Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 14, 2009

MIC bising hal kebinet.

Oleh : AdukaTaruna

Memula gua nak mintak sori dulu la. Kot2 blog gua ada pembaca India non muslim, atau tulisan gua dicedok ke luar dan dibaca oleh pembaca India. Gua memang macam ni. Berbulu jer, memang gua kutuk beb.

Walau gua meluat dengan UMNO kerana jenis Melayu bangang tahap superb, tetapi kalau nak bandingkan dengan MIC, gua ada bangga juga dengan UMNO. MIC ni jenis gen tak sedar diri tahap bawah dari Melayu, beb.

UMNO, kalau rakyat dah menyampah kat pengerusinya, sama ada pengerusi itu sedar diri macam Mahathir yang serahkan jawatan secara baik, aman kepada Paklah, atau pemimpin UMNO akan bersatu tekan pengerusi untuk serah jawatan macam kes Paklah kepada Najib.

Kan ke bagus tu. Bermakna, standard tinggi juga maruah dan kebijaksanaan UMNO ni. Kalau nak banding dengan MIC la.

MIC bagi gua satu parti jakun lebih melampau dari UMNO. Tak payah ulas, tak payah hurai. Lu fikir la sendiri beb.

Mintak kabinet lebih.

Gua berbulu jer nih. India tak payah salah Sami Vellu, tapi salahkan MIC sebab gagal desak Sami Vellu turun. Bila masyarakat India menyampah sama MIC, maka sokongan India kepada BN tiada.

Bila sokongan masyarakat India tiada, apa kejadahnya lu minta kabinet lebih? Kalau hujah lu Cina pun tidak sokong BN, tapi kabinet lebih, lu kena pandang bagaimana MCA berubah kepimpinan mereka seperti UMNO.

Kira nafas baru la. Ini tak. Dah la Sami Vellu bangang nak mampos tu masih presiden, jangan kata India, gua pun meluat gile. Bila rakyat meluat sama MIC, berbanding MCA, bodohlah Najib nak letak MIC lebih dalam kabinet.

Lu fikir la sendiri.

3 comments:

Anonymous said...

kat tempat wa tak ramai india ni.... satu jer kedai milik india kat tempat wa.... kedai roncit + bukun/majalah/paper....

-abanghensem

schizo said...

sejak bila jadi pembela mic?

Anonymous said...

At nak jadi sivaji da bos ka?

fanatik