Skip to main content

MIC bising hal kebinet.

Oleh : AdukaTaruna

Memula gua nak mintak sori dulu la. Kot2 blog gua ada pembaca India non muslim, atau tulisan gua dicedok ke luar dan dibaca oleh pembaca India. Gua memang macam ni. Berbulu jer, memang gua kutuk beb.

Walau gua meluat dengan UMNO kerana jenis Melayu bangang tahap superb, tetapi kalau nak bandingkan dengan MIC, gua ada bangga juga dengan UMNO. MIC ni jenis gen tak sedar diri tahap bawah dari Melayu, beb.

UMNO, kalau rakyat dah menyampah kat pengerusinya, sama ada pengerusi itu sedar diri macam Mahathir yang serahkan jawatan secara baik, aman kepada Paklah, atau pemimpin UMNO akan bersatu tekan pengerusi untuk serah jawatan macam kes Paklah kepada Najib.

Kan ke bagus tu. Bermakna, standard tinggi juga maruah dan kebijaksanaan UMNO ni. Kalau nak banding dengan MIC la.

MIC bagi gua satu parti jakun lebih melampau dari UMNO. Tak payah ulas, tak payah hurai. Lu fikir la sendiri beb.

Mintak kabinet lebih.

Gua berbulu jer nih. India tak payah salah Sami Vellu, tapi salahkan MIC sebab gagal desak Sami Vellu turun. Bila masyarakat India menyampah sama MIC, maka sokongan India kepada BN tiada.

Bila sokongan masyarakat India tiada, apa kejadahnya lu minta kabinet lebih? Kalau hujah lu Cina pun tidak sokong BN, tapi kabinet lebih, lu kena pandang bagaimana MCA berubah kepimpinan mereka seperti UMNO.

Kira nafas baru la. Ini tak. Dah la Sami Vellu bangang nak mampos tu masih presiden, jangan kata India, gua pun meluat gile. Bila rakyat meluat sama MIC, berbanding MCA, bodohlah Najib nak letak MIC lebih dalam kabinet.

Lu fikir la sendiri.

Comments

  1. kat tempat wa tak ramai india ni.... satu jer kedai milik india kat tempat wa.... kedai roncit + bukun/majalah/paper....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. At nak jadi sivaji da bos ka?

    fanatik

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste