Skip to main content

PAS dan UMNO.

aku relaks je..PAS tetap gentlemen dari UMNO.TG Hj Hadi relaks je tawar sapa nak fight dia..
Memang la beb. Semua orang pun tahu. Tak payah fikir2 beb. PAS jauh lebih baik dan dipercayai dari UMNO.

Tapi gua memakak ni hal pembaharuan. Pembaharuan ikot pale otak gua la. Tak semestinya relevan pun. Yang setuju, setuju lah. Yang tak setuju diorang bg sebab. Stendet la beb.

Hadi bab dalaman, memang wa tabik 18 kali beb. Masalahnya, dalam kelompok PAS, ada lebih baik dari Hadi dari segi taktikal dan dari segi falsafah.


Lu try la tawar lawan KP..kami takdak calon lagi ni
Lu gile ke? Gua bab praktikal out beb. Bab teori buleh la. Jangan kata KP, jadi mod pun gua dah rimas gile dah.

Comments

  1. bro,
    Wa rase hadi ostad hadi ok jd pres.

    pro dia:-
    1.dia bawak imej unity govt.Makna nya die pk kan rakyat malaysia keseluruhan.Kita nak perintah Malaysia,bkn org PR jek.org atas pagar suka ni sbnarnya.Imej ni pengimbang bagi org2 PAS yg fanatik sgt benci org BN.

    2.Kalau jadi PM pon still diterima sbb tak dibenci secara keseluruhan oleh rakyat malaysia.Cam anwar wa rase tak logik jek jd PM sbb dah dibenci sgt oleh separuh rakyat malaysia.Jadi penasihat org2 PKR jek boleh ler.Samer gak cam najib..dibenci org.Nanti dtg la tuh masalah nanti.Skang lu tgk geng BPN dok puji2 pres PAS.Bagus tuh.Wakakaka.

    Contra
    PR die amat problem.Carik la setiausaha suratkhabar lain.Yg kenal grassroot sket.Kalu dak merapu jek jd nyer.Pastuh suruh die senaman sket.Wa pantang org perut buncit.hahaha.Imej beb..kne tiru TUN.Steady jek.

    Kesimpulan
    Lu kene pk as large bukan takat pres pas jek tp as pres utk malaysia gak.Ni persediaan awal.Kalau ostad hadi tak sempat jd PM pon taper..janji legasi imej seimbang die tuh boleh diteruskan.

    ReplyDelete
  2. eh lupa nak cakap..wa penyokong unity govt sebenarnya dr dulu.Sbb wa rajin membaca.wakakaka

    ReplyDelete
  3. 2 namanya cakap x serupa bikin....he3x....

    ReplyDelete
  4. xenan supporter UG ke?
    sama lah kita
    tp presd punye tak citer pon
    pasai UG ni...
    ke wa yg x pasan?haha

    jgn myorok presd...haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste