawan..
Kata-kata dan nasihat seorag kawan itu,kita pakat dengar laa...
Ingat depa nie suka nak menyebok kt negeri org kaa...?
Setiap org jaga negeri sendiri..tapi kenalah terima setiap nasihat dan pandangan...sama-sama nak bergerak kehadapan...saf kenalah lurus dan bergerak bersama-sama

Anonymous said...

dua dun menang kerana undi cina...undi orang islam kemana, masih kebal dengan UMNO? takkan nak bergantung undi cina sahaja...
...waa pernah bagi idea gak dulu, dulu la zaman sultan mahmud, tapi juga diperlekehkan, idea waa diketepikan begitu ajer...hu hu..sokong komen AT nie...

fanatik`

Berg said...

kepada yang nak kutuk PAS Johor... anda dijemput untuk bergerak kerja di Johor... kalau x de tempat nak tido... sila hubungi wa... x lama lagi mungkin ada PRK di johor... g sana pastu baru komen mcm mana PAS johor kerja...

Wa bukan nak puji PAS negeri sendri.. tapi wa dah jelajah semua negeri kat Mesia nie dan dah campur ngan banyak PAS di banyak kawasan... but secara peribadi, PAS Johor terbaik!!.. diulangi PAS johor terbaik!!...

Perghh angin gile wa...

lelaki_ini said...

Manusia m'jadi musuh kpd ape yg dia x tau.

Isu IM (Iskandar Mesia) dah lama jd assignment PAS Johor, sejak 2006. Sblm launch lg R&D PAS Johor dah stat cetak handbook & sebar ke seluruh rakyat Johor diiringi ceramah penerangan ke seluruh Kaw.

Ms tu Husam & Md Sabu pun turun. Smua pemimpin PAS Johor faham satu p'satu isu ni & b'usaha memahamkan rakyat Johor seterusnya meningkatkan kesedaran mrka.

Bkn stakat tu, ada jg UMNO Bhgn. yg engange dgn PAS Johor dlm isu ni bg m'elakkan pemilik2 tanah di Gelang Patah m'jual tanah kpd para pemaju.

Demo penah dibuat dpn Bukit Timbalan. Memo kpd MB dah x t'kira brpa byk.

Wa engineer kerajaan Johor. Brpa byk info dlman ttg IM ni wa salurkan kpd PAS utk disebarkan kpd rakyat. Smua fakta & bukti yg jelas. Tp dgn hnya 1 isu ni jgn fikir la rakyat bole swing dlm PRU.

Agresif x agresif, tido x tido, dipersilakan turun Johor & tgok sendiri. Kes banjir besar 06/07 m'buktikan PAS Johor cane. Ke lu org yg tido lena waktu tu?

Fanatik, lu ckp mcm pandai. Bg fakta % undi Melayu & Cina kpd PAS di DUN Sg. Abong & Maharani. 2 DUN tu tmpt wa b'tendang sejak student lg.

Kalo stakat m'jala tepi longkang dgn harapan dpt tapah 10 kg, jgn mimpi la bro.

Anonymous said...

tengok tu marah orang² johor tu..... tu lah korang tuduh tak usul periksa.... bagi wa bukan PAS johor tido.... tapi tak banyak maklumat tentang aktiviti PAS johor dalam internet...... elok di banyakkan lagi blogger² dari johor..... salurkan banyk maklumat pasal politik Johor ni...... wa sendiri pun masih kabur lagi kes² cam wilayah iskandar, orang singapore beli tanah kat johor.....

-abanghensem

umialia said...

Pas Johor terima lah komen dengan lapang dada.
komen tu maknanya ada org sayang , amik berat., amik tahu
penerangan lebih baik dari serang balik org yg komen
org memang pandai cakap..
tak usah la melenting, ajak lah ramai-ramai turun

Anonymous said...

wah, maaf la kalau tersinggung dengan kata-kata waa, waa bagi pandangan ikhlas, memang pas johor banyak buat kerja , tapi pada waa harus dilipatgandakan berjuta lagi, kerja sekarang masih belum mampu untuk ubah pendirian melayu totok UMNO johor, Pada waa gerak kerja PAS johor perlu berbeza di johor, kerana UMNO johor berbeza dengan Umno negeri lain..

ikhlas memberi pendapat

Fanatik`

lelaki_ini said...

Wa ckp bkn mewakili PAS Johor, so jgn calitkan lumpur ke PAS Johor. Nak kondem wa, tros sebut nama wa, x pasal2 PAS Johor yg kena.

Abghensem, wa dah roger full-time blogger, kak Maymot. Dia stuju generate bloggers Johor.

Lu org nak tau cite leh masuk web PAS Johor, blog PAS Kaw pun byk. Google sendirik. Blog 2 ADUN PAS tu pun ada. Byk info sebona'eh. Dlm TKO pun rajin dak2 PAS Johor posting.

Wa akui PAS Johor kdg2 lembab counter back certain isu. Kena tukul dgn grass root baru pahat nak gerak. Tp dlm isu IM stakat ni mmg laju & cergas.

Fanatik, PAS Johor serupa UMNO Kelantan la. Kitorang x cukup tangan & kaki dah ni wei, bila lu org nak turun?

Ada org kata "x tau baik diam". Pd wa "x tau kena amik tau, pastu t'pulang lu nak b'suara @ diam".

Org maki PAS Johor, wa maki balik.
Org ada hujjah, wa pun ada hujjah.
Professional ma..
X nak kena maki balik main kat blog Ali Rostam la, haha.

maymot said...

Dis man ni gerak kawasan PAS johor mana ni..??

Maaf cakap la...
Work hard doesnt mean we work smart..

Malas nak komen sebenarnya...sebab nanti terpercik ke muka sendirik..

Usaha memang ada tapi tak agresif dan berlegar sekitar orang-orang kita jek..

Yg pasti PAS bergerak berkala..bukan sepanjang masa,,
sebab tu PAS tak melekat di hati rakyat johor..

Laman web PAS memang ada..tapi bukan melaporkan aktiviti2 kemasyarakatan PAS johor..
banyak lapor aktiviti ceramah je..

Kes p.ramli yg mati di langgar bot polis marin singapore..memang ada usaha pi melawat kuarga mangsa dan sbg nya...

pastu???sonyap...
banding ngan kes kugan mati kena belasah dlm jel.
ari2 ada berita panas ..patut camtu la kes aruah p.ramlee ni..

Sama la ngan kes WPI..memang ada risalah2 pasal WPI ni masa taim hangat pasal WPI..
pastu??

Wallahualam kalau akak terlepas pandang tapi memang sonyap la..



Haha berg,,
cane nak jd pemimpin camni..
kena kutuk da hangen giler,hangen sket2 dah ler... :p

kobe said...

PAS pasir gudang tak campur dgn org2 langsung. Lepas tu suka halau org kalu duduk2 dkt2 markas atau property (cth Bangunan) diorang tanpa bertolak ansur. Mcm mana org muda nak sokong. Muka semuanya garang2. Hingga bdk berlatih kompang pun diorang halau sbb bising. Tak blh ke pAS johor buat pendekatan stail org2 pas negeri lain .Kelantan dan Kedah misalnya. Kat perak pun )PAS baru nak naik. Cuba ya...Cuba

Anonymous said...

oohhh datin seri memot tenkiu la memberi penjelasan, waa terharu pandangan itu..bukan niat waa nak mengutuk tapi itukah kenyataan, banyak program berlegar di kalangan ahli sahaja... waa dah tak nak komen lebih2 nanti ada yang kutuk waa lagi he he...

kes ramlie kat pasir gudang tu memang menyayat hati, Pas johor senyap je...sedih betul tengok keluarga dia...Sepatutnya harus diperbesarkan, disitu peranan PAS untuk bela orang islam, bukan hanya bela Kugan sahaja...

tenkiu AT buka posting nie..

fanatik`

Anonymous said...

patik mohon sembah derhaka
mana-mana negeri yang PAS susah nak menang tu elok ditukar ketuanya
lantik pemimpin yg macam nizar tu
kalau perak boleh,johor pun boleh
2 negeri ni dulu umno karat tebal
perak dah buktikan....
-hamid.

lelaki_ini said...

Mcm wa ckp, takut kena maki main blog Ali Rostam la. Nak ngentam org tp takut kena entam balik, Melayu pure tuh. Kalo lu berani b'suara, lu gak kena berani kena belasah balik. Professional. Abih, lu sorg je btol, org lain salah? Kamon la..

Mcm wa ckp gak, ada certain isu mmg PAS Johor lembab, tp isu IM mmg cergas & laju. Wa tau sbb wa gerakkan isu ni dr grass root smpi ke pimpinan.

Smpi ceruk pedalaman kitorg masuk sebarkan maklumat. Smpi ke peringkat t'tinggi pimpinan/kakitangan kerajaan kitorg b'depan sampaikan info ni. Masuk markas UMNO, MCA, MIC, PPP.

Kesannya, ramai pengundi yg selama ni x penah pangkah slain dr BN, pangkah PR dlm PRU lps t'masuk ahli UMNO sendiri. Tgok statistik SPR, majoriti kerusi BN kat Johor meredum m'dadak.

So wa bantah statement kata benda tu hnya b'legar di kalangan ahli. Lu nak serkap jarang dgn org lain bole, dgn wa sori.

Follow up msh b'jalan smpi skrg dgn kewujudan Pusat Aduan Rakyat (PAR) di stiap DUN sejak tahun lps.

Posting bab IM, so wa cite bab IM, bab lain wa malas nak ulas, out off topic.