Skip to main content

Masalah Nizar dan masalah Perak.

Oleh : AdukaTaruna

Member bagitau, di Perak, memang ada calon PKR yang bagus2. Tapi tak menang. Pada gua pulak, diorang belum tbukti bagus, malah telah dibuktikan hampas kelapa kalau kita melihat sejarah2 terdekat ini.

Contoh. Fairuz. Produk UIA kalau tak silap gua tuh. Tapi, kan Allah kata, mana boleh lu dakwa lu bagus sedang lu tak diuji? Skang melalui ujian, dah terbukti dah beb. So, cuba lu senaraikan PKR yang bagus2 kat Perak tu, di mana belum teruji lagi dengan pangkat, kuasa dan duit.

Yang bagus2 kebanyakan adalah yang rapat betul dengan Anwar sejak mula dulu? Azmin? Khalid? Bagaimana dengan Roslan Kassim? Ezam? Pendidikan diorang dasyat beb. Tapi tarbiyah takda beb. Out ma.

Baca balik peranggan 2 atas. Senaraikan bagus2 PKR Perak, bagi kat gua. Ezam pun out, Fairuz pun menungkup, ini pulak diorang? Kita belajar dari sejarah beb. Kalau kilang berhadapan dengan supplier macam ni, yang sejarahnya kelam-kabut, tamat kontrak beb.

So, memang patut gua atau rakyat Perak seriau kalau Sotan bodoh tu pilih wakil PKR. Pergh.. gilloss.. Jadi, nak tak nak, gua ingat, Nizar kena gak bertanding 2 kerusi la PRU13. Adun n MP.

Kalau Nizar tak dapat jadi MB, Sotan tak kasi, Nizar perlu tolak jadi exco dan serius di pusat. Nizar produk terbaik untuk jadi PM. Semua bahasa penduduk terbesar Malaysia dia fasih. Auranya boleh menghimpunkan berbilang bangsa. Sentimen2 cemas, was2 kalau calon PAS jadi PM boleh hilang kalau Nizar yang jadi.

Bab MB Perak pada PRU13, lu orang pandai2 la fikir. PKR tidak ada banyak personaliti yang berperibadi tinggi. Yang sampah melambak la.. sekali terpilih yang sampah, untuk terajui masa depan anak cucu, rasa macam kiamat dunia.

Comments

  1. ada bro,
    lu check blk puak2 pkr
    yg bertanding pru 12 ari tu
    sebab ada calon pkr
    dari abim dan jim
    cume tergolek je.

    cume wa x pasti
    ia product pkr yg ori
    coz semua product asalnya dari umno..haha

    listkan laaa..
    wa melayu bro..
    jenis malas...hahaha

    ReplyDelete
  2. tp memang MB wa
    leh jadi calon PM msia...ehehe

    muktamar ada pemilihan ke?
    ada bunyi2
    nak bg majlis syura aje
    putusan jawatan2...hehe

    ReplyDelete
  3. Beb, pada aku la kan, apa yang berlaku pasca pru12 mesti dijadikan sebagai titik tolak PR untuk mencapai standard yang lebih tinggi terutama dalam pemilihan calon2 adun dan mp utk pru13...

    Tak boleh lah kita terus menerus hantam calon2 pkr... tanpa pkr belum tentu pas boleh naik..

    Ketiga2 komponen PR amat memerlukan satu sama lain bagi menghadapi satu common enemy...

    ReplyDelete
  4. PRU12/N 01 N 01 PENGKALAN HULU LEE SING LONG
    PRU12/N 02 N 02 TEMENGOR MOON AKAU
    PRU12/N 04 N 04 KOTA TAMPAN HAMZAH BIN MOHD ZAIN
    PRU12/N 07 N 07 BATU KURAU ABDUL HAMID @ A HAMID BIN ALI
    PRU12/N 09 N 09 KUALA KURAU ABDUL YUNUS BIN JAMAHRI
    PRU12/N 10 N 10 ALOR PONGSU MD NASIB BIN RAHIN
    PRU12/N 13 N 13 KUALA SAPETANG TAI SING NG
    PRU12/N 14 N 14 CHANGKAT JERING MOHD OSMAN BIN MOHD JAILU
    PRU12/N 21 N 21 LINTANG MOHAMAD AUN BIN YOB ABAS
    PRU12/N 24 N 24 HULU KINTA AYYATHURAI A / L ACHUTHARAMAN
    PRU12/N 34 N 34 BUKIT CHANDAN ZULKIFLY BIN IBRAHIM
    PRU12/N 39 N 39 BOTA USAILI BIN ALIAS
    PRU12/N 42 N 42 TUALANG SEKAH NADARAJAH A / L MANIKAM
    PRU12/N 44 N 44 SIMPANG PULAI CHAN MING KAI
    PRU12/N 45 N 45 TEJA CHANG LIH KANG
    PRU12/N 46 N 46 CHENDERIANG ARJUNAN A / L MUTHU
    PRU12/N 48 N 48 SUNGAI MANIK MUSTAFFA KAMIL BIN AYUB
    PRU12/N 52 N 52 PANGKOR PKHRAZI @ PAKHRAZI BIN MUSA
    PRU12/N 54 N 54 HUTAN MELINTANG KESAVAN A / L SUBRAMANIAM
    PRU12/N 59 N 59 BEHRANG JAMALUDDIN BIN MOHD RADZI

    so lu, check & scan bro...hehe
    wa tgh rajin lak tadi...haha

    ReplyDelete
  5. hehe ada nama mustafa kamil ayub tuu... bagus budaknya...

    ReplyDelete
  6. jack pada waa pulak tanpa PAS, PKR lagi KO he he he...waa duk tengah bilang ahli pkr buat kerja niee..

    ReplyDelete
  7. lu lupa satu perkara la.... dalam PAS masa memula dulu pun sama la ngan PKR.... pernah gak calon PAS melompat.... ada gak calon PAS buat taik.... kat kelantan dulu ada gak pemimpin PAS yang buat kacau... tengok jer kisah 3 Abdul... Ustat Alim exTMB kelantan dulu adak gak kes berkaitan balak.... tapi sempat dihidu TGNA.... kes ni sama la ngan kes si fairus..... pastu cantas awal² tak merebak la.... bagi la PKR ni dalam proses pembersihan..... InsyaAllah PRU13 nanti mereka akan tampilkan pemimpin yang bersih dan berwibawa.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  8. Bg aku org PKR lebih bijak, kreatif dan berani. Bukti, dengan menggunakan sistem komputer, mereka dapat kesan dan membuktikan bahawa wujud pengundi hantu di Bukit Gantang. PAS tradisional macam kat Terengganu ni stakat guna kekerasan boleh lah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste