Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 1, 2009

Larangan menteri

Turut berucap ialah Pengarah Strategi PKR, Saifuddin Nasution, yang turut membantah keputusan Syed Hamid Albar melarang dibangkitkan isu pembunuhan Altantuuya dan keputusan kontroversi Sultan Perak.

Beliau mendakwa, larangan itu bertujuan untuk melindungi Najib, yang baru sahaja dipilih menjadi presiden Umno, Sabtu lalu.

"Isu Altantuuya tak boleh cakap. Keputusan Sultan Perak tak boleh pertikai.

"Kita ada hujah nak balas tapi tak boleh cakap. Kita nak cakap tapi tak boleh.

"Jadi siapa yang takut, siapa yang bimbang? (Datuk Seri) Anwar atau (Datuk Seri) Najib? (Datuk Seri) Abdul Hadi atau Najib? Datuk Nik Abdul Aziz atau Najib?" soal Saifuddin yang juga ahli Parlimen Machang kepada hadirin.

Lantas, hadirin yang hadir menjawab dengan berkata," Najib" beramai-ramai.

Gua dah bagitau, tapi Berg cakap semua dah tau. Nampaknya Saifuddin ni pun tak tau lagi. Larangan cakap soal Altantuya dan krisis Perak bukan sebab takut Najib, atau Najib suruh. Najib belum jadi PM lagi ma. Mana boleh arah KDN.

Tapi lebih kepada up 2 isu itu bagi memberi persepsi negatif kepada Najib. Wa ingat ini kerja Khairy beb. Sebab modus operandi sama.

Dulu, ketika media perdana sembunyikan kaitan Najib dengan Altantuya, Khairy tetiba buat kenyataan amaran akan ambil tindakan terhadap mana-mana pihak yang kaitkan Altantuya dengan Timbalan Perdana Menteri. Masa tu Tian Chua buat gambar tampal Najib dengan Altantuya kat restoran Perancis.

Jadi, larangan2 itu sebenarnya lebih kepada diminta bercakap sebenarnya.

7 comments:

maymot said...

kira2 pukul pak mertua sindir mak mertua la neh..??

maymot said...

apa tajuk n3 ni duka..?

Berg said...

haha apa la lu nie.. si Saifuddin nasution tu becakap pun sebab dia dah tau tektik lawan najib nak menaikkan isu nie.. so, dia layan la.. ces betul la lu nie..

wakaka

uma said...

so lu org patut support KJ...haha

go KJ go...haha


mahathir bbulu dgn KJ lg tu..hehe

Anonymous said...

bukan melayu ni jenis bodoh ke?takkanlah sampai level camtu sekali si KJ tu.dulu nak kata ezam spy anwar pun,mmg x mungkin la sbb melayu mana sampai tahap macam tu.

Anonymous said...

kalau betul teori tu
aku rasa saifudin pun dah tahu
dia pura-pura tak tahu
sebab dia perlu kata sesuatu pada penyokong agar disokong

petunjuk bijaksana said...

taktikal.

dalam prk kali ni yang perlu diserang ialah:

najib razak
muhyidin yasin
+
zahid hamidi
ismail safian
umno
di bukit gantang
+
hishamudin hussein
ganesan
mic
di bukit selambau
+
shafie apdal
mussen lamoh
prs
di batang ai