Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 16, 2009

Najib perjelas gagasan Satu Malaysia

- Konsep Satu Malaysia tidak boleh disalah ertikan oleh pihak-pihak tertentu umpama pembangkang kata bahawa ia sama dengan konsep ‘Malaysian Malaysia’.

Ia tak sama.

- Di bawah konsep Satu Malaysia ini bererti bahawa kita berdiri, kita berfikir dan bertindak sebagai bangsa Malaysia. One People. Dan kita mengambil tindakan-tindakan berdasarkan kehendak semua kumpulan etnik dalam negara kita.

- Ini bukan bererti kita mengenepikan dasar afirmatif, dasar untuk menolong kaum bumiputera asalkan dasar itu dilaksanakan dengan cara yang adil dan memberi pertimbangan kepada golongan bumiputera yang layak mendapat sesuatu pertimbangan daripada kerajaan.

- Biar kita keluar daripada cara bertindak dalam tembok etnik yang kita amalkan sejak sekian lama. Itu juga pada saya maksud konsep Satu Malaysia.


Penjelasan apa kejadah ni Najib? Ni mesti think-tank lu yang sediakan ni. Kabur ma. Tak jelas langsung. Nak nipu Melayu dok kampung boleh la beb.

Lepas tu, tajuk artikel ni ialah penjelasan Satu Malaysia, tapi perenggan atas jer cakap pasal ni. Lepas tu dah mengarut hal lain. Macam Anwar jugak lu nih. Guna teknik mengelak.

Blah la lu.

5 comments:

Berg said...

bro.. lu jangan masa subuh lu tido lak... ces lu boleh layan tahap mcm nie punya explain??... sama maksud jatuhkan tarap lu je bro..

AdukaTaruna said...

Gua berjaga lepas tahjud ni Berg. Tak macam lu berjaga sbb nak tgk bola. Lgo tau tak.

Wakakakaka.

lelaki_ini said...

Haha tol tu Berg. Wa x sangka lak si AT ni bole ulas statement tarap Taib Kemas ni.

Mlm td wa tgok Najib (bkn Berg arr) ckp je dah tau dah mesti merapek babun ni. 2 min ckp, 1 haram point pun x de. Smua atas angin, haha.

Hebat gile PM ke-6 nih, tahniah Mesia! hua hua.

Anonymous said...

lawak la PM baru kita ni..... tiru slogan pembangkang tapi tak ngaku plak...

-abanghensem

Anonymous said...

bukan tiru slogan pembangkang abanghensem, tiru slogan Kerajaan Pakatan Rakyat...

wakakaka

-bukancalon-