Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 3, 2009

Masalah Nizar dan masalah Perak.

Oleh : AdukaTaruna

Member bagitau, di Perak, memang ada calon PKR yang bagus2. Tapi tak menang. Pada gua pulak, diorang belum tbukti bagus, malah telah dibuktikan hampas kelapa kalau kita melihat sejarah2 terdekat ini.

Contoh. Fairuz. Produk UIA kalau tak silap gua tuh. Tapi, kan Allah kata, mana boleh lu dakwa lu bagus sedang lu tak diuji? Skang melalui ujian, dah terbukti dah beb. So, cuba lu senaraikan PKR yang bagus2 kat Perak tu, di mana belum teruji lagi dengan pangkat, kuasa dan duit.

Yang bagus2 kebanyakan adalah yang rapat betul dengan Anwar sejak mula dulu? Azmin? Khalid? Bagaimana dengan Roslan Kassim? Ezam? Pendidikan diorang dasyat beb. Tapi tarbiyah takda beb. Out ma.

Baca balik peranggan 2 atas. Senaraikan bagus2 PKR Perak, bagi kat gua. Ezam pun out, Fairuz pun menungkup, ini pulak diorang? Kita belajar dari sejarah beb. Kalau kilang berhadapan dengan supplier macam ni, yang sejarahnya kelam-kabut, tamat kontrak beb.

So, memang patut gua atau rakyat Perak seriau kalau Sotan bodoh tu pilih wakil PKR. Pergh.. gilloss.. Jadi, nak tak nak, gua ingat, Nizar kena gak bertanding 2 kerusi la PRU13. Adun n MP.

Kalau Nizar tak dapat jadi MB, Sotan tak kasi, Nizar perlu tolak jadi exco dan serius di pusat. Nizar produk terbaik untuk jadi PM. Semua bahasa penduduk terbesar Malaysia dia fasih. Auranya boleh menghimpunkan berbilang bangsa. Sentimen2 cemas, was2 kalau calon PAS jadi PM boleh hilang kalau Nizar yang jadi.

Bab MB Perak pada PRU13, lu orang pandai2 la fikir. PKR tidak ada banyak personaliti yang berperibadi tinggi. Yang sampah melambak la.. sekali terpilih yang sampah, untuk terajui masa depan anak cucu, rasa macam kiamat dunia.

8 comments:

uma said...

ada bro,
lu check blk puak2 pkr
yg bertanding pru 12 ari tu
sebab ada calon pkr
dari abim dan jim
cume tergolek je.

cume wa x pasti
ia product pkr yg ori
coz semua product asalnya dari umno..haha

listkan laaa..
wa melayu bro..
jenis malas...hahaha

uma said...

tp memang MB wa
leh jadi calon PM msia...ehehe

muktamar ada pemilihan ke?
ada bunyi2
nak bg majlis syura aje
putusan jawatan2...hehe

Jack O Lantern said...

Beb, pada aku la kan, apa yang berlaku pasca pru12 mesti dijadikan sebagai titik tolak PR untuk mencapai standard yang lebih tinggi terutama dalam pemilihan calon2 adun dan mp utk pru13...

Tak boleh lah kita terus menerus hantam calon2 pkr... tanpa pkr belum tentu pas boleh naik..

Ketiga2 komponen PR amat memerlukan satu sama lain bagi menghadapi satu common enemy...

uma said...

PRU12/N 01 N 01 PENGKALAN HULU LEE SING LONG
PRU12/N 02 N 02 TEMENGOR MOON AKAU
PRU12/N 04 N 04 KOTA TAMPAN HAMZAH BIN MOHD ZAIN
PRU12/N 07 N 07 BATU KURAU ABDUL HAMID @ A HAMID BIN ALI
PRU12/N 09 N 09 KUALA KURAU ABDUL YUNUS BIN JAMAHRI
PRU12/N 10 N 10 ALOR PONGSU MD NASIB BIN RAHIN
PRU12/N 13 N 13 KUALA SAPETANG TAI SING NG
PRU12/N 14 N 14 CHANGKAT JERING MOHD OSMAN BIN MOHD JAILU
PRU12/N 21 N 21 LINTANG MOHAMAD AUN BIN YOB ABAS
PRU12/N 24 N 24 HULU KINTA AYYATHURAI A / L ACHUTHARAMAN
PRU12/N 34 N 34 BUKIT CHANDAN ZULKIFLY BIN IBRAHIM
PRU12/N 39 N 39 BOTA USAILI BIN ALIAS
PRU12/N 42 N 42 TUALANG SEKAH NADARAJAH A / L MANIKAM
PRU12/N 44 N 44 SIMPANG PULAI CHAN MING KAI
PRU12/N 45 N 45 TEJA CHANG LIH KANG
PRU12/N 46 N 46 CHENDERIANG ARJUNAN A / L MUTHU
PRU12/N 48 N 48 SUNGAI MANIK MUSTAFFA KAMIL BIN AYUB
PRU12/N 52 N 52 PANGKOR PKHRAZI @ PAKHRAZI BIN MUSA
PRU12/N 54 N 54 HUTAN MELINTANG KESAVAN A / L SUBRAMANIAM
PRU12/N 59 N 59 BEHRANG JAMALUDDIN BIN MOHD RADZI

so lu, check & scan bro...hehe
wa tgh rajin lak tadi...haha

zaminc said...

hehe ada nama mustafa kamil ayub tuu... bagus budaknya...

Anonymous said...

jack pada waa pulak tanpa PAS, PKR lagi KO he he he...waa duk tengah bilang ahli pkr buat kerja niee..

Anonymous said...

lu lupa satu perkara la.... dalam PAS masa memula dulu pun sama la ngan PKR.... pernah gak calon PAS melompat.... ada gak calon PAS buat taik.... kat kelantan dulu ada gak pemimpin PAS yang buat kacau... tengok jer kisah 3 Abdul... Ustat Alim exTMB kelantan dulu adak gak kes berkaitan balak.... tapi sempat dihidu TGNA.... kes ni sama la ngan kes si fairus..... pastu cantas awal² tak merebak la.... bagi la PKR ni dalam proses pembersihan..... InsyaAllah PRU13 nanti mereka akan tampilkan pemimpin yang bersih dan berwibawa.....

-abanghensem

Anonymous said...

Bg aku org PKR lebih bijak, kreatif dan berani. Bukti, dengan menggunakan sistem komputer, mereka dapat kesan dan membuktikan bahawa wujud pengundi hantu di Bukit Gantang. PAS tradisional macam kat Terengganu ni stakat guna kekerasan boleh lah.