Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 6, 2009

Kor Ming dituduh persenda Islam

Hassan juga turut menggesa badan agama Islam - antaranya Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Majlis Fatwa Kebangsaan - supaya memberi penjelasan mengenai fatwa penggunaan ayat al-Quran oleh bukan Islam.

15 comments:

Anonymous said...

arwah ayah wa semasa hayat dia pernah dia berurut ngan orang siam.... ayah wa ni kira orang warak gak la... ostat.... orang siam (nama dia chen)tu baik ngan arwah ayah wa... biasanya bila dia dok tunggu arwah ayah wa bersiap nak berurut dia akan belek² kitab² kat umah wa... dia pandai baca jawi... baca al-quran pun dia tahu..... pernah dia baca hadith yang ada dalam kitab arwah ayah wa.... hukum Islam pun dia banyak tahu.... arwah ayah wa tak pernah pun larang dia dari sebut ayat² al-quran n hadith.... arwah ayah wa selelu ajak dia peluk Islam.... tapi hidayah ni dari Allah.... sampai arwah ayah wa meninggal pun dia tak peluk Islam.... kat tempat wa orang Cina ada gak cakap InsyaAllah... bagi salam.... sebut bismillah.... tak pernah pun jadi kecoh....

-abanghensem

Anonymous said...

DALAM BAB AGAMA JGN MAIN IKUT LOGIK AKAL BRO..BAIK SERAH PADA YANG PAKAR..SITUASI AYAH LU NGAN KOR MING LAIN...BAWAK2 MENGUCAP..

Xenan said...

Ni masalah yg sgt merugikan dan memburukan Islam di Malaysia.

Nak tanya ayat yg dia baca tuh suruh org wat baik kah?atau buat jahat?Dia putar belitkah

Nak tanya al quran tu utk semua org kah?Atau untuk org melayu malaysia saja sbb kat melaysia saja jd camni.

Lenkali video debat agama ahmad deedat pon haramkan.Sbb dia pon pakai ayat Injil utk menyokong hujjah Islam.Sama cam paderi tuh guna al quran utk hujjah dia.

Kita boleh org kafir tak boleh?.Jgn camtuh laa, nampak sgt org islam ni lemah sgt.Camna nak dakwah ngn mentaliti camni??

Anonymous said...

n wa malas cakap pasal benda² camni.... selalu ada yang letak hukum..... wa malas layan golongan berlagak lebih alim dari ulama ni.... blom apa² dah suruh orang mengucap.... tengok la isu penggunaan nama Allh SWT..... TGNA pun ok jer..... tapi orang lain (golangan yang berlagak ilmu penuh di dada) habis dah tuduh orang lain memacam....

-abanghensem

Anonymous said...

Nak menarik minat non muslim kpd islam adalah dgn memberitahu mereka ttg keindahan islam. Salah satu keindahan islam terletak didlm ayat2 al quran. Memang la cina 2 baca ayat quran pelat. Tp sekurang2nya dia dah timbul minat membaca n gunakan ayat2 quran dlm ceramah dia.. Drpd pemimpin melayu yg dh lama islam tp xmau ikut ajaran islam yg btl, apatah lg nak baca ayat2 quran utk diselitkan dlm ceramah..

biso bona said...

ekau yg bising2 tu ngoji Qur'an dok? tafsir tokat mano? tokat Qur'an buek tangkal, tokat simpe boghabuk ateh ghobok, tokat anjur musobaqoh ajo, tp hukum Qur'an tolok montah2, apo bezo ekau denge ore kapir?

ado kopontingan politik, Qur'an pun ekau gunokan, demi undi. jahane UMNO..!!!

orgkg said...

yang dalam drama2 melayu tu sesuka ati je org bukan islam bagi salam dsbgnya, x de pulok org meno nak bisin2........

nur said...

bagi salam, insyaAllah, alhamdulillah lain..
baca quran dan hadis lain,,
tajuk lain dua2 tu..
nur rasa laa..

pcik paste je nih, mana komen?
hehe

maymot said...

Yang persenda islam org yg tuduh si Kor Ming tu persenda islam...

Anonymous said...

dekat sekolah2 di negara kita ramai murid bukan islam mempelajari pelajaran pengetahuan islam yang di dalamnya terdapat pengajian hadis, ayat suci quran, fiqah, tauhid dsb. ramai murid bukan islam yg dapat keputusan A1 kenapa boleh pula? tak de pun nak buat laporan polis pasal tu. ni sje je nk bangkit kan isu

jadi apa salahnya kalau YB tu nak selitkan ayat2 Quran dlm ceramahnya dia bukannya menghina ayat suci tu sia bagi terjemahan lagi tu.

kalau nk dibandingkan masa perhimpunan agung umno baru2 ni.. senaskah quran diletakkan dia atas meja perwakilan(depan Rafidah) tapi x ikut apa yg dituntut di dalam al quran iaitu menutup aurat bagi wanita seluruh anggota kecuali muka dan kedua tapak tangan. Aku rasa ini lebih menghina quran dari YB cina tu.

malam said...

member aku org india,kat oversea baru dia berani nak sebut alhamdulillah,bismillah,insyaAllah etc sbb org2 kt luar negara ni x kesah pun pakai,sbb diorg tau maksud dia apa.dia tny aku,kenapa kat msia cam x boleh nak sebut je.dia rasa takut nak sebut.takut org melayu marah.aku snyap je.x tau nak kata apa.tu 4 5 tahun dulu la.

skrg ni aku rasa,Quran tu panduan utk manusia.sesuai utk semua.asalkan tau maksud dan diguna ke arah kebaikan.cuba tgk bape ramai yg melayu yg x paham quran?lagi buat malu je.

tapi jgn jual ayat quran dgn duit.yg tu Allah dah larang.

Anonymous said...

podaaaaaaaaaaaahhhh la UMNO.. cakap berapi.. tp hampeh!! takde ape.. konon nak martabat islam.. tp dia yg tentang hukum islam..

nak bgtau kat korang.. bila korang cakap je islam tak mampu ditegakkan kat bumi malaysia sbb ada macam2 kaum dan agama.. dah bleh jadi murtad dah!!

Shairazi Saidin said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Itu tandanya Islam diterima. Bersyukurlah daripada Islam ditindas!!!!

Anonymous said...

Patut pun mualaf ramai yang murtad balik. Pasal orang melayu suka berburuk sangka. Walhal dah lama orang kafir yang membaca dan mengkaji Al-Quran. Ada yang diberi hidayah dan ada yang tidak. Orang nak baca Al-Quran kita galakkan lah, bukan marah. Islam bukan hak orang Melayu saje.

~Kak Ngah