Skip to main content

Kor Ming dituduh persenda Islam

Hassan juga turut menggesa badan agama Islam - antaranya Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Majlis Fatwa Kebangsaan - supaya memberi penjelasan mengenai fatwa penggunaan ayat al-Quran oleh bukan Islam.

Comments

  1. arwah ayah wa semasa hayat dia pernah dia berurut ngan orang siam.... ayah wa ni kira orang warak gak la... ostat.... orang siam (nama dia chen)tu baik ngan arwah ayah wa... biasanya bila dia dok tunggu arwah ayah wa bersiap nak berurut dia akan belek² kitab² kat umah wa... dia pandai baca jawi... baca al-quran pun dia tahu..... pernah dia baca hadith yang ada dalam kitab arwah ayah wa.... hukum Islam pun dia banyak tahu.... arwah ayah wa tak pernah pun larang dia dari sebut ayat² al-quran n hadith.... arwah ayah wa selelu ajak dia peluk Islam.... tapi hidayah ni dari Allah.... sampai arwah ayah wa meninggal pun dia tak peluk Islam.... kat tempat wa orang Cina ada gak cakap InsyaAllah... bagi salam.... sebut bismillah.... tak pernah pun jadi kecoh....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. DALAM BAB AGAMA JGN MAIN IKUT LOGIK AKAL BRO..BAIK SERAH PADA YANG PAKAR..SITUASI AYAH LU NGAN KOR MING LAIN...BAWAK2 MENGUCAP..

    ReplyDelete
  3. Ni masalah yg sgt merugikan dan memburukan Islam di Malaysia.

    Nak tanya ayat yg dia baca tuh suruh org wat baik kah?atau buat jahat?Dia putar belitkah

    Nak tanya al quran tu utk semua org kah?Atau untuk org melayu malaysia saja sbb kat melaysia saja jd camni.

    Lenkali video debat agama ahmad deedat pon haramkan.Sbb dia pon pakai ayat Injil utk menyokong hujjah Islam.Sama cam paderi tuh guna al quran utk hujjah dia.

    Kita boleh org kafir tak boleh?.Jgn camtuh laa, nampak sgt org islam ni lemah sgt.Camna nak dakwah ngn mentaliti camni??

    ReplyDelete
  4. n wa malas cakap pasal benda² camni.... selalu ada yang letak hukum..... wa malas layan golongan berlagak lebih alim dari ulama ni.... blom apa² dah suruh orang mengucap.... tengok la isu penggunaan nama Allh SWT..... TGNA pun ok jer..... tapi orang lain (golangan yang berlagak ilmu penuh di dada) habis dah tuduh orang lain memacam....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. Nak menarik minat non muslim kpd islam adalah dgn memberitahu mereka ttg keindahan islam. Salah satu keindahan islam terletak didlm ayat2 al quran. Memang la cina 2 baca ayat quran pelat. Tp sekurang2nya dia dah timbul minat membaca n gunakan ayat2 quran dlm ceramah dia.. Drpd pemimpin melayu yg dh lama islam tp xmau ikut ajaran islam yg btl, apatah lg nak baca ayat2 quran utk diselitkan dlm ceramah..

    ReplyDelete
  6. ekau yg bising2 tu ngoji Qur'an dok? tafsir tokat mano? tokat Qur'an buek tangkal, tokat simpe boghabuk ateh ghobok, tokat anjur musobaqoh ajo, tp hukum Qur'an tolok montah2, apo bezo ekau denge ore kapir?

    ado kopontingan politik, Qur'an pun ekau gunokan, demi undi. jahane UMNO..!!!

    ReplyDelete
  7. yang dalam drama2 melayu tu sesuka ati je org bukan islam bagi salam dsbgnya, x de pulok org meno nak bisin2........

    ReplyDelete
  8. bagi salam, insyaAllah, alhamdulillah lain..
    baca quran dan hadis lain,,
    tajuk lain dua2 tu..
    nur rasa laa..

    pcik paste je nih, mana komen?
    hehe

    ReplyDelete
  9. Yang persenda islam org yg tuduh si Kor Ming tu persenda islam...

    ReplyDelete
  10. dekat sekolah2 di negara kita ramai murid bukan islam mempelajari pelajaran pengetahuan islam yang di dalamnya terdapat pengajian hadis, ayat suci quran, fiqah, tauhid dsb. ramai murid bukan islam yg dapat keputusan A1 kenapa boleh pula? tak de pun nak buat laporan polis pasal tu. ni sje je nk bangkit kan isu

    jadi apa salahnya kalau YB tu nak selitkan ayat2 Quran dlm ceramahnya dia bukannya menghina ayat suci tu sia bagi terjemahan lagi tu.

    kalau nk dibandingkan masa perhimpunan agung umno baru2 ni.. senaskah quran diletakkan dia atas meja perwakilan(depan Rafidah) tapi x ikut apa yg dituntut di dalam al quran iaitu menutup aurat bagi wanita seluruh anggota kecuali muka dan kedua tapak tangan. Aku rasa ini lebih menghina quran dari YB cina tu.

    ReplyDelete
  11. member aku org india,kat oversea baru dia berani nak sebut alhamdulillah,bismillah,insyaAllah etc sbb org2 kt luar negara ni x kesah pun pakai,sbb diorg tau maksud dia apa.dia tny aku,kenapa kat msia cam x boleh nak sebut je.dia rasa takut nak sebut.takut org melayu marah.aku snyap je.x tau nak kata apa.tu 4 5 tahun dulu la.

    skrg ni aku rasa,Quran tu panduan utk manusia.sesuai utk semua.asalkan tau maksud dan diguna ke arah kebaikan.cuba tgk bape ramai yg melayu yg x paham quran?lagi buat malu je.

    tapi jgn jual ayat quran dgn duit.yg tu Allah dah larang.

    ReplyDelete
  12. podaaaaaaaaaaaahhhh la UMNO.. cakap berapi.. tp hampeh!! takde ape.. konon nak martabat islam.. tp dia yg tentang hukum islam..

    nak bgtau kat korang.. bila korang cakap je islam tak mampu ditegakkan kat bumi malaysia sbb ada macam2 kaum dan agama.. dah bleh jadi murtad dah!!

    ReplyDelete
  13. Itu tandanya Islam diterima. Bersyukurlah daripada Islam ditindas!!!!

    ReplyDelete
  14. Patut pun mualaf ramai yang murtad balik. Pasal orang melayu suka berburuk sangka. Walhal dah lama orang kafir yang membaca dan mengkaji Al-Quran. Ada yang diberi hidayah dan ada yang tidak. Orang nak baca Al-Quran kita galakkan lah, bukan marah. Islam bukan hak orang Melayu saje.

    ~Kak Ngah

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste